loader
12:33
2
کد خبر : 8437

پیش‌بازی آلمان - مجارستان؛ میزبان در سودای تداوم قدرت‌نمایی

آلمان در دومین بازی از یورو ۲۰۲۴ در شهر اشتوتگارت به مصاف مجارستان می‌رود.

پیش‌بازی آلمان - مجارستان؛ میزبان در سودای تداوم قدرت‌نمایی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، آلمان پس از یک افتتاحیه رویایی با برتری پنج بر یک مقابل اسکاتلند، در اشتوتگارت با مجارستان دیدار می‌کند.

برد آلمان در دور افتتاحیه، بزرگ‌ترین برد تاریخ افتتاحیه‌های یورو توسط تیم میزبان و بهترین برد تاریخ مانشافت در یورو بود. پس از بلژیک در سال ۱۹۸۴ و فرانسه در سال ۲۰۱۶، آلمان تبدیل به سومین تیم تاریخ یورو شد که در یک نیمه سه گل به ثمر می‌رساند. گلی که فلوریان ویرتز به ثمر رساند، او را با ۲۱ سال و ۴۲ روز سن تبدیل به جوان‌ترین گلزن تاریخ آلمان در یورو کرد و پس از او، موسیالا با ۲۱ سال و ۱۰۹ روز سن در رده‌بندی قرار گرفت. به جز این بازیکنان جوان، دو ستاره باتجربه تیم یعنی ایلکای گوندوغان و تونی کروس نیز عملکرد کم‌نظیری داشتند. تونی کروس در این مسابقه، از ۱۰۲ پاس خود ۱۰۱ پاس را به مقصد رساند تا بهترین عملکرد یک بازیکن در تاریخ یورو با حداقل ۱۰۰ پاس را به ثبت برساند.

آلمان در دور بعدی به مصاف مجارستان خواهد رفت. آن‌ها با وجود عملکرد خوبی که در دور مقدماتی داشتند، شروع خوبی در یورو ۲۰۲۴ برایشان رقم نخورد و با نتیجه سه بر یک مغلوب سوئیس شدند. عملکرد ضعیف آن‌ها در نیمه اول، تأثیر زیادی در این شکست داشت و گل وارگا روی ارسال سوبوسلای، نتوانست برای کسب یک امتیاز مقابل سوئیس کافی باشد. با این پاس گل، سوبوسلای به ۱۰ پاس گل در ۱۵ بازی مجارستان از آغاز سال ۲۰۲۳ رسید. در کنار سوبوسلای، وارگا نیز با هفت گل در ۹ بازی ثابت برای مجارستان در تمامی رقابت‌ها عملکرد خوبی داشته است. او می‌تواند به تنها بازیکن مجارستان پس از فرانس بنه در سال ۱۹۶۴ تبدیل شود که در دو تجربه ابتدایی‌اش در یورو گلزنی می‌کند. از زمان پیروزی مقابل اتریش در یورو ۲۰۱۶، اتریش در هفت بازی متوالی یورو بدون برد بوده است.

بازی‌های رودرروی آلمان و مجارستان 

در آخرین بازی دو تیم، مجارستان با یک گل در لایپزیش آلمان را شکست داد؛ این دیدار سپتامبر ۲۰۲۲ در لیگ ملت‌های اروپا برگزار شد و آدام ژالای تک گل مجارستان را به ثمر رساند. آمار آلمان مقابل مجارستان، به هیچ عنوان امیدوارکننده نیست؛ آن‌ها تنها به یک برد در شش بازی آخر خود مقابل مجارستان رسیده‌اند که این برد، به ژوئن ۲۰۱۶ در یک بازی دوستانه برمی‌گردد.

این چهارمین رقابت دو تیم در یک تورنمنت معتبر خواهد بود. آن‌ها دو بار در جام جهانی ۱۹۵۴ به مصاف یکدیگر رفتند؛ بازی اول، با برتری ۸-۳ مجارستان به پایان رسید اما در فینال، آلمان غربی ۳ بر ۲ مجارستان را شکست داد و به اولین قهرمانی خود در جام جهانی رسید. این دو تیم در دوره قبلی یورو هم به مصاف هم رفتند که دیدار دو تیم با تساوی ۲-۲ در ورزشگاه آلیانز آرنا همراه شد‌.

ترکیب احتمالی دو تیم 

آلمان: نویر، کیمیش، تاه، رودیگر، میتلشتات، کروس، آندریچ، گوندوغان، موسیالا، ویرتز و هاورتز

مجارستان: گولاشی، ژالای، اوربان، لنگ، کرکژ، شافر، ناژی، فیولا، سوبوسلای، ژالای و وارگا

برچسب ها
کد خبر : 8437
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

کسرا - 3 ماه پیش

۲ بر_۰آلمان
0 0
کاربر میهمان

Kai musiala - 3 ماه پیش

حیف هاورتز که آنقدر زشت شده وقتی تو لورکوزن و چلسی بود خیلی خوشگل بود
0 0
پربازدیدترین اخبار