loader
03:55
0
کد خبر : 2112

مروری بر نقل‌وانتقالات زمستانی/ کلی جابجایی زیر سایه جام ملت‌ها!

اختصاصی/ نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران زیر سایه بازی‌های حساس تیم ملی در جام ملت‌های آسیا چندان مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت.

مروری بر نقل‌وانتقالات زمستانی/ کلی جابجایی زیر سایه جام ملت‌ها!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، شانزده تیم لیگ برتر ایران در فرصت نقل و انتقالات زمستانی کنش و واکنش‌های متفاوتی داشته‌اند. با وجود شرایط اقتصادی در فوتبال ایران و تحت قرارداد بودن بازیکنان و مهره‌های موثردر سال‌های اخیر، نقل و انتقالات زمستانی به اندازه بازار تابستانی رونق نداشته است. با اینحال در مدت زمانی که تمام حواس ها به دوحه قطر و بازی های تیم ملی در جام ملت ها بود تیم های حاضر در لیگ برتر پنجره های نقل و انتقالاتی شان را گشوده و بازیکنانی وارد و برخی از خارج شده اند.

استقلال تهران

جواد نکونام، سرمربی استقلال و صدرنشین نیم فصل اول که  در تعطیلات چالش‌های تازه ای را با علی خطیر مدیرعامل باشگاه تجربه کرد، لیستی را برای نقل و انتقالات زمستانی در نظر داشت. با این حال تا الان دو بازیکن یعنی رافائل سیلوا، مدافع سابق و برزیلی آبی‌ها و جلال‌الدین ماشاریپوف، کاپیتان 30 ساله تیم ملی ازبکستان به این تیم اضافه شده‌اند و خروج سعید مهری، علیرضا رضایی و کوین یامگا که در تمرینات این تیم دچارمصدومیت شدید چشم شد، از جمع آبی‌ها قطعی شده است.

سپاهان

ژوزه مورایس سرمربی سپاهان علی اصغر اعرابی و عیسی عباس را به جمع بازیکنانش اضافه کرده اما احسان پهلوان، عیسی آل‌کثیر، ارشیا سرشوق و محمدرضا حسینی از این تیم جدا شده‌اند. سپاهان نیم فصل اول را در رتبه دوم و با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال به پایان رسانده بود.

پرسپولیس

پرسپولیس که در تعطیلات سرمربی‌اش یحیی گل محمدی را از دست داد و اوسمار ویرای برزیلی را به عنوان جانشین مربی پرافتخاارش معرفی کرد، تا الان با اوستون اورونوف، عبدالکریم حسن، عیسی آل‌کثیر، مبین رنجبری،  نیما معروف‌بیگی و ابوالفضل بابایی قرارداد بسته است. این در حالی است که میلاد سرلک و  محمد عمری برای سربازی به ملوان رفتند و آرش مهربابادی نیز از این تیم جدا شد. 

تراکتور

تیم پرستاره تراکتور در نقل و انتقالات نیم فصل رحمان جعفری و رومل کیوتو و سجاد آشوری را به جذب کرد اما خلی زود با رومل کیوتو قطع همکاری کرد! ضمن اینکه آلوارو خیمنزو  محمد قنبری هم از این تیم جدا شدند.

ذوب آهن

ذوب آهن که نیم فصل را در رده پنجم به پایان رساند تا نامش به عنوان پدیده این فصل لیگ برتر مطرح شود، در نقل و انتقالات زمستانی احمد شریعت‌زاده، سعید کریمی، محسن فروزان، محسن آذرباد و ارشیا سرشوق را به خدمت گرفته و علاوه بر این فریبرز گرامی لوسیانو پریرای باتجربه هم با این تیم به توافق نهایی رسیده‌اند. از آن طرف حبیب فرعباسی، سعید باقرپسند و سجاد آشوری، بازیکنانی هستند که از این تیم جدا شدند و نادر محمدی هم به دلیل پارگی رباط صلیبی در دیدار دوستانه مقابل آلومنیوم اراک از لیست شاگردان محمد ربیعی خارج خواهد شد.

ملوان

ملوان که با حضور در رتبه ششم نیم فصل بسیار خوبی را سپری کرد، حبیب فرعباسی ، محمد طیبی، سعید باقرپسند،محمد عمری و میلاد سرلک را به خدمت گرفته و نیما انتظاری، هافبک مس رفسنجان هم در آستانه حضور رسمی در این تیم قرار دارد. درواقع بازیکنان سرباز در نیم فصل ملوان را تقریبا به تیمی پرمهره تبدیل کرده. خروجی های این تیم امین پورعلی،  مصطفی نائیج پور، میلاد شعبانلو و محمد حسین اکبرمنادی هستند. 

گل گهر سیرجان

گل گهر که با 23 امتیاز در رده هفتم قرار دارد دو خرید و یک خروجی تا این زمان داشته است. آنها یونس دلفی و رضا سلطانی را به خدمت گرفتند و محسن فروزان را از دست داده اند.

آلومینیوم اراک

تیم آلومینیوم با هدایت مجتبی حسینی که نیم فصل اول را با 22 امتیاز در رتبه هشتم به پایان رساند در تعطیلات نیم فصل و تا امروز ماهان رحمانی، هافبک سابق تیم‌های سایپا و پیکان را به خدمت گرفته و تنها دو بازیکن این تیم یعنی سجاد آقایی و محمد مسلمی پور از جمع اراکی‌ها جدا شده‌اند.

شمس‌آذر قزوین

شمس آذرکه در حال در رده نهم جدول قرار دارد، در نقل وانتقالات امید علیپور و معین قربانی را به خدمت گرفته و از طرفی سعید کریمی، علی اصغر اعرابی و رحمان جعفری را هم به عنوان سه بازیکن تاثیرگذار خود از دست داده است.

مس رفسنجان

مس رفسنجان که محرم نویدکیا را به عنوان سرمربی جدید به خدمت گرفته تا الان سه خروجی به نام های علی اصغر صادقی، لوسیانو پریرا و محسن آذرباد داشته و تاکنون هیچ بازیکن جدیدی هم به خدمت نگرفته است.

فولاد خوزستان

فولاد خوزستان در فصل جدید نتایج خوبی نگرفته و همراه با سرمربی اسپانیایی‌اش در پایان هفته پانزدهم در رده یازدهم قرار جدول رده‌بندی قرار گرفته اما آنها در نقل و انتقالات زمستانی تلاش زیادی برای ترمیم تیم خود انجام داده‌اند. ابراهیم حصار مهاجم تیم ملی اردن، احسان پهلوان وعلی کلاه کج بازیکنانی هستند که به جمع فولادی‌ها اضافه شده‌اند و در سمت مقابل محمدعباس‌زاده هم این تیم را به مقصد نساجی قائمشهرترک کرده است.

هوادار

تیم هوادار یکی از کم کارترین‌ تیم‌ها در نقل و انتقالات زمستانی بوده است. این تیم تا الان فقط امین پورعلی را به خدمت گرفته و خروجی رسمی هم نداشته است.

پیکان

پیکان به عنوان تیم سیزدهم جدول رده بندی با نظر غلامرضا عنایتی تا اینجا علی‌اصغر صادقی نسب، محمد ستاری و معین عباسیان را به خدمت گرفته و امید سینگ، عبدالله حسینی، مهرداد بایرامی، امیر شبانی، شاهین ثاقبی و منصور باقری از این تیم  جدا شده‌اند.

صنعت نفت آبادان

صنعت نفت آبادان که در نیم فصل فصل 3 نفر را به عنوان سرمربی جدید خود و جانشین عبدالله ویسی معرفی کرد، در نهایت نیمکتش را به سهراب بختیاری‌زاده سپرد!
این تیم عجیب در نقل و انتقالات زمستانی تا این لحظه ساسان حسینی، محمد صادق بارانی و فرشاد محمدی‌مهر را به خدمت گرفته. این تیم اما دو خروجی به نام‌های احمد شریعت‌زاده و فهد طالب هم داشته است.

نساجی مازندران

نساجی مازندران با آلکاراس سرمربی اسپانیایی‌اش در نقل وانتقالات زمستانی یکی از تیم‌های فعال بود و جابجایی‌های زیادی در این تیم اتفاق افتاد. سعید آقایی، محمد عباس‌زاده،  منصور باقری، علیرضا رضایی و محمدرضا حسینی، بازیکنان تاثیرگذاری بودند که در نیم فصل دوم با پیراهن نساجی به میدان خواهند رفت. خروجی‌های نساجی هم تا این لحظه سید احمد موسوی، علا عباس، محمد رشید مظاهری، شاهین طاهرخانی، علی داوران و محمدرضا مهدی‌زاده هستند.

استقلال خوزستان

تیم رده شانزدهمی  استقلال خوزستان که تا الان گزینه اصلی سقوط به لیگ پایین‌تر است دو بازیکن و یک مربی خارجی جذب کرد. ساویو روبرتو هافبک برزیلی و عثمان اندوگ مدافع سنگالی به این تیم پیوسته‌اند و درمقابل ابوالفضل طاهرنژاد، رحیم زهیوی، رضا دهقانی، عقیل کعبی، محمد سلطانی‌مهر و محمد طیبی در نیم فصل از آبی‌های خوزستان جدا شده اند.

برچسب ها
کد خبر : 2112
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار