loader
16:23
0
کد خبر : 4692

نگاه آماری به مصاف اتلتیکومادرید - دورتموند؛ تعیین تکلیف در ایدونا پارک

اختصاصی / شاگردان دیگو سیمئونه با برد در بازی رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، حالا بی‌صبرانه در انتظار کسب نتیجه مطلوب در بازی برگشت ورزشگاه سینگال ایدونا پارک هستند.

نگاه آماری به مصاف اتلتیکومادرید - دورتموند؛ تعیین تکلیف در ایدونا پارک

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، گرچه اتلتیکو مادرید با برد در بازی رفت خانگی، با برتری نسبت به حریف گام به بازی برگشت خارج از خانه خواهد گذاشت؛ ولی عملکرد ضعیف آنها در نیمه دوم بازی چهارشنبه شب، ممکن است در بازی برگشت برای آنها حسرت‌هایی را به همراه داشته باشد.

برد ۲-۱ مقابل دورتموند در بازی رفت، باعث شد تا اتلتیکو رکورد نباختن در بازی‌های خانگی در دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا زیر نظر سیمئونه را حفظ کند. این هفدهمین بازی بدون باخت آنها در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا بود (۱۱ برد و ۶ تساوی) که البته گل دیرهنگام سباستین هالر، کار آنها در بازی برگشت را کمی سخت کرده است.

این دوازدهمین گل او در تنها ۱۳ بازی در لیگ قهرمانان اروپا بود و اولین گلش در این تورنمنت از فوریه ۲۰۲۲ به بعد بود. هالر به دلیل تشخیص بیماری سرطان، مدتی طولانی از میادین به دور بود و حالا دوباره به میادین بازگشته است.

شروع خوب اتلتیکو

اتلتیکوی میزبان بازی را خیلی خوب شروع کرد و تنها چهار دقیقه طول کشید تا آنها به گل برسند. رودریگو دی پائول با بهره‌گیری از عملکرد ضعیف دفاعی دورتموند، اتلتیکو را به گل رساند. این دومین گل این بازیکن آرژانتینی در این فصل و اولین گلش در لیگ قهرمانان اروپا از اکتبر ۲۰۲۲ به بعد بود.

حدود نیم ساعت بعد، یک اشتباه دفاعی دیگر، اتلتیکو را به گل دومش رساند و ساموئل لینو به هفتمین گلش در تمامی تورنمنت‌های این فصل رسید که همه این گل‌ها در ورزشگاه متروپولیتانو از راه رسیده‌اند. پاس گل لینو را آنتوان گریزمان به او رساند.

این پاس گل، یکی از شش موقعیتی بود که آنتوان گریزمان در این بازی ایجاد کرد و این بهترین آمار او در یک بازی لیگ قهرمانان اروپا و بیشترین آمار خلق موقعیت یک بازیکن اتلتیکومادرید در یک بازی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بعد از ۸ موقعیتی که کوکه در بازی با آیندهوون در مارس سال ۲۰۱۶ خلق کرد، بود.

اتلتیکو حالا در تمام تورنمنت‌ها در فصل ۲۴-۲۰۲۳، به ۸۸ گل رسیده و این در عین حال پربارترین فصل تیم زیر نظر سیمئونه از فصل ۱۸-۲۰۱۷ تا به امروز است. آنها در آن فصل۹۶ گل به ثمر رسانده بودند. هرچند که هرگز میانگین گل در یک بازی زیرنظر سیمئونه، بالاتر ۱.۹۶ گل نبوده است.

نیمه دوم چطور پیش رفت؟

نیمه دوم اتلتیکو گرچه حملات چندانی را ترتیب نمی‌داد، اما به دنبال آن بود تا دورتموند را به زانو در بیاورد. در نهایت این دورتموند میهمان بود که توسط هالر به گل رسید تا بازی برگشت، به مراتب جذاب‌تر شود.

در مقایسه آمار تهدیدهای خلق شده اتلتیکو در دو نیمه، باید بدانید که آنها در نیمه اول، ۲۱ لمس توپ در محوطه جریمه دورتموند داشتند که این آمار در نیمه دوم فقط به ۶ لمس توپ رسید.

نکته قابل توجه اینجاست که دورتموند در ۹ بازی خانگی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا شکست ناپذیر بوده و به ۵ برد و ۴ تساوی دست یافته و آخرین باخت آنها در سیگنال ایدونا پارک به شکست مقابل آژاکس در نوامبر سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد. آنها برای صعود به نیمه نهایی به برد در بازی برگشت نیاز دارند و هر اتفاقی ممکن است در جهنم ایدونا پارک رخ دهد.

آمار و ارقام این دیدار

  • اتلتیکو مادرید در پنج بازی خانگی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسیده. آخرین باری که آنها موفق به انجام این کار شده بودند، در فاصله بین نوامبر ۲۰۱۷ تا فوریه ۲۰۱۹ بود.
  • بوروسیا دورتموند در ۱۱ بازی اخیر خارج از خانه خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در ۹ بازی مغلوب حریفان شده و فقط به یک برد و یک تساوی دست یافته و در هیچ یک از ۱۳ بازی اخیر خود نتوانتسه دروازه‌اش را بسته نگه دارد.
  • آنتوان گریزمان در این بازی شش موقعیت ایجاد کرد ( بهترین آمار خلق موقعیت او در یک بازی لیگ قهرمانان اروپا در نود و چهارمین حضورش دراین تورنمنت). در عین حال این بیشترین موقعیت خلق شده توسط یک بازیکن اتلتیکو مادرید در مراحل حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بعد از ۸ موقعیتی که کوکه در مارس سال ۲۰۱۶ مقابل آیندهوون خلق کرده بود، است.
  • هر هفت گل ساموئل لینو برای اتلتیکو در تمامی تورنمنت‌ها در این فصل، در خانه به ثمر رسیده است

  • این دیدار، پانصدمین بازی متس هوملز برای بوروسیا دورتموند در تمامی رقابت‌ها بود؛ حالا او دومین بازیکنی است که پس از مایکل زورک با ۵۷۲ بازی، به مرز ۵۰۰ بازی برای دورتموند رسیده است.
  • سباستین هالر در ۱۳ بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا ۱۲ گل به ثمر رسانده که این اولین گل او در لیگ قهرمانان با پیراهن بوروسیا دورتموند بود.
  • تنها منچسترسیتی با ۲۷ گل زده در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا، بیشتر از اتلتیکو مادرید (با ۲۱گل)،  به گل رسیده است. اتلتیکو در هر پنج بازی خانگی خود در این فصل لیگ قهرمانان در نیمه اول گلزنی کرده و البته مصاف با دورتموند اولین باری بود که اتلتیکو در نیمه دوم به گل نرسید.
  • شش تا از هفت مشارکت در گل آنتوان گریزمان در این فصل لیگ قهرمانان اروپا برای اتلتیکو مادرید، در بازی‌های خانگی با ۵ گل، ۱ پاس گل بوده است و تنها بوکایو ساکا با ۷ گل در این فصل، گل‌های خانگی بیشتری داشته است.
برچسب ها
کد خبر : 4692
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار