loader
14:43
0
کد خبر : 6598

پایان حضور 6 ساله زنوزی در تراکتور؛ مانور هشدار یا بلوغ مدیریتی؟

در روزی که هواداران خشمگین تراکتور علیه مالک متمول این تیم شعار دادند نزدیکان زنوزی می گویند او اعلام کرده فصل آینده دیگر در این تیم نیست.

پایان حضور 6 ساله زنوزی در تراکتور؛ مانور هشدار یا بلوغ مدیریتی؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ فوتبال ایران روزهای پرخبری را می‌گذراند و تبعات این اخبار به گونه‌ای است که به نظر در آینده نزدیک بسیاری از چهره‌های آشنای سالهای اخیر از صحنه خارج می‌شوند. هنوز شوک ناشی از خبر برکناری یا استعفای اجباری دو عضو سرشناس فدراسیون فوتبال به خاطر پرونده فساد در فوتبال تمام نشده بود که از تبریز اخبار مهمی منتشر شد.

تراکتور در حالی که با حذف استقلال و پرسپولیس موقعیت داشت که بتواند در جام حذفی ناکامی لیگ‌برتر را جبران کند در یک بازی دشوار برابر مس رفسنجان شکست خورد و ترکش های این باخت خیلی زود دامن مالک باشگاه را گرفت. شعارهای روی سکو حاکی از این بود که تماشاگر تیفوسی تاثیرگذار پیکان اعتراض را به سوی نفر اول و تاثیرگذارترین مرد باشگاه قدیمی نشانه رفته است. آنها فریاد زدند که زنوزی را نمی‌خواهند چرا که او را عامل ناکامی تیمشان می‌دانند.

خیلی زود منابع موثق! پیام هایی را به خبرنگاران نزدیک و معتمد فرستادند که زنوزی قصد دارد مالکیت باشگاه تراکتور را واگذار کند.

حالا اما نزدیک به 15 ساعت بعد از آن خبر واگذاری و کم شدن التهاب بین هواداران، شاید بتوان با نگاهی به گذشته نتایج تازه‌تری هم استنتاج کرد. اینکه زنوزی هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که قصد واگذاری باشگاه را دارد احتمالا می‌تواند بیشتر شبیه یک آلارم برای هوادارانی باشد که احتمالا چشم به روی تاثیرات حدود هفت سال حضورش بسته‌اند(البته به زعم او). احتمالا این خبر اکنون بحث اصلی میان هوادارانی است که چه در ورزشگاه و چه در فضای مجازی موثرند و حالا مباحث بین دو گروه طرفدار و مخالف او در جریان است.

از طرفی زنوزی یکبار دیگر هم اعلام کرده بود که قصد واگذاری تراکتور را دارد و این موضوع اتفاق تازه ای نیست. اما بار گذشته براساس آنچه گفته شد باشگاه مشتری جدی نداشت و زنوزی درواقع مجبور به ادامه کار داشت.

شش سال با زنوزی

روز ششم خردادماه 1397 بود که خبرگزاری های اعلام کردند که محمدرضا زنوزی رئیس سابق هیات بدمینتون آذربایجان شرقی واگذار شد و از آن زمان این باشگاه قدیمی روزهای پرفراز و نشیبی را داشته است. این باشگاه پیش از واگذاری به زنوزی چند سالی بود که یک باشگاه نظامی محسوب می‌شد و البته پیش از حضور او نیز بلندپروازی هایی جدی در فوتبال ایران داشت. این تیم از زمان حضور مجددش در لیگ برتر ستاره های بزرگی را به تبریز برده بود اما شاید حافظه عمومی ضعیف و یا حتی مسایل رسانه ای باعث شد که این احساس امروز وجود دارد که تراکتور پیش از زنوزی جاه طلبی نداشته و یا خالی از ستاره ها بوده است.

هرچند نمی توان منکر شد که زنوزی در طی سالهای حضورش در تراکتور هزینه زیادی را انجام داد تا بتواند این تیم را به افتخاری که همیشه می خواسته یعنی قهرمانی در لیگ برتر برساند. او ستاره های بزرگ و گرانقیمت ایرانی و خارجی را جذب کرد و مربیان مطرحی را به تبریز برد اما نتیجه به جز یک قهرمانی در جام حذفی و رسیدن به جمع تیم های سهمیه بگیر نبوده است.

نکته ای که می توان به آن اشاره کرد اینست که زنوزی در ابتدای همین فصل در گفت و گویی که با برنامه فوتبال برتر داشت گفت دیگر در فوتبال ایران و مدیریت تراکتور پخته شده و به نوعی به بلوغ رسیده است. او این را در راستای این گفت که قصد ندارد تغییرات زود روی نیمکت ایجاد کند و به فکر ساختن منطقی یک تیم مدعی است پروژه ای که هنوز فصل به پایان نرسیده شکست خورده به نظر می رسد.

باید دید خبر واگذاری تراکتور به مالک دیگر چقدر جدی است چرا که او در سال 1400 نیز برای مقطعی باشگاه را رها کرده و زمزمه هایی مبنی بر واگذاری مالکیت بود اما همه می دانند که او تا امروز ماند.

برچسب ها
کد خبر : 6598
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار