loader
21:36
0
کد خبر : 10029

پاسخ کلوپ به پیشنهاد مربیگری آمریکا مشخص شد؛ آره یا نه؟

اختصاصی/ یورگن کلوپ سرمربی سرشناس آلمانی دنیای فوتبال به پیشنهاد فدراسیون فوتبال آمریکا برای به عهده گرفتن سرمربیگری این تیم پاسخ منفی داد.

پاسخ کلوپ به پیشنهاد مربیگری آمریکا مشخص شد؛ آره یا نه؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بعد از برکناری گرگ برهالتر از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال آمریکا، مقامات فدراسیون فوتبال آمریکا به فکر به خدمت گرفتن یورگن کلوپ، سرمربی موفق و آلمانی دنیای فوتبال افتادند و حتی تماس‌های اولیه با کلوپ در این راستا برقرار شد.

اما به گفته منابع آگاه، سرمربی سابق لیورپول در پاسخ به این تماس به این نکته تاکید کرده که فعلاً می‌خواهد از فوتبال فاصله بگیرد. اما شنیده می‌شود که مسئولان فوتبال آمریکا همچنان امیدوارند تا برای به خدمت گرفتن این سرمربی ۵۷ ساله تلاش کنند.    

بعد از نمایش ناامیدکننده تیم ملی آمریکا در رقابت‌های کوپا آمریکا که به حذف این تیم در مرحله گروهی منجر شد، مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور برهالتر را از سمتش برکنار کردند.

از سوی دیگر یورگن کلوپ نیز با اتمام رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر بعد از ۹ سال حضور در آنفیلد، از لیورپول جدا شد و در همان زمان اعلام کردکه فعلاً قصد دارد تا مدتی از دنیای فوتبال فاصله بگیرد .

آمریکایی‌ها در شرایطی به دنبال جذب کلوپ بودند که این روزها خود را برای میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۲۶ همراه با کانادا و مکزیک آماده می‌کنند و امیدوارند تا بتوانند در این تورنمنت خانگی، عملکرد بهتری در مقایسه با جام جهانی ۲۰۲۲ که با حذف این تیم در مرحله یک هشتم پایانی صورت گرفت را به نمایش بگذارند.

مت کراکر، مدیر ورزشی فوتبال آمریکا اعلام کرد که آنها با بررسی جامع عملکرد تیم در کوپا آمریکا، تصمیم به اخراج برهالتر گرفتند و حالا هم به شدت به دنبال سرمربی موفق و قدرتمندی هستند :« تمرکز ما بر روی یافتن سرمربی‌ای است که بتواند پتانسیل ما تیم ما را در مسیر آماده‌سازی برای جام جهانی ۲۰۲۶ به حداکثر برساند و مدتی است که روند جستجو را آغاز کرده‌ایم.»

تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ موفق شد تا به دور حذفی برسد و زیر نظر برهالتر به دو قهرمانی در لیگ ملت‌های کونکاکاف و یک جام طلا رسید ؛ اما مشکلات با بازیکنان کلیدی، از جمله درگیری با جیو رینا، یکی از ستاره‌های جوان تیم ملی و همچنین کسب نتایج ضعیف که منجر به حذف زودهنگام از کوپا آمریکا شد، در نهایت به اخراج او انجامید.

تیم ملی آمریکا در کوپا آمریکا ۰-۲ بولیوی را شکست داد؛ اما دو باخت مقابل پاناما و اروگوئه منجر به حذف زودهنگام این تیم شد  تا آنها اولین میزبان ناکام در دور گروهی، از سال ۱۹۸۷ به بعد این تورنمنت لقب بگیرند. کراکر دراین باره گفت: « عملکرد تیم ما در کوپا آمریکا پائین تر از سطح انتظارات ما بود. ما باید بهتر عمل کنیم.»

برچسب ها
کد خبر : 10029
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار