loader
04:22
0
کد خبر : 1310

ژاوی بارسلونا را ترک می‎‌کند؛ اگر قهرمان اروپا هم بشویم، باز هم ‌می‌روم

اختصاصی/ ژاوی ارناندز سرمربی جوان و اسطوره باشگاه بارسلونا بعد از شکست تیمش مقابل ویارئال با اعلام تصمیمش مبنی بر جدایی از این باشگاه، همه را شوکه کرد.

ژاوی بارسلونا را ترک می‎‌کند؛ اگر قهرمان اروپا هم بشویم، باز هم ‌می‌روم

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بعد از باخت بارسلونا مقابل ویارئال، ژاوی ارناندز سرمربی جوان بارسلونا اعلام کرد که در پایان فصل از باشگاه کاتالان جدا خواهد شد و این تیم را ترک خواهد کرد. او معتقد است که تیمش از نظر دینامیک دچار مشکل است.

بعد از صحبت‌های ژاوی، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه کاتالان هم با تائید صحبت‌های او اعلام کرد که زمانی که در جریان تصمیم ژاوی قرار گرفته، حسابی احساساتی شده است.  

ژاوی در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت:« دوست دارم اعلام کنم که در روز سی ژوئن، دیگر سرمربی بارسلونا نخواهم بود. در این باره صحبت کرده‌ایم؛ شرایط تیم به نحوی است که به تغییر نیاز است و من نمی‌توانم به عنوان یک بارسایی این شرایط را بپذیرم. چند روزی است که این تصمیم را گرفته‌ام. الان زمان مناسبی برای این تصمیم است. باشگاه به تغییری در دینامیک نیاز دارد. من به باشگاه و به بازیکنان که با فشار زیادی بازی می‌کنند، فکر می‌کنم. بهترین کار این است که بروم. در طول این مدت هم تمام توانم را به کار خواهم گرفت. فکر می‌کنم که می‌توانیم فصل خوبی داشته باشیم.»

حس آزادی

این سرمربی جوان ادامه داد:« خودم را مسئول اصلی اوضاع فعلی حس می‌کنم. با گفتن تصمیمم، بازیکنان حس آزادی خواهند داشت و فشار از روی باشگاه برداشته خواهد شد. خودم هم حس راحتی خواهم کرد. در هر حال، باشگاه در هرکاری که نیاز باشد، مرا در اختیار خواهد داشت. همیشه می‌خواستم یک راه‌حل باشم.»

ژاوی درمورد اینکه رئیس باشگاه را در جریان تصمیمش قرار داده توضیح داد:« گفتگوی انسانی و دوستانه‌ای داشتیم و لاپورتا گفت که به من اطمینان دارد. من به خاطر شرایط اقتصادی تیم را ترک نمی‌کنم و به خاطر قلبم می‌روم و فکر می‌کنم که این بهترین تصمیم است. نمی‌خواهم مشکلی برای تیم باشم. دربرخی لحظات حسابی عصبی می‌شوم و فکر می‌کنم که این بهترین تصمیم برای همه است. انرژی کافی برای ادامه کار را دارم ولی بحث تغییر ذهنیت و شرایط در تیم مطرح است. تصمیمم غیرقابل برگشت است؛ حتی اگر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شویم. اما در هرحال به رقابت ادامه خواهیم داد.»

ژاوی در مورد سختی‌های هدایت بارسلونا گفت:« سرمربی‌گری بارسلونا ظالمانه است. ارزش کارهایت دیده نمی‌شود و انرژی زیادی می‌برد. حس می‌کنم که ادامه دادنم بی‌معناست و برعملکرد باشگاه تاثیرخواهد گذاشت.»

او در بخش پایانی صحبتهایش اعلام کرد که قبل از این، بازیکنان را در جریان تصمیمش قرار نداده:« به بازیکنان چیزی نگفته‌ام و فردا با آنها صحبت خواهم کرد. آنها خیلی کلافه بودند و شایسته چنین شرایطی نیستند. تیم خیلی خوبی داریم و آنچه برایمان اتفاق می‌افتد، هیچ توجیهی ندارد. باید قوی و شجاع باشیم.»

برچسب ها
کد خبر : 1310
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار