loader
13:47
0
کد خبر : 9689

رسانه‌ها علیه برزیل؛ طغیان علیه نسلی که محبوب نیست

حذف برزیل از کوپا آمریکای ۲۰۲۴ با واکنش‌های زیادی در رسانه‌های این کشور همراه بود.

رسانه‌ها علیه برزیل؛ طغیان علیه نسلی که محبوب نیست

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بامداد امروز تیم ملی فوتبال برزیل حذفی تلخ از کوپا آمریکا را با شکست در ضربات پنالتی مقابل اروگوئه تجربه کرد.

کم‌تر از دو سال قبل بود که برزیل با تیته پس از نتایج فوق‌العاده‌ در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در جهان محسوب می‌شد اما حالا اوضاع با آن زمان کاملا متفاوت است. پس از حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی با شکست در ضربات پنالتی مقابل کرواسی، برزیلی‌ها با تیته قطع همکاری کردند و هدف اول خود را روی استخدام کارلو آنچلوتی به عنوان سرمربی جدید خود گذاشتند. با توجه به قرارداد کارلتو با رئال مادرید، برزیلی‌ها فرناندو دینیز سرمربی تیم فلومیننزه را به عنوان مربی موقت خود انتخاب کردند اما در نهایت، آنچلوتی با مسئولان فدراسیون برزیل به توافق نرسید و ماندن در رئال را به اولین تجربه خود در فوتبال ملی ترجیح داد.

همین موضوع، باعث از دست رفتن زمان برای برزیلی‌ها شد. دینیز پس از سه شکست در شش مسابقه ابتدایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از کار برکنار شد و دوریوال جونیور جای او را گرفت. مربی‌ای که با سابقه کار طولانی در تیم‌های مختلف لیگ برزیل، شناخت مناسبی از اتمسفر موجود در فوتبال این کشور داشت و به نظر انتخاب معقولی می‌رسید. مشکل این انتخاب اما در زمان تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال بود؛ دوریوال پیش از آغاز کوپا آمریکا، تنها چهار مسابقه دوستانه و یک اردو فرصت داشت تا به ترکیب مدنظر خود برسد و جو اردو را در دست بگیرد. عملکرد نه‌چندان درخشان نسل کم ستاره سلسائو در دو دیدار دوستانه مقابل مکزیک و آمریکا نیز باعث افزایش فشار انتقادات رسانه‌ها پیش از آغاز جام شد.

مصاحبه‌های انتقادی رونالدینیو و رونالدو، دو اسطوره فوتبال برزیل که اعلام کردند رغبتی به تماشای بازی‌های تیم ملی خود ندارند نیز مزید بر علت شد تا مردم برزیل رابطه خوبی با سلسائوی نسخه کوپا آمریکای ۲۰۲۴ نداشته باشند. سه بازی برزیل در مرحله گروهی کوپا، هیچ نشانی از آن تیم آماده سال‌های گذشته نداشت. کسب تنها ۵ امتیاز و یک برد، شاگردان دوریوال را در طرف دشوار جدول مقابل اروگوئه آماده مارچلو بیلسا قرار داد و شکست در رقابت امروز، حکم پایان ماجراجویی تیم نه‌چندان محبوب برزیل در این دوره از کوپا آمریکا را امضا کرد. 

پس از این شکست، موج انتقادات از تیم ملی برزیل در رسانه‌های این کشور افزایش یافت. خبرنگاران ترکیب فعلی تیم ملی این کشور را «معمولی» توصیف کردند و این موضوع مطرح شد که حالا هیچ تیمی از ترکیب فعلی فوتبال برزیل نمی‌ترسد. میلتون نوس نویسنده وبسایت UOL برزیل نوشت: «هر کسی که بازی را دید متوجه شد... تیم ملی برزیل تمام شده است. شما نگاه می‎‌کنید و فکر می‌کنید که شاید گزینه بهتری برای بازی باشد و نیست. بهترین چیزی که داریم در زمین است. این نسل درجه چهار محسوب می‌شود و اوضاع غم‌انگیز است. دوریوال مربی بسیار خوبیست؛ این که بدترین نسل تاریخ فوتبال برزیل به دستش افتاده تقصیر او نیست. شاید تنها اشتباهش حفظ آلیسون در دروازه پس از اشتباهات متعدد و دریافت گل بود. علاوه بر این، این تیم خیلی پایین‌تر از حد معمولی است. خیلی!»

البته برخی دیگر از کارشناسان انگشت اتهام را به سمت سرمربی تیم گرفتند. فرناندو کامپوس نویسنده ESPN برزیل نوشته: «درگیری زیاد و فوتبال کم. این شکل تیم دوریوال جونیور در کوپا آمریکاست. تیمی بدون سازماندهی و بدون سبک و بدون ایده خلاقانه؛ با مربی‌ای که نمی‌داند چطور باید راه حل تاکتیکی داشته باشد. نمایش ضعیف و حذف سزاوارانه. نمایی از مدیریت آماتور رودریگز در فدراسیون در فاصله دو سال پیش از جام جهانی.»

هنوز مشخص نیست که مدیران برزیل به دوریوال جونیور برای ادامه راه مقدماتی جام جهانی اعتماد می‌کنند یا خیر اما با وضعیت فعلی فوتبال برزیل و پیشرفت سایر تیم‌های فوتبال در آمریکای جنوبی، حتی صعود به جام جهانی نیز چالشی بزرگ برای برزیلی‌ها محسوب می‌شود.

برچسب ها
کد خبر : 9689
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار