loader
11:25
3
کد خبر : 8105

پیش‌بازی اسپانیا - کرواسی؛ مودریچ به فکر انتقام

مهم‌ترین رقابت هفته اول دور گروهی یورو ۲۰۲۴ بین کرواسی و اسپانیا برگزار می‌شود.

پیش‌بازی اسپانیا - کرواسی؛ مودریچ به فکر انتقام

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، هیچ تورنمنت معتبری نیست که «گروه مرگ» نداشته باشد و گروه مرگ این دوره از جام ملت‌های اروپا، با حضور ایتالیا، اسپانیا و کرواسی در گروه B خواهد بود. اولین مسابقه این گروه، تقابل تکراری اسپانیا و کرواسی برای چهارمین یوروی متوالیست.

اسپانیا به عنوان تنها تیم تاریخ مسابقات که از عنوان قهرمانی خود در سال ۲۰۱۲ دفاع کرده، از آن زمان تاکنون تنها در دو مسابقه مرحله حذفی رقابت‌های معتبر به پیروزی رسیده است. در یورو ۲۰۲۰ و جام جهانی ۲۰۲۲، سبک بازی اسپانیا به دلیل بازی مالکانه و کیفیت بالا در بازی‌سازی طرفداران زیادی داشت اما این تیم در نهایت با دو شکست در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا و مراکش، دستش از جام کوتاه ماند. این صبوری در بازی‌سازی، رویکردی جدید نیست. اسپانیا در ۱۳۶ بازی قبلی خود، مالکیت بیشتری از حریف خود ثبت کرده است! آخرین باری که اسپانیا مالکیت کمتری از حریف خود ثبت کرد، به دیدار فینال یورو ۲۰۰۸ مقابل آلمان برمی‌گردد. وقتی که اسپانیا با ۴۶ درصد مالکیت در این مسابقه به عنوان قهرمانی رسید. آن زمان، لامین یامال از بازیکنان ثابت ترکیب فعلی اسپانیا هنوز یک سال سن نداشت!

با وجود غیبت گاوی به دلیل مصدومیت، رویکرد لوییس دلافوئنته نیز با سایر مربیان اسپانیا متفاوت نخواهد بود. کلید موفقیت اسپانیا، استفاده از زوج خطرناک یامال و ویلیامز در نوک پیکان خط حمله پس از تسلط بر توپ میدان در زمین است. اسپانیا، در دو تقابل حساس قبلی مقابل کرواسی از رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ و فینال لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۲۳ به پیروزی رسیده و حالا کسب سه امتیاز در این مسابقه، برای حضور آن‌ها در مرحله بعدی حیاتی خواهد بود.

در سمت مقابل کرواسی نیز با رویکردی مشابه اسپانیا وارد این تورنمنت می‌شود. در جام جهانی ۲۰۲۲، تنها اسپانیا توانست بیشتر از کرواسی موقعیت‌هایی را ثبت کند که در آن بازیکنان تیم بیش از ۱۰ پاس داده باشند. با حضور مودریچ، بروزوویچ و کواچیچ در خط هافبک، انتظار می‌رود کرواسی در کنترل جریان بازی مشکل خاصی نداشته باشد. با این حال آنچه در ذهن هواداران فوتبال مانده، عملکرد فوق‌العاده کرواسی با درخشش لیواکوویچ در ضربات پنالتی مقابل ژاپن و برزیل است.

بازی‌های رودرروی اسپانیا و کرواسی

پیش از این دو تیم، تنها اسپانیا و ایتالیا با چهار دوره تقابل متوالی در یورو، بیش از لاروخا و کرواسی در این مسابقات برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند. هرچند که این دو تیم در این دوره نیز مقابل هم قرار می‌گیرند تا رکورد بازی‌های متوالی آن‌ها در یورو به پنج دوره برسد. در سه تقابل قبلی اسپانیا و کرواسی، اسپانیا در یورو ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰ برنده این تقابل شده و کروات‌ها در یورو ۲۰۱۶، موفق به شکست دادن ماتادورها شده‌اند.

سه دیدار از پنج رقابت قبلی حداقل در هر بازی با پنج گل همراه بوده است. برتری ۵-۳ اسپانیا در دوره قبلی مسابقات برابر کرواسی، دومین بازی پرگل تاریخ یورو پس از برد ۵ بر ۴ فرانسه مقابل یوگسلاوی در یورو ۱۹۶۰ محسوب می‌شود.

ترکیب احتمالی دو تیم

اسپانیا: اونای سیمون، الکس گریمالدو، ربین له‌نرماند، ناچو فرناندز، خسوس ناواس، رودری، فابیان رویز، پدری، نیکو ویلیامز، لامین یامال و آلوارو موراتا


کرواسی: لیواکوویچ، استانیشیچ، شوتالو، پونگراچیچ، گواردیول، بروزوویچ، کواچیچ، مودریچ، کراماریچ، مایر و بودیمیر

برچسب ها
کد خبر : 8105
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

farzaneh parseh - 3 ماه پیش

اسپانیا ۲-۲ کرواسی
2 2
کاربر میهمان

امیر حسین احمدی - 3 ماه پیش

سلام به نظر من کرواسی میتواند بازی با اسپانیا رو ببرد
1 0
کاربر میهمان

امیر حسین احمدی - 3 ماه پیش

سلام به نظر من کرواسی میتواند بازی با اسپانیا رو ببرد
1 1
پربازدیدترین اخبار