loader
06:49
1
کد خبر : 1611

نگاهی به 8 کارت قرمز مهدی طارمی؛ اولین اخراج ملی

اختصاصی/ ستاره تیم ملی فوتبال ایران با وجود گلزنی در دیدار برابر سوریه با اخراجش در دقیقه 90 بازی مرحله یک چهارم نهایی برابر ژاپن را از دست داد.

نگاهی به 8 کارت قرمز مهدی طارمی؛ اولین اخراج ملی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، مهدی طارمی یکبار دیگر و در جام ملت های 2019 به دلیل محرومیت نتوانست مقابل ژاپن بازی کند هرچند در آن دوره تیم ملی باید در نیمه نهایی با ژاپن دیدار می کرد و اینبار در یک چهارم.

این اولین کارت قرمز مهدی طارمی در 79 بازی با لباس تیم ملی ایران بود. هرچند آمارش در این زمینه اصلا بد نیست اما می توان منکر شد که او بدموقع ترین کارت قرمز را گرفت. به خاطر یک خطای تقریبا در میانه میدان آن هم در آخرین دقایق بازی کارت زرد دوم از جیب داور کره ای بیرون آمد. خودش هم باورش نمی شد و تمام ضربات پنالتی را با چشمانی اشکبار از روی سکو نگاه کرد. بی تردید اگر تیم ملی برابر ژاپن به موفقیت نرسد طارمی خودش را سرزنش خواهد کرد.

کارت قرمز بازی برابر سوریه هشتمین اخراج او محسوب می شود و وقتی بدانیم که برخی از کارت های قرمزش حاصل دایوینگ در محوطه جریمه متوجه خواهیم شد که مهاجم گلزن تیم ملی بازیکنی خشن نیست.

اولین کارت قرمز

اولین اخرج مهدی طارمی در لیگ یازدهم و در بازی تیم های شاهین بوشهر و پیکان برایش رقم خورد. او در این دیدار در دقیقه 23 از زمین بازی اخراج شد. پیکان هم در دقیقه 60 الونگ الونگ را به خاطر دریافت کارت قرمز از دست داد.

لیگ قهرمانان آسیا

مهدی در رقابت های لیگ برتر ایران و جام حذفی تا به حال با لباس پرسپولیس اخراج نشد، اما در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 و در بازی با الهلال عربستان در سومین دقیقه از وقت های تلف شده کارت زرد دوم را گرفت و از بازی بیرون رفت.

5 اخراج با کارت دوم

طارمی به غیر از بازی با الهلال و بازی مرحله یک هشتم نهایی برابر سوریه در جام ملت های 2023، در چهار بازی دیگر هم با کارت زرد دوم اخراج شده است. او فقط سه بار با کارت قرمز مستقیم اخراج شده،  یکبار در بازی شاهین بوشهر و پیکان، یکبار در بازی برابر بنفیکا در سال 2020 که به خاطر خطای خشن اخراج شد. درسال 2019 و زمانی که لباس ریوآوه را به تن می کرد در بازی برابر ژیل  وسنته به دلیل اعتراض به داور کارت قرمز گرفت و اخراج شد. او در بقیه بازی ها کارت زرد دوم را گرفت.

خطای خشن و دایوینگ

در سال 2020 و در بازی پورتو برابر بنفیکا در هفته چهاردهم لیگ پرتغال او در دقیقه 73 به خاطر خطای خشن از داور کارت قرمز گرفت. او در این بازی تک گل پورتو را به ثمررسانده بودو این مسابقه در نهایت یک، یک تمام شد.

در سال 2021 اما در بازی با پاکوش فریرا به خاطر دایوینگ در محوطه جریمه به تشخیص داور کارت زرد دوم را گرفت. او در دقیقه 90 از زمین بازی  اخراج شد.

چمپیونزلیگ

در سال 2021 و در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا دقیقه 52 بازی با یوونتوس اخطار اول  را گرفت و دو دقیقه بعد به خاطر اینکه بعد از سوت داور به توپ ضربه زد با دریافت کارت زدم دوم از زمین اخراج شد. پورتو این بازی را 3، دو باخت اما به خاطر برد دو، یک در بازی رفت به مرحله بعدی رفت اما طارمی نتوانست در بازی رفت برابر چلسی در یک چهارم نهایی حضور داشته باشد.

در سال 2022 در بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با پورتو به مصاف اتلتیکو مادرید رفت.  او در دقیقه 71 کارت زرد اول و در دقیقه 82 به خاطر دایوینگ در محوطه جریمه دوکارته و اخراج شد.

 

 

 

برچسب ها
کد خبر : 1611
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

محمدصادق حسینی - 7 ماه پیش

باسلام بعضی مواقع توی مسیر زندگی سختیها وگرفتاریهایی پیش میاد که این سختیها شاید در همان لحظه ناراحت کننده باشد ولی یک روزی در آینده متوجه خواهی شد خوب شد که آن سختی یا اتفاق بد مسیر زندگی ما را تغییر داد که حالا شرایط بدتری را تجربه نکنیم در مورد بازی ایران با سوریه این همان سختی است به نظرم لازم بود تابتوانیم ژاپن را ببریم اول اینکه اگر با برد آسان به مرحله بعد میرفتیم دچار غرور شده حتما دچار مشکل میشدیم دوم اینکه اخراج مهدی طارمی دو مزیت داشت اول اینکه از زمان مربیگری قلعه نویی تا قبل از با سوریه تجربه بازی دفاعی را نداشتیم که این تجربه در بازی با سوره پیش آمد که لازم بود دوم اینکه اگر در بازی با سوریه با تک مهاجم بازی به نظر من نتیجه بهتری خواهد داشت شاید اگر طارمی اخراج نمیشد قلعه نویی چنین ریسکی نمیکرد که طارمی را در ترکیب قرار ندهد این شرایط پیش آمد که ما ژاپن را ببریم مطمئن باشید ما در نبمه نهایی هستیم
1 0
پربازدیدترین اخبار