loader
03:58
0
کد خبر : 5285

واکنش عجیب رئیس لالیگا به گل شبح یامال: نظری ندارم!

اختصاصی / خاویر تباس رئیس لالیگا نسبت به انتقاداتی که درباره گل شبح لامین یامال در بازی ال‌کلاسیکو مطرح شد، واکنش نشان داد.

واکنش عجیب رئیس لالیگا به گل شبح یامال: نظری ندارم!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، خاویر تباس رئیس لالیگا در یک توئیت از سیستم لالیگا برای تشخیص گل دفاع کرد.

بازی حساس ال‌کلاسیکو و مصاف دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در هفته سی و دوم لالیگا با برد ۲-۳ تیم مادریدی به پایان رسید. اما این بازی یک صحنه جنجالی داشت که سوالات زیادی را در ذهن هواداران به جای گذاشت. آیا ضربه لامین یامال وارد دروازه شد یا نه؟

داوران VAR بعد از بازبینی این صحنه، تشخیص دادند که توپ به طور کامل وارد دروازه نشده و در نتیجه گلی به نفع بارسلونا اعلام نشد.

نکته ای که باید در نظر داشت این است که در لالیگا، از تکنولوژی "چشم عقاب" برای تشخیص اینکه توپ کامل وارد دروازه شده است یا خیر استفاده نمی‌شود. این درحالی است که از این تکنولوژی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و دیگر لیگ‌های بزرگ اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظری ندارم!

بعد از این صحنه جنجالی، پیغام‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به مقامات لالیگا درباره عدم استفاده از این تکنولوژی منتشر شد. در ادامه خاویر تباس، رئیس لالیگا، در واکنش به موارد مشابهی که در آنها از تکنولوژی گل استفاده می‌شود، با یادآوری چندین اشتباه در صحنه‌هایی که در آنها از تکنولوژی گل استفاده شده بود، پیغامی قاطع و کوتاه نوشت: "نظری ندارم!"

صحنه‌هایی که تباس به آنها اشاره کرد، یکی به فوتبال ایتالیا در سال ۲۰۱۶ برمی گردد. دیگری مربوط به آلمان است، دیگری به لیگ برتر انگلیس و سال ۲۰۲۱ اشاره داشت و صحنه چهارم، گلی بود که تکنولوژی گل، با اشتباهی بزرگ در فوتبال فرانسه آن را مردود اعلام کرد.

مسئولان لالیگا معتقدند که تکنولوژی VAR به شکلی رضایت‌آمیز مشکلات فوتبال و صحنه‌های بحث برانگیز را حل کرده است.

هزینه بهره‌گیری از تکنولوژی چشم عقاب در اسپانیا

پیاده‌سازی و بهره‌گیری از تکنولوژی چشم عقاب در رقابت‌های لالیگا، در هر فصل هزینه‌ای ۴ میلیون یورویی را به همراه خواهد داشت که ۲ میلیون یورو برای به کارگیری آن در لیگ اصلی و ۲ میلیون یورو هم هزینه استفاده از آن در لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا خواهد بود.

این تکنولوژی در حال حاضر در رقابت‌هایی مثل لیگ قهرمانان اروپا، لیگ برتر انگلیس و بوندسلیگای آلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب ها
کد خبر : 5285
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار