loader
09:03
0
کد خبر : 2677

نمایش بزرگ در ومبلی؛ شطرنج یورگن و پوچ برای یک جام!

اختصاصی / ورزشگاه ومبلی لندن از ساعت 18:30 امشب به وقت ایران، میزبان دیدار نهایی جام اتحادیه انگلیس در فصل 2023/24 بین دو تیم لیورپول و چلسی خواهد بود.

نمایش بزرگ در ومبلی؛ شطرنج یورگن و پوچ برای یک جام!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ دو تیم چلسی و لیورپول عصر امروز و از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه ومبلی شهر لندن فینال جام اتحادیه انگلیس را برگزار می کنند تا اولین قهرمان فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ فوتبال انگلیس مشخص شود.

قرمزهای بندر مرسی‌ساید در حالی مقابل آبی های لندنی قرار می گیرند که این بازی به نوعی برای بازیکنان چلسی به دلیل برگزاری در پایتخت انگلیس، دیداری خانگی محسوب می شود. آنها امیدوارند با حضور پرشور هواداران خود و با قهرمانی در جام اتحادیه، نتایج ضعیف فصل اخیر را به فراموشی بسپارند.

کلوپ در فکر خداحافظی باشکوه

لیورپولی ها در حالی در این بازی امیدوار هستند جام قهرمانی را بالای سر ببرند که در انتهای فصل مربی آلمانی و محبوب خود را از دست خواهند داد. یورگن کلوپ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در انتهای فصل از لیورپول جدا خواهد شد و تصمیم دارد مدتی را استراحت کند. کلوپ پس از حضور در لیورپول آنها را دوباره به قهرمانی در سطح اول فوتبال انگلیس و اروپا رساند و آمار فوق العاده ای از خود به جای گذاشت. آقای معمولی دنیای فوتبال توانست طلسم قهرمان نشدن لیورپولی ها را در انگلیس بشکند و آنها را بعد از ۳۰ سال به قهرمانی در لیگ برتر برساند. آنها که در حال حاضر هم صدرنشین لیگ برتر هستند، امیدوارند روند خوبشان تا انتهای فصل ادامه داشته باشد و کلوپ یا قهرمانی دیگر از جمع یارانش جدا شود.

گفتنی است لیورپول با ۹ قهرمانی در جام اتحادیه، پرافتخارترین تیم این تورنمنت است و با قهرمانی در بازی امروز می تواند دهمین جام را هم به خانه ببرد.

گل یا پوچ

چلسی با پوچتینو آرژانتینی فصل خوبی را سپری نمی کند و سرمربی اسبق پاریسن ژرمن و تاتنهام در لندن زمین گیر شده است. آنها که نه در رقابت های اروپایی حضور دارند و نه شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر، تنها دلخوشی‌شان رسیدن به جام نقره ای اتحادیه است تا حداقل مرحمی باشد روی زخم عمیق اهالی غرب لندن. آنها درحالی مقابل قرمزهای بندر مرسی ساید قرار می گیرند که سه هفته پیش از آنها ۴ گل دریافت کردند و عملا شانسی برای رسیدن به مقام قهرمانی ندارند.

همچنین تیم چلسی در این تورنمنت ۵ بار به عنوان قهرمانی رسیده است و از این حیث پنجمین تیم رکورد دار است.

مصدومان و محرومان

وسلی فوفانا، ریس جیمز، بنوا بادیاشیله، رومئو لاویا، مارک کوکوریا و لسلی اوگوچوکوو مصدومان چلسی از مدت‌ها پیش هستند که به فینال جام‌اتحادیه هم نخواهند رسید. لیورپول هم آلیسون بکر، جوئل ماتیپ، دیوگو ژوتا، ترنت الکساندر آرنولد، تیاگو آلکانتارا، کرتیس جونز و استفان بایچتیچ را در اختیار نخواهد داشت. همچنین سه ستاره کلیدی تیم یورگن کلوپ یعنی محمد صلاح، داروین نونیس و دومینیک سوبوسلای هم آسیب دیده‌اند و شاید به این بای نرسند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

چلسی: پتروویچ، گوستو، دیساسی، کولویل، چیلول، کایسدو، فرناندس، پالمر، گالاگر، استرلینگ و جکسون

لیورپول: کِلِهِر، بردلی، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، مک‌آلیستر، اندو، خراون‌برخ، صلاح، دیاس و نونیس

برچسب ها
کد خبر : 2677
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار