loader
08:40
1
کد خبر : 1158

همه چیز درباره مخوف‌ترین زوج تهاجمی آسیا

اختصاصی / ترکیب دونفره مخوف خط حمله ایران متشکل از دو ستاره مطرح فوتبال آسیا، می تواند لقب جذاب ترین و خطرناکترین زوج خط تهاجمی فوتبال قاره لقب بگیرد.

همه چیز درباره مخوف‌ترین زوج تهاجمی آسیا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، مقدمات تشکیل زوج جذاب و خطرناک خط حمله تیم ملی ایران، روز پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ و توسط کارلوس کی روش کلید زده شد. در این روز و در بازی دوستانه تیم ملی در تاشکند، کی روش برای اولین بار مهدی طارمی را در ترکیب تیم ملی بازی داد اما در ابتدای نیمه دوم او جای خودش را به مهدی شریفی داد. سردار آزمون هم در همان اول نیمه دوم توسط کی روش به جای رضا قوچان نژاد وارد زمین شد. این بازی با نتیجه یک صفر و با تک گل مهدی ترابی در دقیقه نود به سود ایران به پایان رسید.

۵۵ بازی با ترکیب مخوف

با احتساب بازی دوستانه برابر ازبکستان که اولین مسابقه ای بود که این دو بازیکن همزمان در تیم ملی حضور داشتند تا بازی آخر ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا در قطر۲۰۲۳، طارمی و آزمون در ۵۵ مسابقه ملی همزمان حضور داشته اند.

اما اولین بازی رسمی این دو باهم، دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا برابر ترکمنستان بود. در این بازی سردار آزمون در همان دقیقه ۴ گل ایران را زد اما وقتی تیم ملی در آخرین دقیقه نیمه اول دروازه اش باز شد، کی روش دست به تغییر زده و طارمی را از همان ابتدای نیمه دوم به جای ترابی به زمین فرستاد هرچند این مسابقه در نهایت با نتیجه یک، یک به پایان رسید.

کارلوس کی روش اما سرانجام در بازی برابر گوام در مقدماتی جام جهانی که در شهریور ۹۴ و در ورزشگاه آزادی برگزار شد زوج طارمی-آزمون را در خط حمله به کار گرفت و نتیجه فوق العاده بود. دو گل سردار و  دو گل طارمی در این بازی به ثمررساندند ضمن اینکه آزمون در این بازی یک پنالتی گرفت(که دژآگه تبدیل به گل کرد) و یک پاس گل هم به طارمی داد. این دو بازیکن در این بازی برای اولین نود دقیقه در ترکیب و در کنار هم بازی کردند.

آمار و ارقام

طارمی و آزمون در ۵۵ مسابقه ای که به طور همزمان در تیم ملی حضور داشته اند، تیم ایران ۳۸ برد، ۷ باخت و ۱۰ مساوی و میانگین ۲.۲۵ امتیاز را در هر مسابقه همراه تیم کسب کرده اند. ‌این دو ستاره خط حمله تیم ملی ایران، شانزده گل را با همکاری مشترک یکدیگر به ثمر رسانده اند به طوری که ۸ گل از ۳۱ گل طارمی(۴۰۵۳ دقیقه بازی) با پاس آزمون و ۸ گل از ۳۶ گلی که سردار از زمان حضور همزمانش در تیم ملی زده(۳۹۳۳ دقیقه بازی) با پاس های مهدی به دست آمده است.

زوج طارمی و سردار اما در مجموع ۶۷ گل برای تیم ملی در حدود هشت سال و هشت ماه که از تشکیل این زوج می گذرد به ثمر رسانده که آماری عالی به حساب می آید. براساس آمار این زوج در هر بازی ۱.۲۱ گل به ثمر رسانده که می تواند نشان از تاثیرگذاری آنها در خط حمله تیم ملی دارد.

رقابت طارمی و آزمون در زدن رکوردهای ملی حتی در تعداد پاس گلهایشان نیز مشهود است به طوری که سردار ۱۴ پاس گل و مهدی ۱۳ پاس گل از زمان تشکیل مخوف ترین زوج تهاجمی آسیا به دیگر بازیکنان داده اند.

طارمی و آزمون در مجموع ۳۲۷۰ دقیقه به طور همزمان در ترکیب تیم ملی حضور داشته اند و در این مدت توانسته اند شانزده گل با همکاری هم به ثمر برسانند.

بهترین عملکرد

یکی از بهترین بازی ها از نظر آمار گل و پاس گل که سردار و طارمی همزمان در ترکیب حضور داشته اند، بازی برابر قرقیزستان در بازی های گروهی کافا بود که تیم ملی در این بازی حریفش را با ۵ گل مغلوب کرد. در این بازی طارمی ۳ گل و سردار آزمون ۲ گل برای تیم ملی ایران به ثمررساندند.

زوج مخوف سردار آزمون و مهدی طارمی:

 

برچسب ها
کد خبر : 1158
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

محمدرضارضایی - 7 ماه پیش

دمشون گرم واقعا همکاری این دو خیلی به تیم کمک میکنه در آینده و مسابقات بعدی کولاک خواهند کرد
3 0
پربازدیدترین اخبار