loader
08:58
0
کد خبر : 4519

هفت راهکار کلیدی آنچلوتی برای مصاف با سیتی

اختصاصی/ سرمربی ایتالیایی رئال مادرید تیمش را برای مصاف با حریفی آماده می‌کند که شناخت عمیقی از آنها دارد و این سومین سال متوالی است که گذر این دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا به هم می‌افتد.

هفت راهکار کلیدی آنچلوتی برای مصاف با سیتی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، رئال مادرید این روزها خودش را برای مصاف با منچسترسیتی در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌کند و این دو تیم در دو فصل اخیر این تورنمنت به هم برخورد کرده بودند و امسال هم برای سومین سال متوالی مقابل هم قرار خواهند گرفت.

در دو دوره اخیر، تیمی که از جدال سیتی- رئال به دور بعد صعود کرد، در نهایت جام قهرمانی را به خانه برد و در نتیجه می‌توان این دو تیم را جزو مدعیان اصلی قهرمانی در این تورنمنت دانست. حالا سرمربیان این دو تیم یعنی کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا شناخت عمیق و کاملی از تیم‌های یکدیگر دارند؛ دو غریبه آشنا که در گذشته سوابق زیادی در دنیای فوتبال داشته‌اند و حالا قرار است با هم روبرو شده و استراتژی‌هایشان را در یک بازی حذفی به رخ یکدیگر بکشند.

در این مقاله به بررسی هفت رویکردی که کارلو آنچلوتی برای این جدال حساس مدنظر دارد می‌پردازیم:

جدیت

آنچلوتی ۹ روز فرصت داشت تا تیمش را برای مصاف با سیتی آماده کند ولی در این مدت، شاگردان گواردیولا ۲ بازی برگزار کردند. کارلتو هشدار داده که در بازی با سیتی باید با جدیت بیشتری کار کنند و اتفاق سال گذشته را به شاگردانش یادآوری کرده (باخت ۴-۰ رئال در بازی برگشت).

به همین خاطر در طول این روزها، او تمرکزش را بر روی آماده‌سازی فیزیکی تیمش قرار داده تا آماده رویارویی با ریتم بالای بازی حریف انگلیسی در یک جدال ۱۸۰ دقیقه‌ای باشند.

فشار

فشار هم نکته مهمی است؛ چه در تحت فشار قرار دادن حریف و چه فرار از فشار تیم حریف. آنچلوتی خوب می‌داند که خطرات احتمالی در از دست دادن توپ در ضدحملات نهفته است و باید حسابی مراقب این نکته باشد. ارسال توپ‌های بلند برای وینیسیوس و رودریگو نکته مهمی است. زمانی که لازم به تحت فشار قرار دادن حریف باشد، باید به نحوی عمل کرد که فضایی برای نفس کشیدن سیتی وجود نداشته باشد.

گواردیولا همیشه در حرکت دادن مهره‌هایش استاد است. بازیکنان سیتی همیشه یک هم‌تیمی که خالی است و مهار نشده را می‌یابند و از همین مهره نهایت بهره را می‌برند.

کنترل

بازی هر دو تیم بر حرکت با توپ بنا شده. بازیکنان بامهارت هر دو تیم، کیفیت پاس‌دهی بالایی دارند و همین کار را در گرفتن توپ از آنها سخت می‌کند. در نتیجه توقع می‌رود که هر دو تیم کنترل خوبی بر بازی داشته باشند. دفاع با مالکیت توپ، یکی از ویژگی‌های بارز هر دو تیم است و از این روش، برای استراحت کردن و در عین شروع حرکات تهاجمی بر پایه ترکیب حرکات بین خطوط یا از جناحین بهره می‌برند.

تعویض موقعیت بازی، منبعی ارزشمند برای سورپرایز کردن حریف است که هر دو تیم در این کار استاد هستند.

بازی مستقیم

رئال مادرید باید به بازی مستقیم و ضدحملات روی بیاورد. سیتی تیم منسجمی است که خیلی خوب در بلوک‌های مختلف حرکت می‌کند و تنها راه سورپرایز کردن آنها، ارائه بازی مستقیم، در دست گرفتن ریتم بازی و استفاده از ضدحملات است ولی به این نیاز دارد که توپ در جریان باشد و بتوان بازیکنی را یافت تا هرچه سریع‌تر به محوطه جریمه حریف رسیده و از فرصت‌ها بهره ببرد.

منسجم کردن خطوط

این به آنچلوتی این امکان را می‌دهد تا بتواند بیشتر خواسته‌هایش در زمین را پیاده‌سازی کند. باید بازیکنان در خطوط مختلف با هم منسجم باشند و مثل آکاردئون در عقب‌نشینی یا انتقال با هم حرکت کنند.

این یک مسئولیت تیمی است و رئالی‌ها این را در رقابت‌های لالیگا به بهترین نحو ممکن به نمایش گذاشته‌اند و تیمی با کمترین گل خورده در لالیگا هستند.

فداکاری‌های بدون توپ باید تبدیل به عادت شود؛ مخصوصا مقابل حریفی که هر حرکتش با هدف است. رئال زمانی که راه‌ها را به محوطه جریمه‌اش می‌بندد،  احساس راحتی می‌کند و به راحتی می‌تواند با توپ‌ربایی، ضدحملاتی را ترتیب دهد ولی زمانی که میزان فشار وارده به تیم حریف، متناسب نباشد، فضاهای خالی زیادی در زمین رئال ایجاد خواهد شد.

استراتژی در ضربات ایستگاهی

بحث دیگر، استراتژی ضربات ایستگاهی است. سیتی بازیکنان دقیقی در چنین ضرباتی دارد تا از چنین موقعیت‌هایی نهایت بهره را ببرند. در نتیجه رئالی‌ها باید در هر صحنه با نهایت تمرکز کار کنند و در دادن پاس‌ها دقت کنند؛ چرا که سیتی همیشه به نحوی بازی می‌کند که گویی یک بازیکن بیشتر در زمین دارد.

دقت به نام‌های بزرگ

در کنار شناخت خوبی که مربیان دو تیم از یکدیگر دارند، رئالی‌ها باید مراقب چند بازیکن مهم و مشخص باشند که می‌توانند سرنوشت بازی را تغییر دهند. در بازی سال قبل، رودیگر به خوبی هالند را مهار کرده بود. حالا نام بازیکنان دیگری مثل رودری و دی بروینه هم مطرح است.

سیتی بازیکنانی دارد که نباید یک لحظه از آنها غافل شد و حتی باید برناردو سیلوا و فودن را هم کاملا با دقت مهار کرد.

برچسب ها
کد خبر : 4519
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار