loader
06:43
0
کد خبر : 5129

نظر هوش مصنوعی عوض شد؛ رئال شانس اول قهرمانی در اروپا!

اختصاصی/ بعد از مشخص شدن چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ابرکامپیوتر OPTA با اطلاعات و داده‌های جدید به بررسی مجدد شانس تیم‌ها در مسیر کسب جام قهرمانی پرداخته است.

نظر هوش مصنوعی عوض شد؛ رئال شانس اول قهرمانی در اروپا!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، پیش از برگزاری بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ابر کامپیوتر اپتا بیشترین شانس برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را برای منچسترسیتی قائل بود. اما با حذف این تیم در ضربات پنالتی به دست رئال مادرید، حالا ابرکامپیوتر اپتا هم نظرش را عوض کرده و مجددا به پیش‌بینی سرنوشت دو بازی مرحله نیمه نهایی و قهرمان این رقابت‌ها پرداخته است.

چرا که طبیعتا شانس منچسترسیتی برای مال خود کردن جام قهرمانی به صفر رسیده است. حالا این ابررایانه، رئال مادرید را مدعی اصلی قهرمانی در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا می‌داند.

رئال، ابررایانه را شکست داد

شاگردان آنچلوتی با ۳۳ شوت و دفاع مستحکم در برابر ۱۸ کرنر منچسترسیتی در بازی برگشت دور یک چهارم نهایی، مقاومتی مثال زدنی در مقابل شاگردان گواردیولا داشتند تا نهایتا کار به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی کشیده شود و آندری لونین، دروازه‌بان رئال در ضربات پنالتی به عنوان یک قهرمان ظاهر شد تا بر خلاف اکثر پیش‌بینی‌ها، شاگردان آنچلوتی بتوانند سیتی مدعی را از گردونه رقابت‌ها حذف کنند.

حالا و با حذف سیتی، رئال مادرید در ۳۹.۳% از شبیه‌سازی‌های ابررایانه اپتا، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد. البته آنها برای رسیدن به جام قهرمانی باید در دور نیمه نهایی از سد یکی دیگر از غول‌های فوتبال اروپا عبور کنند.

کارلتو و شاگردانش باید در نیمه نهایی به مصاف بایرن مونیخی بروند که در دور قبل آرسنال را از پیش رو برداشت. بایرن مونیخ که حالا شانسی برای قهرمانی در بوندس لیگا ندارد، با عملکرد دفاعی قاطعی توانست تا از سد توپچی‌ها عبور کند و حالا اپتا ۱۶.۹% شانس قهرمانی برای این تیم در لیگ قهرمانان قائل است.

رئال و PSG مدعیان برد در نیمه نهایی

با این وجود ابررایانه اپتا، شانس بیشتری برای رئال مادرید در راستای برد در بازی نیمه نهایی مقابل بایرن قائل است و مادریدی‌ها در ۶۶.۳ درصد از شبیه‌سازی‌های ابررایانه، با غلبه بر بایرن به فینال خواهند رسید.

در دیگر بازی نیمه نهایی، پاری سن ژرمن و بوروسیا دورتموند با هم روبرو خواهند شد که هر دو با غلبه بر رقبای اسپانیایی، یعنی بارسلونا و اتلتیکو به این مرحله رسیدند. طبق پیش‌بینی ابررایانه اپتا، پاری سن ژرمن در این بازی ۵۹.۶% شانس برد و صعود به فینال را دارد و در عین حال دومین بخت قهرمانی در این دوره از رقابت‌هاست و ۲۷.۴% شانس قهرمانی دارد.

آنها در مرحله نیمه نهایی به مصاف دورتموندی می‌روند که در مرحله گروهی نیز با هم روبرو شده بودند؛ در آن مرحله، تیم پاریسی در مصاف خانگی‌اش ۲-۰ دورتموند را شکست داد و بازی برگشت دو تیم با تساوی ۱-۱ پایان یافت.

ابررایانه اپتا، شانس ۱۶.۴% برای دورتموند در راستای کسب جام قهرمانی قائل است.

برچسب ها
کد خبر : 5129
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار