loader
10:24
1
کد خبر : 7777

پیش‌بینی هوش مصنوعی از شانس قهرمانی تیم‌ها در یورو ۲۰۲۴

اختصاصی / ابررایانه اپتا، با ده هزار بار شبیه سازی بازی‌های یورو ۲۰۲۴، مدعیان اصلی قهرمانی در این تورنمنت را مشخص کرده است.

پیش‌بینی هوش مصنوعی از شانس قهرمانی تیم‌ها در یورو ۲۰۲۴

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، با برگزاری بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا و مشخص شدن تیم قهرمان، حالا تمرکز همه فوتبال‌دوستان برروی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ قرار گرفته و این روزها همه درباره تیم‌های مدعی قهرمانی، پیش‌بینی بازی‌ها و مواردی مرتبط با این تورنمنت صحبت می‌کنند.

اگر سال‌ها پیش این اختاپوس‌ها و سگ‌ها و گربه‌ها بودند که نتایج بازی‌ها را پیش‌بینی می‌کردند، حالا نوبت به هوش‌مصنوعی رسیده تا سرنوشت تورنمنت‌ها را پیش‌بینی کند.

اگرچه قهرمان قطعی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ تا برگزاری بازی فینال مشخص نخواهد شد؛ اما ابررایانه Opta که چند سالی است در زمینه پیش‌بینی نتایج فوتبال، حسابی مورد توجه قرار گرفته، حالا به پیش‌بینی شانس تیم‌ها در این تورنمنت معتبر پرداخته. این ابر کامپیوتر ده هزار بار، بازی‌های یورو ۲۰۲۴ را شبیه‌سازی کرده و نتایج اعلام شده، جالب توجه است:

۵-پرتغال

شانس قهرمانی در یورو: ۹.۲%

پرتغال در مرحله مقدماتی یورو عملکرد حیرت‌انگیزی در گروه J داشت و با زدن ۳۶ گل و دریافت تنها دو گل، هر ۳۰ امتیاز ممکن را کسب کرد. این تیم در اوج آمادگی است و روی حضور کریستیانو رونالدو، بهترین بازیکن یورو ۲۰۲۰ که حالا ۳۹ ساله است حساب ویژه‌ای باز کرده.

رونالدو با وجود سن و سال بالایش، هنوز در اوج آمادگی است و در فصل گذشته لیگ برتر عربستان در ۳۱ بازی ۳۵ بار به گل رسید. او با پنج بار حضور در رقابت‌های یورو، از این حیث رکورددار است و از دیگر رکوردهای او در این تورنمنت می‌توان به انجام بیشترین بازی در یورو (۲۵)، بیشترین دقایق حضور در این تورنمنت (۲۱۵۳ دقیقه)، بیشترین حضور در بازی‌های فینال (۲)، بیشترین حضور به عنوان کاپیتان (۱۲)، بیشترین حضور در تیم منختب تورنمنت (۳)، بیشترین گل زده (۵۵) و بیشترین بازی‌ها با حداقل سه گل زده (۳ بازی) اشاره کرد.

حضور برونو فرناندز، ژائو کانسلو و برناردو سیلوا در کنار رونالدو، قدرت خط آتش این تیم را افزایش می‌دهند و باید ببینیم که تیم قهرمان یورو ۲۰۱۶ تا کدام مرحله از رقابت‌ها پیش خواهد رفت.

۴- اسپانیا

شانس قهرمانی در یورو: ۹.۶%

رودری ستاره شماره یک لاروخا در این تورنمنت است. او با پیراهن منچسترسیتی، توانست تا به هفتاد و یکمین برد متوالی‌اش برسد که این رکورد ویژه‌ای در لیگ برتر انگلیس بود. رودری یک ژنرال و یک استاد همه کاره است و با حضور او در ترکیب تیم، می‌توان به موفقیت و افتخار دل بست.

اسپانیایی‌ها امیدوارند تا با حضور آلوارو موراتا، دنی کارواخال، آلخاندرو و دیگر ستاره‌هایشان به نتیجه مطلوبی در یورو دست بیابند. لاروخا تجربه سه قهرمانی در یورو را دارد و این بار هم آنها می‌توانند این افتخار را تکرار کنند.

۳-آلمان

شانس قهرمانی در یورو: ۱۲.۴%

تیم ملی آلمان در حالی به استقبال یورو ۲۰۲۴ می‌رود که از دو حیث تحت فشار است: یکی اینکه آنها میزبانی این تورنمنت را عهده‌دار هستند و این سطح انتظارات از شاگردان ناگلزمن را بالا می‌برد.

دوم اینکه تونی کروس، هافبک افسانه‌ای ژرمن‌ها، اخیراً اعلام کرده که با پایان یافتن رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، کفش‌هایش را آویزان خواهد کرد. او بعد از کسب از ششمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن رئال مادرید، حالا عزمش را جزم کرده تا با فتح جام دیگری این بار با پیراهن تیم ملی کشورش، در اوج از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

لروی سانه یکی دیگر از ستاره‌های ژرمن‌ها در این تورنمنت است؛ کای هاورتز پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و جمال موسیالا می‌تواند یکی از مهره‌های درخشان آلمان باشد.

لازم به ذکر است که شاگردان ناگلزمن از مارس ۲۰۲۳، تنها در ۴ بازی از ۱۳ بازی‌شان به پیروزی رسیده‌اند؛ هرچند که بردهای اخیر آنها مقابل فرانسه و هلند به این معناست که نباید این تیم را دست کم گرفت.

۲- فرانسه

شانس قهرمانی در یورو: ۱۹.۱%

قدرت خط حمله تیم ملی فرانسه واقعاً وحشتناک است. این تیم آنقدر کیفیت بالایی دارد که حتی تیم چهارم فرانسه هم می‌تواند یک نمایش حیرت‌انگیز را مقابل هر حریفی به اجرا بگذارد؛ شاید بهتر باشد که فقط کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان و ویلیام سالیبا را در کنار هم تصور کنید.

قطعاً با حضور این ستاره‌ها در زمین چمن، تماشاگران به یاد فوتبال درخشان Les Bleus در دهه‌های قبل خواهند افتاد.

تنها تساوی ۲-۲ مقابل یونان در روز پایانی بازی‌های مرحله مقدماتی یورو باعث شد که تیم دیدیه دشان نتواند هر هشت بازی مرحله مقدماتی را با ۸ برد به پایان ببرد. اما این اصلاً از ابهت و صلابت آنها چیزی کم نمی‌کند.

تیم ملی فرانسه بعد از ناکامی در فینال جام جهانی مقابل آرژانتین، همچنان بهترین تیم قاره اروپاست و قطعاً به قصد اثبات توانایی‌ها و انتقام گرفتن از رقبا گام به یورو ۲۰۲۴ خواهند گذاشت.

۱- انگلیس

شانس قهرمانی در یورو: ۱۹.۹%

نام تیم ملی انگلیس همیشه در جمع مدعیان قهرمانی در هر تورنمنتی دیده می‌شود؛ اما چندین نسل طلایی در سه شیرها، در حسرت فتح جام‌های قهرمانی باقی ماندند. اما حالا آنها دوباره این شانس را دارند تا برای مال خود کردن یک افتخار بزرگ پابه توپ شوند و از شاگردان ساوثگیت انتظار می‌رود که این بار تا آخر راه بروند.

آن‌ها بی صبرانه در انتظار تکرار موفقیت سال ۱۹۶۶ هستند و به نظر می‌رسد که شرایط برای این تیم مهیاست.

بوکایو ساکا، هری کین و فیل فودن در سال ۲۰۲۱ طعم نایب قهرمانی در یورو را چشیدند؛ دکلان رایس شخصیتی آرام به خط میانی تیم می‌دهد؛ جردن پیکفورد مثل همیشه خوب است و استعدادهای فوق العاده ترنت الکساندر-آرنولد، جود بلینگام و کول پالمر و بسیاری دیگر از بازیکنان انگلیس ثابت شده است؛ اما حالا این سؤال مطرح است که آیا حالا و پس از نزدیک به ۶۰ سال رنج، این انتظار به پایان خواهد رسید.

در ادامه می‌توانید جدول کامل شانس تیم‌ها برای صعود به مراحل حذفی و شانس قهرمانی‌شان به روایت اپتا را مشاهده کنید

پیش بینی سوپرکامپیوتر اپتا از رقابت‌های یورو ۲۰۲۴

کشور

شانس صعود به

یک چهارم نهایی

شانس صعود به

نیمه نهایی

شانس صعود به فینال

شانس قهرمانی

۱.

انگلیس

۷۰%

۴۸.۲%

۳۱.۱%

۱۹.۹%

۲.

فرانسه

۶۹%

۴۸.۱%

۳۰.۴%

۱۹.۱%

۳.

آلمان

۵۸.۴%

۳۶.۵%

۲۲.۴%

۱۲.۴%

۴.

اسپانیا

۵۹.۱%

۳۲.۳%

۱۸.۵%

۹.۶%

۵.

پرتغال

۵۵.۲%

۳۳.۶%

۱۸%

۹.۲%

۶.

هلند

۴۵.۸%

۲۴.۲%

۱۱.۴%

۵.۱%

۷.

ایتالیا

۴۷.۲%

۲۳.۱%

۱۱.۴%

۵%

۸.

بلژیک

۴۸.۵%

۲۳.۴%

۱۰.۶%

۴.۷%

۹.

دانمارک

۳۲.۸%

۱۴.۸%

۶%

۲.۲%

۱۰.

کرواسی

۳۴.۴%

۱۴%

۵.۷%

۲%

۱۱.

ترکیه

۲۷.۴%

۱۱.۷%

۴.۲%

۱.۵%

۱۲.

اتریش

۲۴.۳%

۱۰.۱%

۳.۷%

۱.۳%

۱۳.

سوئیس

۲۵.۶%

۹.۷%

۳.۸%

۱.۲%

۱۴.

صربستان

۲۳%

۹.۲%

۳.۵%

۱%

۱۵.

اسکاتلند

۲۳.۵%

۸.۵%

۳.۱%

۱%

۱۶.

اوکراین

۲۶%

۹.۴%

۳.۱%

۱%

۱۷.

مجارستان

۲۴.۵%

۸.۷%

۳.۱%

۰.۹%

۱۸.

لهستان

۲۰.۱%

۷.۷%

۲.۶%

۰.۸%

۱۹.

جمهوری چک

۱۸.۶%

۶.۷%

۲%

۰.۷%

۲۰.

رومانی

۱۸.۳%

۵.۶%

۱.۶%

۰.۵%

۲۱.

اسلوونی

۱۴.۲%

۴.۷%

۱.۵%

۰.۴%

۲۲.

اسلوواکی

۱۴.۴%

۴.۳%

۱.۱%

۰.۳%

۲۳.

آلبانی

۱۱.۶%

۳.۲%

۰.۸%

۰.۲%

۲۴.

گرجستان

۸.۳%

۲.۵%

۰.۵%

۰.۱%

برچسب ها
کد خبر : 7777
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

مجید - 3 ماه پیش

انگلیس تنها تیمیه که هیچوقت شخصیت قهرمانی نداشته و نخواهد داشت هوش مصنوعی چطور به این نتیجه رسیده
7 7
پربازدیدترین اخبار