loader
12:23
0
کد خبر : 6517

هشدار یوفا به سیتی: اگر می‌خواهید در لیگ قهرمانان بمانید، سهام‌تان در خیرونا را بفروشید

اختصاصی/ گروه فوتبال سیتی، کمپانی مالک باشگاه منچسترسیتی اگر می‌خواهد شاهد حضور دو تیم سیتی و خیرونا در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا باشد، باید بخشی از سهامش در باشگاه خیرونا را به فروش برساند.

هشدار یوفا به سیتی: اگر می‌خواهید در لیگ قهرمانان بمانید، سهام‌تان در خیرونا را بفروشید

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در سال ۲۰۱۷ بود که گروه فوتبال سیتی، مالک باشگاه منچسترسیتی، ۴۷% از سهام باشگاه خیرونا در لیگ اسپانیا را خریداری کرد.

خیرونا در این فصل از رقابت‌های لالیگا یک پدیده حیرت‌انگیز بود و هفته‌ها با رئال مادرید برای صدرنشینی در لالیگا رقابت می‌کرد. با توجه به قطعی شدن جایگاه خیرونا در جمع ۴تیم برتر لالیگا، حضور آنها در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا تضمین شده است.

در این میان مقامات کنترل مالی یوفا، روز سه شنبه نامه‌ای به مالکان این باشگاه ارسال کرده و در مورد قوانین مالکیت و مسائل مالی موجود به آنها هشدار دادند. قوانین موجود از حضور دو تیم در یک تورنمنت اروپایی، در صورتی که مالک یکسانی داشته باشند جلوگیری می‌کند .

حالا اگرچه که گروه سیتی، مالک اکثر سهام خیرونا نیست ولی طبق نامه ارسال شده توسط یوفا، اگر یک طرف۳۰ درصد یا بیشتر از کل سهام باشگاه، رای سهامداران یا اعضا یا حقوق اقتصادی را در اختیار داشته باشد، این محرومیت اعمال خواهد شد.

در نتیجه مقامات شرکت گروه سیتی، می‌دانند که اگر به دنبال حضور هر دو تیم منچسترسیتی و خیرونا در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا باشند، باید بخشی از سهام خود در باشگاه خیرونا را تا آخرین مهلت اعمال شده توسط یوفا یعنی تا روز سوم ژوئن واگذار کنند و عدم رعایت این قوانین ممکن است منجر به حذف خیرونا از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و سقوط این تیم به رقابت‌های لیگ اروپا شود.

لازم به ذکر است شرکت سیتی گروپ، مالکیت کامل یا سهام ۱۳ باشگاه در سراسر جهان را در اختیار دارد.

برچسب ها
کد خبر : 6517
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار