loader
12:19
1
کد خبر : 8289

پیش‌بازی اوکراین - رومانی؛ فرصتی برای اعاده حیثیت

اوکراین و رومانی یکی از تقابل‌های روز چهارم یورو ۲۰۲۴ را برگزار می‌کنند.

پیش‌بازی اوکراین - رومانی؛ فرصتی برای اعاده حیثیت

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، رومانی و اوکراین، بهترین شانس خود برای کسب برد در یورو ۲۰۲۴ را امروز مقابل یکدیگر جستجو می‌کنند.

دو تیم در دوره‌های قبلی جام ملت‌های اروپا عملکرد خوبی نداشته‌اند؛ اوکراین در چهارمین تجربه متوالی خود، به دنبال شگفتی‌سازی است و رومانی اولین حضور خود پس از حذف شدن در دور گروهی یورو ۲۰۱۶ را تجربه می‌کند. رومانی در ۱۶ بازی خود از جام ملت‌های اروپا، تنها به یک برد رسیده و این پیروزی، به برتری مقابل تیم ملی انگلیس در یورو ۲۰۰۰ برمی‌گردد. پس از نتایج ضعیف در دوره‌های گذشته، پسران یوردانسکو به کسب نتایج خوب در این دوره برای رومانی امیدوار هستند. این تیم، بالاتر از سوئیس در دور مقدماتی راهی این مسابقات شده و مردم رومانی امیدهای بیش‌تری به آن‌ها نسبت به تیم‌های قبلی دارند.

نیکولای استانکیو، هافبک ۳۱ ساله رومانی که در لیگ عربستان بازی می‌کند و بازوبند کاپیتانی تیمش را بر بازو بسته، به عنوان یکی از بازیکنان باتجربه رومانی از وزنه‌های ترکیب این تیم است. در کنار او، رادو دراگوشین مدافع ۲۲ ساله تیم تاتنهام با سابقه بازی در بالاترین سطح فوتبال اروپا ستاره ترکیب رومانی محسوب می‌شود. با توجه به اینکه ۵۰ درصد گل‌های رومانی در تاریخ یورو از روی ضربات شروع مجدد زده شده، احتمال تأثیرگذاری دراگوشین روی حملات تیم ملی کشورش نیز وجود دارد.

در طرف مقابل، اوکراین هم مانند رومانی عملکرد خوبی در تاریخ یورو نداشته و در هشت مسابقه از ۱۱ دیدار قبلی خود در جام ملت‌های اروپا شکست خورده است. ۷۳ درصد شکست در این مسابقات، بیش‌ترین آمار شکست بین تیم‌هاییست که بیش از یک بار در مسابقات حضور پیدا کرده‌اند. سرگی ربروف سرمربی اوکراین که به عنوان بازیکن در تورنمنت‌های مهم برای تیم ملی کشورش بازی کرده، اولین سرمربی‌گری خود در تورنمنت‌های معتبر را تجربه می‌کند.

دو ستاره لیگ برتر انگلیس یعنی الکساندر زینچنکوی آرسنال و ویتالی میکولنکو از اورتون در کنار آرتم دوبویک، ستاره ژیرونا که به آقای گلی لالیگا رسیده بازیکنان کلیدی اوکراین در این مسابقه و این جام خواهند بود.

بازی‌های رودرروی اوکراین و رومانی

این اولین بازی رسمی دو تیم است و شش دیدار قبلی اوکراین و رومانی، به شکل دوستانه برگزار شده است. در سه بازی اول که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ برگزار شد، رومانی به پیروزی رسید و سپس اوکراین با دو برد و یک تساوی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ در سه بازی بعدی دو تیم شکست‌ناپذیر بوده.

آخرین دیدار دو تیم، به برتری ۴ بر ۳ اوکراین مقابل رومانی در دیدار دوستانه سال ۲۰۱۶ باشگاه برمی‌گردد‌.

ترکیب احتمالی دو تیم

رومانی: نیتا، بانکو، روس، دراگوشین، راتیو، مارین، میهایلا، مارین، استانکیو، مان و دراگوشین 

اوکراین: لونین، زینچنکو، ماتوینکو، زابارنی، کونوپلیا، استپاننکو، شاپارنکو، مودریک، سوداکوف، سیگانکوف و دوبویک

برچسب ها
کد خبر : 8289
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

farzaneh parseh - 3 ماه پیش

اکراین۲-۱رومانی
0 0
پربازدیدترین اخبار