loader
11:11
0
کد خبر : 10220

به استقبال فینال جذاب کوپا آمریکا؛ تقابل قهرمانان و شکست‌ناپذیران

آرژانتین و کلمبیا در شب فینال‌های حساس جهان ورزش پس از فینال ویمبلدون و یورو، بامداد امروز در فینال کوپا آمریکا برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف هم خواهند رفت.

به استقبال فینال جذاب کوپا آمریکا؛ تقابل قهرمانان و شکست‌ناپذیران

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، ساعاتی پس از برگزاری فینال ویمبلدون و  یورو ۲۰۲۴، تکلیف قهرمان کوپا آمریکا هم در ورزشگاه هارد راک ایالت فلوریدا مشخص خواهد شد. این مسابقه می‌تواند سه قهرمانی معتبر متوالی برای لیونل مسی را به ارمغان داشته باشد. آرژانتین که حالا به همراه اروگوئه با ۱۵ قهرمانی رکورددار قهرمانی در کوپا آمریکاست، با پیروزی مقابل کلمبیا در میامی می‌تواند به شانزدهمین قهرمانی خود در تاریخ برسد و به تنهایی، رکورددار کسب این عنوان در تاریخ کوپا آمریکا باشد.

پس از قهرمانی در سال ۲۰۲۱ با پیروزی مقابل برزیل، این جام دومین جام متوالی آنها در بزرگ‌ترین رقابت ملی آمریکای جنوبی خواهد بود. شاید بتوان گفت مقابل آنها، جذاب‌ترین تیم جام یعنی کلمبیا قرار گرفته است.

تیمی که با پیروزی ۱۰ نفره مقابل اروگوئه در مرحله نیمه‌نهایی، به رکورد خارق‌العاده خود با ۲۸ بازی بدون شکست ادامه داد و حالا به دنبال کسب دومین قهرمانی در تاریخ این مسابقات است. در تیم کلمبیا، ستاره اصلی بدون تردید کسی نیست جز خامس رودریگز؛ بازیکنی که یک بار دیگر به دوران اوج برگشته و با ۶ پاس گل، تا اینجای رقابت‌ها رکورددار تعداد پاس گل در یک دوره کوپا و یکی از بازیکنان برتر جام بوده است.

لیونل مسی در سمت مقابل پیش از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۶ در همین کشور اعلام کرده بود این تورنمنت، آخرین بازی‌های او در فوتبال ملی خواهد بود. شاید در مصاحبه پس از بازی، اعلام خبر رسمی بازنشستگی مسی از فوتبال ملی را بشنویم یا متوجه شویم مسی، قصد حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ را دارد! برنده هشت توپ طلا، در صورت قهرمانی تبدیل به اولین بازیکنی می‌شود که در سه تورنمنت معتبر برای آرژانتین کسب جام می‌کند. اتفاقی که بدون جام جهانی، تنها با قهرمانی در سه دوره متوالی کوپا در سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۷ رخ داده بود. او در نهایت با گلزنی در رقابت نیمه‌نهایی مقابل کانادا، به طلسم خود پایان داد و پس از ۱۲ شوت، موفق به گلزنی در این جام شد. مسی حالا پس از زیزینیو، تبدیل به دومین بازیکن تاریخ کوپا شده که در شش دوره مختلف این رقابت‌ها گل می‌زند. مسی ۱۷ سال و یک روز پس از اولین گل خود در کوپا، موفق به باز کردن دروازه کانادا شد تا بیش‌ترین مدت زمان بین گل اول و آخر در کوپا را به نام خود ثبت کرده باشد.

برای جاودانگی بیش‌تر مسی، یک کلمیای سرحال‌ و آماده جلوی راه آرژانتین قرار دارد. تیم نستور لورنزوی آرژانتینی با ضربه سر جفرسون لرما اروگوئه آماده مارچلو بیلسا را شکست داد و حالا به فینال این رقابت‌ها رسیده است. کلمبیا که با ثبت امید گل ۸.۴۹ ، توانسته ۱۲ گل در این رقابت‌ها به ثمر برساند، از تیم‌های مطرح جام در فاز هجومی بوده و دومین امید گل برتر پس از آرژانتین را ثبت کرده است. ضمن آنکه این تیم فقط دو بار دروازه خود را باز شده دیده و با کلین‌شیت مقابل تیم‌های بزرگی مثل برزیل و اروگوئه، کیفیت دفاعی خود را هم ثابت کرده است. 

خامس رودریگز در این جام با شش پاس گل، بیش‌ترین پاس گل یک بازیکن در یک دوره از کوپا را ثبت کرده و رکورد مسی با پنج پاس گل در سال ۲۰۱۱ را شکسته است. او همچنین با ۱۷ خلق موقعیت و ۱۲ خلق موقعیت از طریق ضربات ایستگاهی، خطرناک‌ترین بازیکن جام از این حیث بوده است. رکوردی که می‌تواند بلای جان آرژانتین در بازی فینال باشد. کلمبیا در این جام ۴ بار بار ضربات سر گلزنی کرده که بخش زیادی از این موضوع را مدیون خامس رودریگز است. به جز رودریگز، در این مسابقه نگاه‌ها به یک بازیکن سابق دیگر از رئال مادرید یعنی آنخل دی‌ماریا خواهد بود. زننده تک گل فینال دوره قبل، پس از رقابت با کلمبیا از تیم ملی آرژانتین خداحافظی خواهد کرد.

بازی‌های رودرروی کلمبیا و آرژانتین 

در ۱۲ مسابقه قبلی دو تیم، کلمبیا فقط به یک پیروزی رسیده که یکی از دو پیروزی به مرحله گروهی کوپا آمریکای ۲۰۱۹ با هدایت کارلوس کی‌روش مقابل تیم جوان لیونل اسکالونی برمی‌گردد. دو تیم در نیمه‌نهایی دوره قبل به مصاف هم رفتند که امیلیانو مارتینز در ضربات پنالتی، عملکرد فوق‌العاده‌ای مقابل یری مینا، داوینسون سانچز و ادوین کاردونا داشت و آرژانتین به فینال مسابقات رسید. 

این دو تیم ۱۵ بار در کوپا آمریکا با هم روبرو شده‌اند که سهم آرژانتین ۷ برد، کلمبیا ۳ برد و البته ثبت ۵ تساوی بوده است. آرژانتین که در ششمین فینال معتبر خود از هشت تورنمنت قبلی شرکت می‌کند، مقابل کلمبیایی قرار گرفته که پس از نایب‌قهرمانی سال ۱۹۷۵ و قهرمانی سال ۲۰۰۱ برای سومین بار به یک فینال بزرگ رسیده است.

ترکیب احتمالی دو تیم 

آرژانتین: امیلیانو مارتینز، تالیافیکو، لیساندرو مارتینز، رومرو، مونتیل، دی‌ماریا، دی‌پائول، فرناندز، مک‌آلیستر، مسی و آلوارز

کلمبیا: وارگاس، آریاس، سانچز، کوئستا، موجیکا، لرما، اوریبه، آریاس، خامس رودریگز، دیاز و کوردوبا 

برچسب ها
کد خبر : 10220
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار