loader
14:52
1
کد خبر : 8250

پیش‌بازی انگلیس - صربستان؛ شروع رویا برای پایان حسرت ۵۷ ساله

انگلیس و صربستان یکی از مهم‌ترین مسابقات دور گروهی یورو ۲۰۲۴ را برگزار می‌کنند.

پیش‌بازی انگلیس - صربستان؛ شروع رویا برای پایان حسرت ۵۷ ساله

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، از ساعت ۲۲:۳۰ دو تیم انگلیس و صربستان به مصاف هم می‌روند.

برای پایان یک حسرت ۵۸ ساله، انگلیس کار خود در یورو ۲۰۲۴ را با تقابل مقابل صربستان آغاز می‌کند. در تورنمنتی که چهارمین و احتمالاً آخرین تورنمنت گرت ساوتگیت روی نیمکت تیم ملی فوتبال انگلیس خواهد بود. مربی‌ای که با نتایج نسبتاً خوب، انگلیس را از یک تیم معمولی در مسابقات به یک مدعی واقعی تبدیل کرد و پس از چهارمی در جام جهانی ۲۰۱۸، نایب‌قهرمانی یورو ۲۰۲۰ و حذف در یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ به دنبال قهرمانی در یورو است. اگر دو شکست در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا را فاکتور بگیریم، سه شیر تنها در یک مسابقه از ۱۸ دیدار اخیر خود در یورو شکست خوردند. این شکست به حذف عجیب مقابل ایسلند در یورو ۲۰۱۶ برمی‌گردد.

با وجود شکست دوباره مقابل ایسلند در رقابت تدارکاتی پیش‌فصل، سوپرکامپیوتر اوپتا انگلیس را با ۱۹.۹ درصد شانس بخت اول قهرمانی یورو می‌داند. برای به واقعیت پیوستن این رویای انگلیسی‌ها، آن‌ها به بهترین فرم هری کین که در اولین فصل بازی در بایرن ۴۴ گل به ثمر رساند نیاز دارند. ستاره‌ای که در سه تورنمنت معتبر قبلی، ۱۲ گل برای انگلیس به ثمر رسانده و تنها کیلیان امباپه بین بازیکنان اروپایی به اندازه او گلزنی کرده است. با این آمار، بی‌شک کین جز سانس‌های اصلی کسب کفش طلا خواهد بود.

با غیبت هری مگوایر در لیست انگلیس و نیمکت‌نشینی احتمالی لوک شاو، انگلیس با یک ترکیب دفاعی متفاوت به میدان خواهد آمد. زوج دفاعی مارگ گوئهی و جان استونز، انتخاب احتمالی ساوتگیت خواهند بود و صربستان که یک سوم گل‌های خود را از روی ضربه سر به ثمر رسانده، به دنبال استفاده از این ضعف در خط دفاعی انگلیس است. دیگر سوال درباره ترکیب انگلیس، راجع به زوج دکلان رایس در خط میانی خواهد بود. در حالی که گفته می‌شد شاید کوبی ماینوی جوان در ترکیب اصلی قرار بگیرد، حالا شانس حضور ترنت الکساندر آرنولد در خط هافبک برای انگلیسی‌ها بیش‌تر است.

در سمت مقابل صربستان برای اولین بار با این نام در مسابقات شرکت می‌کند. آن‌ها پیش از این به عنوان بخشی از یوگسلاوی در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۸ به نایب‌قهرمانی رقابت‌ها رسیده بودند. سرمربی فعلی آن‌ها یعنی دراگان استویکوویچ بیش‌ترین بازی در تاریخ یورو بین بازیکنان صربستانی را انجام داده؛ با ۷ بازی برای یوگسلاوی از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۰. صربستان به عنوان تیم دوم مرحله مقدماتی پس از مجارستان به مسابقات رسیده است.

با پنج کلین‌شیت در ۲۵ بازی اخیر، خط دفاعی نقطه ضعف اصلی صربستان محسوب می‌شود. اما در خط حمله با حضور زوج خطرناک الکساندر میتروویچ و دوشان ولاهوویچ، صربستان تنها در دو مسابقه گلزنی نکرده‌ است. شکست یک بر صفر مقابل نروژ در لیگ ملت‌ها و باخت دو بر صفر برابر برزیل در جام جهانی ۲۰۲۲.

میتروویچ که با ۵۸ گل در ۹۱ بازی بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی صربستان است، با وجود انتقال به الهلال عربستان در ابتدای فصل هنوز روی فرم ایده‌آل قرار دارد. او در ۲۸ بازی برای الهلال, ۲۸ گل به ثمر رسانده است و در لیگ عربستان تنها کریستیانو رونالدو آمار بهتری از او دارد.

بازی‌های رودرروی انگلیس و صربستان 

این اولین بازی انگلیس و صربستان پس از استقلال صرب‌ها به عنوان یک کشور مستقل پس از سال ۲۰۰۶ است. از زمان فروپاشی یوگسلاوی، انگلیس تنها در سال ۲۰۰۳ در یک دیدار تدارکاتی مقابل صربستان و مونته‌نگرو قرار گرفته که این مسابقه، با حساب ۲ بر یک به سود انگلیس به پایان رسیده است.

انگلیسی‌ها در شش بازی قبلی خود مقابل یوگسلاوی شکست‌ناپذیر بوده‌اند و آخرین شکست آن‌ها، به نیمه‌نهایی یورو ۶۸ برمی‌گردد. جایی که تیم قهرمان جهان سر الف رمزی، ۲ بر یک مغلوب یوگسلاوی شد.

ترکیب احتمالی دو تیم

صربستان: وانیا میلینکوویچ ساویچ، پاولویچ، ولینکوویچ، میلنکوویچ، کوستیچ، لوکیچ، سرگی میلینکوویچ ساویچ، زیوکوویچ، ولاهوویچ، تادیچ و میتروویچ 


انگلیس: پیکفورد، واکر، استونز، گوئهی، تریپیه، رایس، الکساندر آرنولد، بلینگهام، فودن، ساکا و کین 

برچسب ها
کد خبر : 8250
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

محمد سجاد رمضانی - 3 ماه پیش

3-1 انگلستان
1 0
پربازدیدترین اخبار