loader
10:09
1
کد خبر : 8214

پیش‌بازی دانمارک - اسلوونی؛ ملاقات رقبای آشنا

دانمارک و اسلوونی اولین رقابت گروه C یورو ۲۰۲۴ را برگزار می‌کنند.

پیش‌بازی دانمارک - اسلوونی؛ ملاقات رقبای آشنا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، از ساعت ۱۹:۳۰ امروز دو تیم دانمارک و اسلوونی به مصاف هم می‌روند.

دانمارکی‌ها که با قهرمانی در یورو ۹۲ و حضور در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ پدیده رقابت‌ها بودند، کار خود را در این دوره از رقابت‌ها با تقابل مقابل اسلوونی آغاز می‌کنند. اولین قدم برای تکرار شگفتی دور گذشته و خلق عملکردی بهتر از حضور در جمع چهار تیم، صعود از گروه سخت رقابت‌ها خواهد بود. بر اساس داده‌های سوپرکامپیوتر اوپتا، دانمارک با ۶۹.۲ درصد شانس پس از انگلیس، دومین شانس صعود از این گروه محسوب می‌شود و بالاتر از صربستان و اسلوونی قرار گرفته است.

دو تیم در حالی به اشتوتگارت سفر می‌کنند که در دور مقدماتی، هم‌گروه بودند و با امتیاز برابر جواز حضور در یورو ۲۰۲۴ را کسب کرده‌اند. هفت برد، یک تساوی و دو باخت رکورد هر دو تیم در مرحله مقدماتی بود اما دانمارک در نهایت به دلیل عملکرد بهتر در بازی‌های رودررو، به عنوان صدرنشین راهی یورو ۲۰۲۴ شد. دانمارک، برای دهمین بار یورو را تجربه می‌کند در حالی که اسلوونی، برای دومین بار پس از یورو ۲۰۰۰ در مسابقات شرکت خواهد کرد. ۲۴ سال فاصله بین دو حضور اسلوونی، بیش‌ترین میزان فاصله بین دو دوره حضور یک تیم پس از ۴۴ سال غیبت مجارستان است.

اسلوونی اما به عنوان یک تیم دست و پا بسته راهی این دوره از مسابقات نمی‌شود. تساوی مقابل همین دانمارک در مقدماتی و پیروزی دو بر صفر برابر پرتغال در بازی‌های تدارکاتی، نشان‌دهنده کیفیت بالای تیم اسلوونیست. تیمی که ستارگان زیادی در ترکیب آن حضور ندارند اما در خط حمله، متکی به بنجامین شسکو هستند؛ مهاجم جوان لایپزیش که در این فصل بوندسلیگا ۱۴ گل به ثمر رسانده است. او در رقابت‌های مقدماتی نیز با ۵ گل و ۲ پاس گل بهترین بازیکن کشورش بوده است.

در سمت مقابل، راسموس هویلوند مهاجم منچستریونایتد خطرناک‌ترین بازیکن دانمارک محسوب می‌شود. بازیکنی که هر هفت گل ملی خود را در رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۴ به ثمر رسانده و بیش‌ترین گل، بیش‌ترین شوت(۲۳)، بیش‌ترین شوت در چارچوب(۱۳) و بیش‌ترین امید گل(۵.۲) توسط یک بازیکن دانمارکی را ثبت کرده است.

بازی‌های رودرروی دانمارک و اسلوونی

دو تیم همانطور که گفته شد، در رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۴ مقابل هم صف‌آرایی کردند. پس از تساوی ۱-۱ در ژوئن ۲۰۲۳، بازی برگشت در دانمارک با برتری ۲ بر یک تیم میزبان در نوامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید. یواکیم مائله و توماس دلینی گلزنان دانمارک در این مسابقه بودند.

این نتایج، باعث تداوم رکورد بدون شکست دانمارک مقابل اسلوونی شد؛ با پنج برد و تنها یک تساوی در شش تقابل دو تیم. 

ترکیب احتمالی دو تیم

اسلوونی: اوبلاک، یانزا، بیول، برکالو، کاریمچنیک، ملاکار، السنیک، ژندا سرین، هوروات، اسپورار و سسکو

دانمارک: اشمایکل، کریستیانسن، وسترگارد، کریستنسن، اندرسن، هویبیرگ، اریکسن، هیولمند، ویند، اولسن و هویلوند

برچسب ها
کد خبر : 8214
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

امیر محمد - 3 ماه پیش

دانمارک
1 0
پربازدیدترین اخبار