loader
12:01
0
کد خبر : 11131

پایان رقابت نمایندگان ایران در روز اول المپیک پاریس؛ از معجزه الفتی تا قدرت‌نمایی نوشاد

کاروان ایران امروز با ۹ ورزشکار در پنج رشته ورزشی کار خود را در المپیک پاریس آغاز کرد. در این رقابت‌ها هر سه شمشیرباز ایران از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

پایان رقابت نمایندگان ایران در روز اول المپیک پاریس؛ از معجزه الفتی تا قدرت‌نمایی نوشاد

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بعد از برگزارى مراسم افتتاحيه كه جمعه شب روى رودخانه سن در پاريس برگزار می‌شود، از امروزرسما المپين‌هاى ايرانى كار خود را آغاز خواهند كرد.

حذف تلخ پرچمدار کاروان ایران از المپیک ۲۰۲۴ پاریس

ندا شهسواری نماینده تنیس روی میز ایران که در مسابقه اول خود با قرعه‌ای سخت مواجه شده بود، برابر نماینده فرانسه با نتیجه 4-1 شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

خلق شگفتی بزرگ برای ورزش ایران در پاریس

مهدی الفتی نماینده ایران که برای اولین‌بار در تاریخ توانسه بود سهمیه این رشته را در المپیک برای کشورمان کسب کند با کسب مقام هشتم، به فینال مسابقات پرش خرک المپیک2024 راه یافت.

شایان ذکر است که 8 نفر ابتدایی به فینال صعود می‌کردند.

استارت پرقدرت نوشاد در پاریس 2024

نوشاد عالمیان نماینده ایران در تنیس روی میز در مسابقه اول خود برابر نماینده نیجریه با نتیجه 4-1 به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.
عالمیان در این دور باید به مصاف نماینده چین تایپه برود.

حذف پاکدامن و پایان کار شمشیربازان ایرانی

علی پاکدامن که با غلبه بر حریفی از ژاپن در جدول ۳۲ نفره مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر به جمع۱۶ نفر برتر راه یافته بود، در این مرحله به مصاف «اوه» از کره‌جنوبی و نفر چهارم رنکنیگ جهانی رفت. در این دیدار پاکدامن با نتیجه ۱۵ -۱۰  شکست خورد و از صعود به جمع هشت نفر برتر بازماند.  پاکدامن در حالی نتیجه رقابت با اوه کره ای را واگذار کرد که در رده ۱۳ رنکینگ جهانی قرار دارد؛ در حالیکه حریفش نفر چهارم جهان بود. پیش از این محمد رهبری و محمد فتوحی به ترتیب در جدول ۳۲ و ۶۴ نفره شکست خورده بودند. به این ترتیب پرونده نمایندگان ایران در بخش انفرادی مسابقات شمشیربازی المپیک بسته شد.

شکست رهبری مقابل شمشیرباز فرانسوی در یک بازی نفسگیر

در ادامه مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر که ایران سه نماینده در آن داشت، محمد رهبری برابر پاتریک از فرانسه قرار گرفت که دارای رنکینگ 8 دنیا بود.
بعد از شکست محمد فتوحی و پیروزی علی پاکدامن، محمد رهبری که در دور اول استراحت داشت، به مصاف حریف فرانسوی رفت که از حمایت تماشاگران هم بهره می‌برد. ملی‌پوش شمشیربازی ایران در وقت اول عملکرد جالبی نداشت و تا امتیاز 11 بر 5 اختلاف زیادی با حریف پیدا کرد. رهبری اما در تایم دوم عملکردی شگفت‌انگیز از خودش نشان داد و توانست بازی را ۱۳-۱۳ برابر کند. با این حال دو امتیاز پایانی به پاتریک رسید و در نهایت شمشیرباز ایرانی با شکست نزدیک 15 بر 13 از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به این ترتیب علی پاکدامن تنها امید ایران در بخش انفرادی شمشیربازی سابر در روز اول المپیک خواهد بود که تا دقایقی دیگر برابر حریف کره ای قرار می‌گیرد.

هانیه رستمیان بیست و دوم شد

در نخستین روز از آغاز رقابت های تیراندازی در المپیک پاریس 2024، هانیه رستمیان در تپانچه بادی 10 متر در خط آتش ایستاد. نماینده ایران در این رقابت‌ها در نهایت با 571 امتیاز در رده  22 ایستاد و از صعود به فینال باز ماند. در این بخش نمایندگان کشورهای مجارستان، کره جنوبی (2 نفر)، هند، چین (2 نفر)، ویتنام و ترکیه به فینال راه یافتند.

فینال رقابت‌های تپانچه 10 متر بانوان فردا (یکشنبه)، 7 مرداد ماه برگزار خواهد شد.

برد ارزشمند پاکدامن مقابل حریف ژاپنی

در ادامه مسابقات انفرادی شمشیربازی اسلحه سابر المپیک 2024 پاریس که از صبح امروز آغاز شده، علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی ایران به مصاف حریف ژاپنی خود رفت. بعد از اینکه محمد فتوحی امروز نتوانست از پس حریف خود بربیاید و در همان دور نخست حذف شد، علی پاکدامن که با قرعه سختی برخورد کرده بود، برابر یوشیدا از ژاپن قرار گرفت.

رقابت علی پاکدامن در مرحله مقدماتی | شمشیربازی المپیک 2024

با اینکه تا اواسط مسابقه دو بازیکن به صورت پایاپای بالا آمدند و حتی در امتیاز 8 برابر شدند، در ادامه پاکدامن با تجربه بالای خود توانست نمایشی زیبا را ارائه داده و فاصله خوبی ایجاد کند. یک درخواست ویدیوچک به موقع امتیاز 14 را به پاکدامن داد و تا حدودی خیال او را از پیروزی راحت کرد. در نهایت پاکدامن توانست 15 بر 11 به پیروزی برسد و گام به مرحله دوم و دور یک هشتم نهایی مسابقات شمشیربازی المپیک بگذارد. پاکدامن باید در دور بعدی برابر حریفی از کره جنوبی با رنک چهارم دنیا قرار بگیرد.

صحبت‌های علی پاکدامن پس از کسب پیروزی مقابل ژاپن

نماینده ژیمناستیک ایران در انتظار حضور در جمع هشت نفر برتر

اولین نماینده ژیمناستیک ایران در المپیک بعد از انقلاب، امروز در وسیله پرش خرک کار خود را پیگیری کرد.

مهدی الفتی که شب گذشته به عنوان یکی از پرچمداران ایران در افتتاحیه حاضر بود، با مربیگری رضا خیرخواه کار خود را در پاریس پیش برد. او دو فرصت برای خودنمایی داشت که به عنوان یکی از اولین نفرات در پرش خرک کار خود را پیش برد و دو پرش انجام داد. در هر دو حرکت که تقریبا مشابه بود، الفتی با وجود پرش مناسب و زیبا، در فرود یکی، دو گام رو به عقب برداشت و نتوانست به خوبی تعادل خود را حفظ کند، اتفاقی که باعث کاهش نمره او شد. در نهایت در مجموع دو پرش مهدی الفتی او نمره 14.583 را گرفت تا امیدوار باشد در نهایت و بعد از پایان کار همه ورزشکاران بین هشت فینالیست قرار بگیرد؛ اگرچه با نمره‌ای که گرفت، شانس کمی برای این اتفاق خواهد داشت.

حرکات مهدی الفتی در بخش خرک | شمشیربازی المپیک 2024

شروع رقابت‌های شمشیربازی با برگزاری دیدارهای انفرادی در هر سه اسلحه برگزار شد. بر این اساس نمایندگان ایران در اسلحه سابر هم طبق قرعه کشی انجام شده رقابت با حریفان خود را آغاز کردند. رقابت نمایندگان ایران از جدول ۶۴ نفره و با دیدار محمد فتوحی برابر «جبران زئآ» از مکزیک برگزار شد. فتوحی در این دیدار در حالی که با نتیجه ۱۰ بر ۶ از حریف خود جلو بود، در نهایت با نتیجه ۱۵ - ۱۳ به حریف خود باخت و از صعود به مرحله بعد بازماند.

رقابت مهدی فتوحی در مرحله مقدماتی | شمشیربازی المپیک 2024

اولین نماینده ایران به شانس مجدد رفت

فاطمه مجلل نماینده ایران در قایقرانی رویینگ تک نفره در مسابقه مقدماتی رتبه چهارم را کسب کرد و راهی مرحله شانس مجدد شد. سه نفر اول به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی می‌شدند.

نتیجه نهایی فاطمه مجلل در قایقرانی روئینگ زنان

شروع کار المپین‌های ایرانی با قایقرانی روئینگ زنان است. جایی که فاطمه مجلل در روئینگ تک‌نفره از ساعت ۱۱:۴۲ توانایی‌های‌اش را به چالش می‌کشد. او در گروه یک این رقابت‌ها در کنار نمایندگان آفریقای جنوبی، اسپانیا، اوگاندا، استرالیا و نیکاراگوئه پارو خواهد زد.

در ادامه و از ساعت ۱۱:۵۵ نوبت به سابریست‌های ايرانى می‌رسد. علی پاکدامن، محمد رهبری و محمود فتوحی در شمشیربازی و بخش سابر انفرادی به میدان می‌روند. براساس قرعه فتوحی در جدول ۶۴ نفره برابر «زآ» از مکزیک به میدان می‌رود. پاکدامن در جدول ۳۲ نفره به مصاف «یوشیدا» از ژاپن می‌رود و رهبری در جدول ۳۲ نفره برابر« پاتریک» از فرانسه قرار می‌گیرد.

پس از آن نوبت به مهدی الفتی خواهد رسید که از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه و در پرش خرک شانس خود را در پاریس امتحان خواهد کرد.

از ساعت ۱۴ هانیه رستمیان در تیراندازی و در تپانچه ۱۰ متر در خط آتش قرار خواهد گرفت.

نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و ندا شهسواری نیز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱:۳۰ نمایندگان ایران در تنیس روی میز هستند.

با توجه به اينكه در تمامى رشته‌ها به جز شمشيربازى تكليف مدال ورزشكاران در روزهاى بعدى مشخص می‌شود، ايران تنها اميدش در اولين روز به شمشيربازى است كه شايد توسط يكى از اين سه نفر اولين مدال كاروان دشت شود.

برچسب ها
کد خبر : 11131
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار