loader
03:48
0
کد خبر : 4870

۵ سال قبل؛ پیش‌بینی عجیب مورینیو درباره ژابی آلونسو!

اختصاصی/ شب گذشته بایرلورکوزن با هدایت ژابی آلونسو موفق شد تا برای اولین بار در طول تاریخ قهرمان بوندس لیگا شود.

۵ سال قبل؛ پیش‌بینی عجیب مورینیو درباره ژابی آلونسو!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بایرلورکوزن شب گذشته و با برد قاطع ۰-۵ مقابل وردربرمن عملا قهرمانی‌اش در رقابت‌های این فصل بوندس لیگا را قطعی کرد تا برای اولین بار در طول تاریخ به این افتخار دست بیابد. آنها بخش عمده‌ای ازاین موفقیت را مدیون ژابی آلونسو سرمربی جوانشان هستند که یک سال و نیم پیش هدایت این تیم را در دست گرفته بود.

در این میان، مرور مصاحبه پنج سال پیش ژوزه مورینیو، سرمربی بزرگ و پرتغالی دنیای فوتبال جالب به نظر می‌رسد.

مورینیو در آن زمان و در شرایطی که ژابی آلونسو به تازگی حرفه مربیگری را در تیم ذخیره‌های رئال سوسیداد آغاز کرده بود، درباره آلونسو گفته بود:«او سرمربی خیلی خوبی خواهد شد. پدر ژابی هم سرمربی بوده. پس او در شرایطی مثل من بزرگ شده. بعد از آن، ژابی وارد دنیای فوتبال شد که قطعا در فوتبالش خیلی بهتر از من بود. او یک بازیکن تاپ بود و جایگاهش در زمین چمن و بینشش نسبت به فوتبال بسیار بالا بود.»

مورینیو در این گفتگو که در سال ۲۰۱۹ انجام شده بود درباره آلونسو ادامه داد:«ژابی در اسپانیا، انگلیس و آلمان فوتبال بازی کرد و در بایرن گواردیولا سرمربی‌اش بود؛ در رئال مادرید من و سپس آنچلوتی سرمربی‌اش بودیم و در لیورپول هم زیر نظر بنیتز فوتبال بازی کرد. فکر می‌کنم اگر همه این‌ها را کنار هم قرار دهیم، می‌توانیم بگوئیم که ژابی شرایط آن را دارد که تبدیل به یک سرمربی خیلی خوب بشود.»

حالا و با گذر زمان، صحبت‌های مورینیو ثابت شده. آلونسو تنها یک سال و نیم بعد از حضور روی نیمکت مربیگری بایرلورکوزن، یک امر به ظاهر غیرممکن را ممکن کرد و با رکورد ۲۹ بازی بدون باخت، این تیم را برای اولین بار در طول تاریخ به قهرمانی بوندس‌لیگا رساند.

همین موفقیت باعث شده تیم‌های بزرگی به دنبال جذب آلونسو باشند و از رئال مادرید، لیورپول و بایرن مونیخ به عنوان مشتریان پر و پا قرص آلونسو نام برده می‌شود؛ هرچند خود او اخیرا اعلام کرده قصد دارد تا فصل آینده هم در لورکوزن بماند.

برچسب ها
کد خبر : 4870
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار