loader
09:39
0
کد خبر : 3653

نتیجه احتیاط استقلال و نکونام؛ گولسیانی و کنعانی فراموش شدند

عمکرد بازیکنان استقلال در دربی صد و سوم، اجازه نداد تا خلا دو بازیکن اصلی پرسپولیس در این بازی احساس شود.

نتیجه احتیاط استقلال و نکونام؛ گولسیانی و کنعانی فراموش شدند

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ پرسپولیس در حالی پا به دربی صد و سوم گذاشت که دو مدافع اصلی خود یعنی «محمدحسین کنعانی‌زادگان» و «گئورگی گولسیانی» را در اختیار نداشت. کنعانی به دلیل محرومیت و گولسیانی هم به خاطر مصدومیت نمی‌توانستند پرسپولیس را در دیدار حساس و مهم مقابل استقلال همراهی کنند. از همان روزهای اول که مشخص شد گولسیانی و کنعانی به دربی نمی‌رسند، نگرانی بزرگی برای هواداران پرسپولیس ایجاد شد که قرار است چه بازیکنانی جانشین این دو مهره کلیدی و تاثیرگذار پرسپولیس شوند اما اتفاقاتی که در دربی صد و سوم رخ داد، نشان داد که این نگرانی کاملا بیهوده بود چون فارغ از اینکه عملکرد جانشین‌های مدافعان اصلی چطور بوده، این استقلال و بازیکنانش بودند که با نمایش خود هیچ خطری برای مدافعان پرسپولیس ایجاد نکردند.

فرجی و نعمتی؛ جدی می فرمایید؟

شاید بدبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم فکر نمی‌کرد در دربی برگشت با این همه حساسیت و تاثیرگذاری روی جایگاه دو تیم در جدول لیگ، قرار است زوج فرشاد فرجی و علی نعمتی در قلب دفاع به میدان بروند. حتی وقتی در ابتدای فصل مرتضی پورعلی گنجی مصدوم شد باز هیچکس شانسی برای این دو بازیکن در آن منطقه از زمین قائل نبود.

علی نعمتی که از نفرات مورد علاقه یحیی گل‌محمدی بود، در دربی رفت مرتکب اشتباهی شد که تاوان زیادی برایش داشت و هواداران پرسپولیس حسابی از خجالت او درآمدند. نعمتی در بازی‌‌های بعدی پرسپولیس هم عملکرد خوبی نداشت؛ یا پنالتی می‌داد یا اخراج می‌شد! کار به جایی رسید که پرسپولیس به عنوان اولویت اول در خرید زمستانی به دنبال دفاع چپ رفت. در نیم‌فصل هم عبدالکریم حسن به پرسپولیس پیوست تا علی نعمتی کلا نیمکت‌نشین شود.

فرشاد فرجی هم وضعیتش دست کمی از نعمتی نداشت. فرجی در دور رفت خیلی فرصت بازی پیدا نکرد و اغلب در دقایق پایانی به میدان می‌آمد. پس مشخص بود که با وضعیت فرجی او در ترکیب اصلی پرسپولیس در دربی برگشت جایی نخواهد داشت.

با تمام این اوصاف اما اتفاقات به گونه‌ای رقم خورد که این دو بازیکن، شانس بازی در مهم‌ترین دیدار لیگ را به دست آوردند. این ماجرا اما برای هواداران پرسپولیس استرس‌زا بود چون کیفیت فرجی و نعمتی قابل مقایسه با گولسیانی و کنعانی زادگان نیست. با این حال در دربی پایتخت این دو مدافع یکی از راحت‌ترین بازی‌های خود را پشت سر گذاشتند.

استقلال که مشخص بود با تصمیم نکونام برای حفظ صدرنشینی وارد زمین شده؛ دست به هیچگونه ریسکی نزد و انگار هیچ برنامه تهاجمی برای شاگردان جواد تعریف نشده بود. به همین دلیل فرجی و نعمتی هم روز بسیار آرامی را سپری کردند و دربی به گونه‌ای پیش رفت که کسی یاد غیبت دو مهره کلیدی پرسپولیس نیفتاد.

پرسپولیس این فصل از عملکرد خط دفاعی خود بارها ضربه خورده و در در دیدارهای اخیر هم افت بیرانوند باعث نگرانی قرمزها شده بود اما استقلال و مهاجمانش به قدری بی‌خطر ظاهر شدند که هیچ خطر جدی دروازه پرسپولیس را تهدید نکرد.

برچسب ها
کد خبر : 3653
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار