loader
23:57
0
کد خبر : 13803

پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس/ نگاهی به عملکرد تلخ و شیرین کاروان فرزندان ایران

مراسم اختتامیه مسابقات پارالمپیک پاریس امشب با پایان مسابقات برگزار شد.

پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس/ نگاهی به عملکرد تلخ و شیرین کاروان فرزندان ایران

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز به طور رسمی به پایان رسید و کاروان ایران با کسب ۲۵ مدال در رده چهاردهم قرار گرفت.

بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به پایان رسید و کاروان ایران با هشت نشان طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز در رده چهاردهم جدول مدالی قرار گرفت.

در روز پایانی بازی‌ها، علی‌اکبر غریب‌شاهی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم و احمد امین‌زاده در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم (دسته فوق سنگین) پاراوزنه‌برداری مدال طلا گرفتند.

اسامی مدال‌آوران ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس:

مدال طلا: ساره جوانمردی در پاراتیراندازی، امیرحسین علیپور، یاسین خسروی و سعید افروز در پارادوومیدانی، روح‌الله رستمی، علی‌اکبر غریب‌شاهی و احمد امین‌زاده در پاراوزنه‌برداری و تیم ملی والیبال نشسته

مدال نقره: فاطمه همتی در پاراتیروکمان، علیرضا بخت و زهرا رحیمی در پاراتکواندو، ظفر ذاکر، حسن باجولوند، مهدی اولاد، هاجر صفرزاده و علی پیروج در پارادوومیدانی، تیم میکس کامپوند (با ترکیب فاطمه همتی و هادی نوری) و سیدمیثم بنی‌طبا در پاراجودو

مدال برنز: حامد حق‌شناس در پاراتکواندو، پرستو حبیبی در پرتاب کلاب دوومیدانی، علیرضا مختاری، الهام صالحی و علی‌اصغر جوانمردی در پارادوومیدانی، محمدرضا عرب‌عامری در پاراتیروکمان و محسن بختیار در پاراوزنه‌برداری

پس از یازدهمی در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و سیزدهمی در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، چهاردهمی در این دوره از مسابقات سومین عملکرد برتر کاروان ایران در تاریخ مسابقات پارالمپیک محسوب می‌شود. با وجود اینکه ایران از حیث کسب مدال طلا به نسبت دوره گذشته چهار طلای کم‌تر کسب کرد، اما از حیث مجموع تعداد مدال با ۲۵ نشان، رکورد تاریخ پارالمپیک ایران را شکست. 

در این دوره از بازی‌ها چین با ۹۴ طلا، ۷۶ نقره و ۵۰ برنز اول شد. بریتانیا با ۴۹ طلا ۴۴ نقره و ۳۱ برنز در رده دوم قرار گرفت و آمریکا با ۳۶ طلا، ۴۲ نقره و ۲۷ برنز در رده سوم ایستاد.

برچسب ها
کد خبر : 13803
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار