loader
11:33
4
کد خبر : 7398

پرسپولیس - مس رفسنجان؛ یک نفس تا قهرمانی

اختصاصی/ سرخ‌ها امشب در مصاف با مس رفسنجان تنها یک سه امتیاز دیگر لازم دارند تا برای نهمین بار قهرمانی لیگ‌برتر شده و دستکم تا چهارسال آینده دست نیافتنی شوند.

پرسپولیس - مس رفسنجان؛ یک نفس تا قهرمانی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ امشب ورزشگاه آزادی دوباره یکی از آن شب‌های مهم و خاطره‌انگیزش را سپری خواهد کرد. پرسپولیس در حضور تماشاگرانش- که احتمالا ورزشگاه را پر خواهند کرد- یک نود دقیقه سخت و مهم پیش رو دارد و باید از این بازی با سه امتیاز بیرون بیاید. این تیم ممکن است امروز حتی با شکست هم قهرمان شود اما آن در صورتی است که در ورزشگاه دستگردی اتفاقات عجیبی بیفتد و پیکان بتواند استقلال را ببرد. در واقع پرسپولیس هر نتیجه ای غیر از برد بیاورد باید  چشم به لغزش  استقلال در بازی همزمان برابر پیکان داشته باشد.

دیدار محترمانه

بازی پرسپولیس و مس رفسنجان را می‌توان جدال دو تا از مودب‌ترین و آرام‌ترین مربیان این فصل لیگ‌برتر دانست. اوسمار ویرا و محرم نویدکیا فضای تازه‌ای را گفت وگوها و اتفاقات کنار نیمکت تیمها به‌وجود آورده‌اند و جدالشان از این نظر قابل توجه است. بعید است در بازی حساس قهرمانی کسی در ورزشگاه آزادی شاهد درگیری و حاشیه کنار زمین روی نیمکت و حتی داخل زمین باشد.  هرچه کاراکتر تیم‌ها بعد از مدتی به شخصیت سرمربی نزدیک می‌شود.

با اینحال این روحیه مثبت و حرفه‌ای دلیل نمی‌شود که یکی از طرفین خودش را از پیش برنده بداند. شاید شانس پرسپولیس به دلیل انگیزه حاصل از شرایط جدول، مهره‌های باتجربه و حضور پرتعداد هوادارانش روی کاغذ بیشتر باشد اما دیگر همه می‌دانند در فوتبال نباید برای پیش بینی یک نتیجه تمام اتکا را روی مسایل منطقی گذاشت. چه کسی فکرش را می‌کرد پرسپولیس برابر چشم هوادارانش سه گل در یک  نیمه از استقلال خوزستان بخورد و عجیب‌تر اینکه در پانزده دقیقه 4 گل بزند؟!  یا شکست‌های پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک در لیگ برتر و جام حذفی را کمتر کسی می‌توانست براساس دودوتاچهارتاهای فوتبالی پیش‌بینی کند.

تغییر چهره

از دیگر نکات جالب این بازی اینست که اوسمار ویرا و محرم نویدکیا برای اولین بار به عنوان سرمربی برابر هم قرار می‌گیرند چرا که هر دو از نیم فصل دوم به عنوان سرمربی روی نیمکت می‌نشینند. در بازی دو تیم در این فصل که در هفته آخر نیم فصل اول برگزار شد دو تیم در رفسنجان به تساوی یک، یک رسیدند. جالب اینجاست که گل پرسپولیس را در آن بازی شهاب زاهدی و گل مس را شیمبا به ثمر رساندند و هر دو بازیکن بعد از این بازی از تیمهایشان جدا شدند.

روی نیمکت هم شرایط متفاوت بود و یحیی در یک سمت و ساکت الهامی در سمت دیگر حضور داشتند. با اینحال بازی فردا تغییرات بیشتری نسبت به بازی رفت دارد. در پرسپولیس عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف و عیسی آل کثیر که در نیم فصل آمدند از مهره‌های کلیدی بازی فردا هستند. در بازی رفت یحیی مسعود ریگی و حسین کنعانی زادگان را روی نیمکت نشاند و بازیکنانی مانند اسدبیگی، فرجی، سعید صادقی را در ترکیب اصلی بازی داد. اما پرسپولیس در این بازی تیمی کاملا متفاوت نسبت به بازی رفت است.

با این حساب ترکیب پرسپولیس نسبت به بازی رفت حداقل 5 تغییر خواهد داشت که نزدیک به 50 درصد است.

محرم و رکوردشکنی

مس رفسنجان از لیگ بیستم تا امروز نتوانسته برابر پرسپولیس به برد برسد. در هفت مسابقه دو تیم پرسپولیس 5 بار برنده بوده و دو بازی هم مساوی شده است. بهترین برد پرسپولیس در بازی برگشت لیگ بیست و یکم  در تهران رقم خورد که این تیم با نتیجه سه،  یک به پیروزی رسید. پرسپولیس در جدالهای رودررو 9 گل و مس رفسنجان سه بار گلزنی کرده است. نکته جالب اینجاست که بازی های دو تیم اغلب کم گل از آن در آمده اند به طوریکه مساوی هایشان هردو یک، یک بوده و به غیر از برد سه، یک دیگر بردهای پرسپولیس یک، صفر بوده است.

از ترکیب احتمالی پرسپولیس در بازی فردا گئورگی گولسیانی و مهدی ترابی سابقه گلزنی به حریف را دارند ضمن اینکه پرسپولیس یکبار هم با تک گل سیدجلال حسینی که اکنون به عنوان مربی روی نیمکت است به پیروزی رسیده است.

آمار متعادل محرم

محرم نویدکیا سرمربی 41 ساله مس رفسنجان تا به حال 4 بار به عنوان مربی روبرور پرسپولیس بازی کرده که یک بار برنده شده، یک بار باخته و دو بازی هم مساوی شده است. او در بازی برگشت لیگ بیست و یکم با سپاهان دو، یک پرسپولیس را برد در حالی که بازی رفت با تک گل کمال کامیابی‌نیا باخته بود.  دو دیدار محرم با پرسپولیس به عنوان سرمربی  سپاهان هم در لیگ بیستم به مساوی بدون گل رسید.

 

برچسب ها
کد خبر : 7398
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

محمدرضا خیری - 3 ماه پیش

انشاالله که امشب هم پرسپولیس قهرمان است وهم رئال
1 1
کاربر میهمان

آرتین لعل هادی - 3 ماه پیش

امشب پرسپولیس قهرمان میشه ❤️
1 0
کاربر میهمان

امیر عباس - 3 ماه پیش

سرخ ها قهرمانن
1 0
کاربر میهمان

علی جماتی - 3 ماه پیش

به امید حق پرسپولیس قهرمان میشه رئال مادرید هم قهرمان میشه
1 0
پربازدیدترین اخبار