loader
09:44
0
کد خبر : 2507

کار جالب گل گهر و شمس آذر به مناسبت روز جهانی زبان مادری

دو باشگاه شمس‌آذر قزوین و گل‌گهر سیرجان به مناسبت روز جهانی زبان مادری دو ویدیوی جذاب در صفحات خود منتشر کردند.

کار جالب گل گهر و شمس آذر به مناسبت روز جهانی زبان مادری

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ امروز روز گرامیداشت زبان مادری است. زبانی که به قول فرانسوی‌ها با شیر مادر به جان کودک می‌رود و با مرگ از آن خارج می‌شود. در روزگاری که فوتبال ایران متحمل انواع بی اخلاقی‌ها و بی‌فرهنگی‌ها شده دو باشگاه گل گهر و شمس آذر دست به یک کار جالب زده‌اند و با انتشار ویدیوهایی از بازیکنان خود به مناسبت روز جهانی زبان مادری کارفرهنگی ارزشمندی انجام داده اند.

شمس آذری ها ویدیویی جالب ساخته و از بازیکنان و اعضای این تیم دعوت کرده تا مقابل دوربین قرار بگیرند و به زبان مادری خود حرف بزنند. در این ویدیو یکی کردی حرف می زند، یکی جنوبی، یکی ترکی، یکی فارسی، یکی و عربی و ... ویدیو با این جمله زیبا شروع می شود که زبان من جهان من است و جهان من زبان من...

ویدیوی زیبای شمس آذری‌ها به مناسبت روز جهانی زبان مادری را ببینید:

در این ویدیو شمس آذری ها با زبان ها و لهجه های جذاب از اهمیت زبان مادری می گویند و اینکه هر ملتی زبان خود را فراموش کند تاریخ خود را هم فراموش خواهد کرد.

باشگاه گل‌گهر هم با انتشار این متن درباره اهمیت روز جهانی زبان مادری نوشته:«فرانسوی‌ها ضرب‌المثلی دارند با این مضمون که "زبان‌مادری با شیرمادر در جان شده و با مرگ از تن بیرون می‌رود و تحمیلِ زبان دیگر به کودکی که تازه شروع به حرف زدن کرده، جنایت محسوب می‌شود". ایران ما کشوری با تنوع گسترده زبانی که در سرتاسر این مرزو بوم بدان زبان سخن می‌گویند و گذران زندگی می‌کنند. فارغ از این، هر گوشه این کشور زبان مادری را با لهجه و گویش خاص خود صحبت می‌کنند که ما به این بهانه و در روز جهانی زبان مادری، به سراغ برخی بازیکنان گل‌گهر رفتیم تا هر کدام با زبان مادری و البته لهجه دلنشین خود برای هواداران صحبت کنند.»

ویدیویی گل گهری ها هم جالب از آب درآمده و حتی بازیکنان خارجی این تیم هم به زبان مادری خود در این ویدیو حرف زده‌اند.

ویدیوی باشگاه گل‌گهر برای روز جهانی زبان مادری را هم تماشا کنید:

برچسب ها
کد خبر : 2507
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار