loader
05:49
0
کد خبر : 5935

پای رئال روی گاز؛ فاصله جام‌های رئال و بارسا به عدد ۹ رسید!

اختصاصی/ با مسجل شدن قهرمانی رئال در این فصل لیگ اسپانیا، تعداد قهرمانی‌های این تیم در طول تاریخ رقابت‌های لالیگا، به عدد ۳۶ رسید و بارسلونا تا به امروز ۲۷بار توانسته قهرمانی در لیگ اسپانیا را جشن بگیرد.

پای رئال روی گاز؛ فاصله جام‌های رئال و بارسا به عدد ۹ رسید!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، رئالی‌ها با قهرمانی در رقابت‌های این فصل لالیگا، توانستند تا تعداد قهرمانی‌هایشان در لیگ اسپانیا را به عدد ۳۶ برسانند. با این قهرمانی، فاصله تعداد قهرمانی های این تیم در لالیگا، با بارسلونا به عدد ۹ رسید؛ چرا که آبی‌اناری‌ها تا به حال ۲۷ بار قهرمان لیگ اسپانیالقب گرفته اند.

اولین قهرمانی مادریدی‌ها در تاریخ رقابت‌های لالیگا به سال ۱۹۳۲ برمی‌گردد و آخرین قهرمانی هم امسال به دست آمد.

آن‌ها در دهه ۱۹۳۰، دو بار، در بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰، چهار بار، در بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰، هشت بار قهرمان لالیگا شدن و در قرن بیست و یکم در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۳، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۷، ۲۰۲۰، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ قهرمانی در لیگ اسپانیا را تجربه کردند.

دومین تیم پرافتخار لالیگا، بارسلوناست که ۲۷ بار قهرمان لیگ اسپانیا شده و آخرین بار این اتفاق در سال ۲۰۲۳ رخ داد.

اتلتیکو مادرید با ۱۱ قهرمانی در لالیگا در رده سوم قرار دارد و آخرین قهرمانی این تیم در لیگ اسپانیا به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد.

اتلتیک بیلبائو با هشت قهرمانی در لالیگا، والنسیا با شش قهرمانی و رئال سوسیداد با دو قهرمانی در لالیگا در رده‌های بعدی هستند و تیم‌های دپورتیوو لاکرونیا، سویا و رئال بتیس، هرکدام یک‌بار طعم قهرمانی در لیگ اسپانیا را چشیده‌اند.

برچسب ها
کد خبر : 5935
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار