loader
22:07
0
کد خبر : 13756

پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس/ صعود چشمگیر و خیز ایران برای چهاردهمی در روز پایانی

مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به روز پایانی خود رسید‌ و کاروان ایران در ۴۸ ساعت اخیر صعودی قابل توجه در جدول توزیع مدال‌ها داشت.

پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس/ صعود چشمگیر و خیز ایران برای چهاردهمی در روز پایانی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ کاروان ایران در روزهای پایانی پارالمپیک پاریس عملکردی درخشان داشت و حالا شانس خوبی برای کسب رتبه چهاردهم دارد.

در روز ماقبل پایانی مسابقات پارالمپیک پاریس، صادق بیت‌سیاح نماینده ایران در رشته پرتاب نیزه، با شکستن رکورد پارالمپیک موفق شد هفتمین مدال طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کند تا کاروان ایران تا این‌جای کار با ۷ طلا، ۱۰ نقره و ۷ برنز در رتبه پانزدهم جدول مدالی مسابقات قرار بگیرد.

روز گذشته نیز ایران در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، از سوی روح‌الله رستمی در پارا وزنه‌برداری، یاسین خسروی در پرتاب وزنه و تیم ملی والیبال نشسته به سه مدال طلا رسیده بود که این موضوع، نقشی چشمگیر در نتیجه کاروان ایران در جدول مدالی مسابقات داشت. ایران در روز دهم مسابقات در حالی در رده پانزدهم قرار گرفته که پیش از این در روز هشتم مسابقات، در رده بیست و ششم جدول مدالی قرار گرفته بود.

در روز پایانی مسابقات و پیش از برگزاری مراسم اختتامیه از ساعت ۲۲:۳۰ در روز یکشنبه، ایران سه نماینده دیگر خواهد داشت. علی‌اکبر غریب شاهی و احمد امین‌زاده در وزنه‌برداری و شهلا بهروزی راد در قایقرانی برای کسب مدال به رقابت می‌پردازند. 

با توجه به کسب ۱۰ مدال طلا توسط ازبکستان که در رده سیزدهم جدول مدالی قرار دارد، ایران در کنار کشورهایی چون اسپانیا، لهستان، بلژیک، تایلند و هند برای کسب رتبه چهاردهمی رقابت می‌کند. بهترین رتبه ایران در رقابت‌های پارالمپیک، رتبه یازدهمی در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن است.

برچسب ها
کد خبر : 13756
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار