loader
18:28
0
کد خبر : 12391

پیش‌بازی رئال مادرید - آتالانتا؛ بفرمایید فوتبال اروپا!

رقابت سوپرجام اروپا امشب بین رئال مادرید و آتالانتا در شهر ورشو لهستان برگزار می‌شود.

پیش‌بازی رئال مادرید - آتالانتا؛ بفرمایید فوتبال اروپا!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ رقابت سوپرجام اروپا بین رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و آتالانتا قهرمان لیگ اروپا برگزار می‌شود.

رئال مادرید در این مسابقه به دنبال کسب ششمین قهرمانی خود در رقابت‌های سوپرجام اروپاست. این تیم اکنون با پنج قهرمانی در کنار میلان و بارسلونا، بیش‌ترین قهرمانی را در این مسابقات دارد و در اولین مسابقه پس از برتری دو بر صفر مقابل دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا، می‌تواند خود را به پرافتخارترین تیم تاریخ سوپرجام اروپا تبدیل کند‌. رقابتی که آنچلوتی در آن به سیزدهمین جام خود روی نیمکت رئال رسید و وی در صورت قهرمانی در مسابقه امشب، به همراه میگل مونوز با ۱۴ قهرمانی تبدیل به پرافتخارترین سرمربی تاریخ کهکشانی‌ها می‌شود‌. ضمن اینکه او با چهار قهرمانی، از پپ گواردیولا به عنوان پرافتخارترین سرمربی این رقابت‌ها عبور می‌کند.

رئال مادرید در حالی پا به این دیدار می‌گذارد که فصل گذشته را با فرمی فوق‌العاده و بدون شکست در ۲۶ رقابت آخر خود به پایان رسانده است. رئال تنها در سال ۲۰۱۷ زیر نظر زیدان با ۴۰ مسابقه بدون شکست آمار بهتری را به ثبت رسانده و آخرین باخت این تیم، به شکست ۴-۲ مقابل اتلتیکو مادرید در کوپا دل ری فصل گذشته برمی‌گردد. رقابت امشب، با اولین بازی احتمالی کیلیان امباپه برای رئال مادرید توجه بینندگان زیادی را به خود جلب خواهد کرد. آخرین بازیکنی که در اولین بازی خود برای رئال گلزنی کرده، جود بلینگام در هفته اول لالیگای فصل گذشته مقابل اتلتیکو بیلبائو است. 

امباپه با گلزنی در هشت فینال از ۱۱ فینال خود برای تیم‌های ملی و باشگاهی، انگیزه بالایی برای درخشش در این مسابقه دارد. او در پنج فینال اخیر خود، شش بار گلزنی کرده است. دیگر ستاره رئال مادرید در فینال‌ها، وینیسیوس جونیور است که در ۱۰ فینال خود با رئال، روی ۱۰ گل این تیم مستقیما اثرگذار بوده و فصل گذشته در فینال سوپرجام مقابل بارسلونا و فینال لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است.

در سمت مقابل آتالانتا پس از قهرمانی در لیگ اروپا مقابل بایر لورکوزن، برای اولین بار در رقابت سوپرجام اروپا به میدان می‌رود. با هت‌تریک آدامئولا لوکمن نیجریه‌ای، اولین جام اروپایی این تیم به دست آمد و سرمربی آتالانتا یعنی جیان پیرو گاسپرینی، با ۶۶ سال و ۱۱۷ روز سن تبدیل به چهارمین سرمربی مسن برنده یک جام اروپایی پس از ریموند گوسالس، یوپ هاینکس و سرالکس فرگوسن تبدیل شد.

او که پیش از این در سه فینال کوپا ایتالیا شکست خورده بود، برای اولین بار در فینال لیگ اروپا به یک جام در نیمکت آتالانتا رسید. با حضور خریدهای جدید این تیم یعنی چارلز دکتلاره که فصل گذشته در حضور قرضی خود ۱۴ گل برای آتالانتا گلزنی کرد و متئو رتگی، آتالانتا می‌تواند در رقابت امشب برای رئال مادرید دردسرساز باشد.

بازی‌های رودرروی رئال مادرید و آتالانتا 

این سومین مسابقه رسمی دو تیم پس از دو تقابل در مرحله حذفی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰/۲۰۲۱ است. رئالی‌ها پس از برد یک بر صفر در برگامو، در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو مقابل آتالانتا به میدان رفتند و در رقابت برگشت نیز به پیروزی ۳-۱ رسیدند. آخرین بار که در سوپرجام اروپا دو تیم ایتالیایی و اسپانیایی به مصاف هم رفتند، به سوپرجام سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد که اتلتیکو، با دو گل اینتر را شکست داد.

ترکیب احتمالی دو تیم 

رئال مادرید: تیبو کورتوا، کارواخال، میلیتائو، رودیگر، مندی، والورده، شوامنی، مودریچ، بلینگام، وینیسیوس و امباپه

آتالانتا: موسو، ژیمسیتی، هاین، کولاشیناچ، زاپاکوستا، ادرسون، ده‌رون، روجری، دکتلاره، رتگی و لوکمن

برچسب ها
کد خبر : 12391
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار