loader
17:04
0
کد خبر : 9134

یک روز تلخ؛ یادآوری روی سکوهای برای هوادار انگلیسی

اختصاصی/ امروز سالگرد درگذشت یک هوادار سرسخت فوتبال در انگلیس است که فوت او بنا به دلایل خاصی در ذهن فوتبال‌دوستان باقی مانده است.

یک روز تلخ؛ یادآوری روی سکوهای برای هوادار انگلیسی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ شاید این جمله معروف گری لینکر را شنیده باشید که می‌گوید: «فوتبال یک بازی ساده است. بیست و دو مرد به مدت ۹۰ دقیقه توپ را تعقیب می‌کنند و در پایان آلمانی‌ها همیشه برنده می‌شوند.»

این موضوع معمولاً وقتی آلمان مقابل انگلیس بازی می‌کند رخ می‌دهد؛ در روز ۲۹ ژوئن سال ۲۰۲۱ اما اتفاقی تکان‌دهنده را در دنیای فوتبال شاهد بودیم؛ انگلیس در دیداری خانگی در ورزشگاه ومبلی میزبان آلمان، دشمن دیرینه‌اش بود. با توجه به محدودیت‌های کووید ۱۹، تنها ۴۰ هزار نفر در ومبلی حضور داشتند و هواداران زیادی بازی را در رستوران‌ها و کافه‌های شهر تماشا می‌کردند.

هواداری به نام چارلی ناتون هم با پدر و دوستانش در کافه‌ای در غرب لندن به تماشای این بازی نشسته بودند و در همان شب یک تراژدی بزرگ رقم خورد.

رحیم استرلینگ گل اول انگلیس را زد و دقایقی بعد با تماشای فرصت گلزنی‌ای که در اختیار توماس مولر قرار داده بود، از شدت ناراحتی و حسرت سرش را در دستانش گرفت که البته این موقعیت تبدیل به گل نشد! کمی بعد حرکتی از لوک شاو، رسیدن توپ به جک گریلیش و نهایتاً هری کین گل دوم انگلیس به ثمر رسید تا این بازی ۰-۲ به پایان برسد.

در شرایطی که هواداران در ومبلی مشغول جشن و شادی بودند، یک تراژدی بزرگ در کافه‌ای در غرب لندن رخ داد. وقتی ناتون ۲۹ ساله، پس از جشن و پایکوبی برای گلزنی کین، به زمین افتاد و سه ساعت بعد در بیمارستان درگذشت.

در پی این اتفاق تلخ، خیلی‌ها به ناتون ادای احترام کردند و حتی هری کین برایش پیغام تسلیت داد و جان‌تری ستاره سابق تیم ملی انگلیس پیراهن و بازوبندش را به خانواده‌اش اهدا کرد تا همراه با او به خاک سپرده شود. ضمن اینکه در بازی‌های بعدی انگلیس، نام ناتون در دقیقه ۲۹ بازی تکرار می‌شد و کمک‌های مالی فراوانی با نام او جمع آوری شد.

ناتون که در کارگاه آجرپزی کار می‌کرد، برای تماشای بازی انگلیس- آلمان با پدرش و تعدادی از دوستانش به کافه‌ای در غرب لندن رفتند و با گل استرلینگ، ناتون به هوا پرید و سرش را در هوا تکان داد و تراژدی همانجا رقم خورد. وقتی کین گل دوم بازی را به ثمر رساند، ناتون بیهوش و با اورژانس به بیمارستان منتقل شد و در همانجا درگذشت.

در ابتدا انتظار می‌رفت که او دچار حمله قلبی شده باشد ولی در معاینات هیچ اثری از ایست قلبی دیده نمی‌شد و گویا دلیل مرگ او، کبودی سرش در پی زمین خوردن بود. پزشکان هیچ نشانه‌ای از بیماری دستگاه تنفسی نیز در او نیافتند.

مرگ ناتون، دنیای فوتبال را شوکه کرد و بیش از هزار نفر در مراسم خاکسپاری او شرکت کردند و جان‌تری و تیاگو سیلوا، هدایا و یادبودهایی برای خانواده او ارسال کردند.

در بازی بعدی انگلیس، مقابل اوکراین در مرحله یک چهارم نهایی، هواداران در دقیقه ۲۹ برای تشویق ناتون از جایشان بلند شدند. نکته عجیب درباره درگذشت او این بود که ناتون در سن ۲۹ سالگی در دقیقه ۲۹ بازی و در روز ۲۹ م ماه از دنیا رفت. این تبدیل به پدیده‌ای شد که در طول تمام یورو ادامه یافت.

حالا امروز سالگرد درگذشت ناتون است و همین تماشای بازی‌های یورو را برای خانواده او سخت می‌کند.

عجیب‌تر اینجا بود که در صورتی که تیم ملی انگلیس در مرحله گروهی در رده دوم جدول قرار می‌گرفت، آن‌ها می‌بایست امروز و در روز ۲۹ ژوئن و سالگرد فوت ناتون، به جای دانمارک، بازی‌شان در مرحله یک هشتم پایانی یورو را مقابل آلمان برگزار می‌کردند ولی حالا فردا آنها باید به مصاف بااسلواکی بروند.

بر اساس شنیده‌ها، در بازی انگلیس مقابل اسلواکی، هواداران انگلیسی قصد دارند در دقیقه ۲۹ با تشویق ایستاده، یاد و خاطره ناتون را زنده کنند.

برچسب ها
کد خبر : 9134
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار