loader
12:46
2
کد خبر : 7527

نگاهی به ترین‌های لیگ بیست و سوم؛ یک خارجی و سه ایرانی

اختصاصی / لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست و سوم با قهرمانی پرسپولیس با کسب ۶۸ امتیاز به پایان رسید؛ لیگی که در آن رکوردهای مختلفی ثبت شد.

نگاهی به ترین‌های لیگ بیست و سوم؛ یک خارجی و سه ایرانی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در حالی سرنوشت تیم قهرمان و تیم‌های سقوط کننده در پایان لیگ بیست‌ و سوم مشخص شد که در جدول عناوین و آمارهای فردی و تیمی هم از ترین های لیگ رونمایی شد. در ادامه نگاهی به ترین های لیگ بیست و سوم می‌اندازیم.


بهترین گلزن

شهریار مغانلو برای دومین فصل پیاپی توانست عنوان آقای گلی لیگ برتر را از آن خود کند. چهره‌ای که ۱۶ گل برای طلایی‌ پوشان در فصل جاری به‌ثمر رساند و با اقتدار کفش طلای لیگ بیست‌ و سوم را بدست آورد؛ آن‌هم در حالی‌ که رحمان جعفری و رضا اسدی با ۱۰ گل زده، نزدیک‌ترین تعقیب‌ کنندگان مغانلو در مسیر رسیدن به کفش طلای لیگ بیست‌ و سوم بودند.


بهترین گلساز

ریکاردو آلوز،‌ ستاره پرتغالی تراکتور در آخرین هفته از لیگ، گل اول تراکتور برابر صنعت‌ نفت را ساخت تا بالاتر از ابوالفضل جلالی مدافع چپ استقلال قرار بگیرد. جلالی در این فصل ۱۰ پاس گل داده بود و تا پیش از بازی آخر با ستاره پرتغالی تراکتور مساوی بود اما پاس گل آلوز به سیامک نعمتی در بازی آخر برابر صنعت نفت در نهایت این بازیکن را برای دومین فصل متوالی به عنوان بهترین دهنده پاس گل رساند.


بیشترین کلین شیت

سیدحسین حسینی، دروازه‌بان شماره یک استقلال توانست مقابل پیکان کلین‌ شیت کند و در بازی همزمان هم حسین پورحمیدی دروازه خود در جدال با صنعت‌نفت آبادان را بسته نگه داشت تا هر دو دروازه‌بان مشترکاً با ۱۸ کلین‌ شیت صاحب دستکش طلایی لیگ برتر شوند. دروازه‌بان استقلال در لیگ بیست‌ و یکم تجربه کسب این عنوان را داشت و پورحمیدی برای نخستین‌بار موفق شد عنوان برترین دروازه‌بان فصل را به‌دست آورد. 


بیشترین پیروزی

پرسپولیس با ثبت ۲۰ برد بیشترین پیروزی را در لیگ برتر فوتبال به خود اختصاص داد و تیم‌های استقلال و سپاهان به ترتیب با ۱۹ و ۱۷ برد رتبه‌های دوم و سوم بیشترین پیروزی را از آن خود کردند. 


بیشترین شکست

تیم سقوط کرده صنعت نفت آبادان با ۱۷ باخت بیشترین شکست را در لیگ برتر فوتبال متحمل شد. تیم‌های فولاد و نساجی هم با ۱۵ باخت بعد از آبادانی‌ها بیشترین شکست را تجربه کردند. 


بهترین خط حمله

تیم فوتبال سپاهان با ۵۳ گل صاحب بهترین خط حمله لیگ شد و بعد از آن تیم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر با ۴۵ گل در رده دوم قرار گرفت. 


بهترین خط دفاع

تیم فوتبال استقلال با ۱۵ گل خورده بهترین خط دفاع را در لیگ برتر فوتبال به خود اختصاص داد. پرسپولیس هم بعد از این تیم با ۱۸ گل خورده در رده بعدی قرار گرفته است


بیشترین تساوی

تیم سقوط کرده پیکان با ۱۵ مساوی صاحب بیشترین تساوی در لیگ برتر است و بعد از آن تیم گل گهر سیرجان با ۱۲ مساوی در رده بعدی حضور دارد. 


بهترین تفاضل گل

تیم‌های پرسپولیس و سپاهان با ۲۷+ بهترین تفاضل گل را در لیگ برتر فوتبال در اختیار دارند. تیم استقلال هم با ۲۵+ در جایگاه بعدی قرار گرفت. 


بدترین خط دفاع

تیم سقوط کرده صنعت نفت آبادان با ۴۹ گل خورده بدترین خط دفاع لیگ برتر فوتبال را در اختیار دارد. تیم هوادار هم با ۴۸ گل خورده عنوان دومین خط دفاع بد لیگ بیست و سوم را به خود اختصاص داده است. 


بدترین خط حمله

خط هجومی تیم فولاد با ۲۰ گل زده بدترین خط حمله لیگ لقب گرفت و بعد از آن تیم سقوط کرده صنعت نفت آبادان با ۲۴ گل قرار دارد. 


کمترین پیروزی

تیم‌های سقوط کرده صنعت نفت آبادان و پیکان با ۴ برد کمترین پیروزی را در لیگ برتر فوتبال به خود اختصاص دادند و بعد از آن تیم‌های استقلال خوزستان و هوادار با ۶ برد قرار دارند.


کمترین باخت

تیم فوتبال استقلال با یک باخت کمترین شکست را در لیگ برتر فوتبال متحمل شده است و بعد از آن تیم پرسپولیس با ۲ باخت قرار دارد.


کمترین مساوی

تیم‌های فوتبال سپاهان و تراکتور با ۶ مساوی کمترین مساوی را به خود اختصاص دادند. 


بدترین تفاضل گل

تیم سقوط کرده صنعت نفت آبادان با -۲۵ بدترین تفاضل گل را به خود اختصاص داده است. بعد از آن فولاد با -۲۰ بدترین تفاضل گل را در اختیار دارد.

برچسب ها
کد خبر : 7527
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

آریا - 3 ماه پیش

عالی بود
1 1
کاربر میهمان

محمد - 3 ماه پیش

یاسین سلمانی به سوپر کاپ میرسد
4 2
پربازدیدترین اخبار