loader
19:15
0
کد خبر : 3665

کولاک لورکوزن در 7 دقیقه و آتش‌بازی لیورپول؛ نتایج شب داغ لیگ اروپا

رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا امشب پیگیری شد و نتایج هیجان‌انگیزی در این شب داغ رقم خورد.

کولاک لورکوزن در 7 دقیقه و آتش‌بازی لیورپول؛ نتایج شب داغ لیگ اروپا

دور برگشت از مرحله یک‌‌هشتم نهایی رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ اروپا" class="text-black">لیگ اروپا با برگزاری ۸ مسابقه امشب پیگیری شد که طی آن تیم‌های میلان، وستهام، بنفیکا و مارسی، لورکوزن، رم ، آتالانتا و لیورپول جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند.

میلان ۳-۱ اسلاویا پراگ

پیروزی ۴ بر ۲ در سن سیرو، میلان را در موقعیتی مناسب برای برتری مقابل اسلاویا پراگ و صعود به مرحله بعد قرار داده بود اما آنچه در مسابقه برگشت کار چرونوبیلی را یکسره کرد، اخراج زودهنگام توماس هولز بود. خطا روی داویده کالابریا نیاز به بازبینی ویدئویی تصاویر داشت و در نهایت حکم به ۱۰ نفره شدن میزبان داده شد. مایک منیان در همان دقایق ابتدایی به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و جای خود را به مارکو اسپورتیلو داد.

اسلاویا پراگ در دقایق ابتدایی تا حدودی تیم برتر میدان بود اما بلافاصله بعد از اخراج همه‌چیز تغییر یافت و کریستین پولیشیچ در دقیقه ۳۳ گل نخست میلان را به ثمر رساند. بال راست آمریکایی توپ را درون محوطه از لیائو دریافت کرد و گوشه دورتر دروازه استانک را هدف قرار داد.

۳ دقیقه بیشتر طول نکشید تا میلان گل دوم را هم به ثمر برساند. کار تیمی عالی توپ را در کنار خط عرضی به تئو هرناندس رساند و پاس عرضی عالی او با گذر از سنگربان حریف، مقابل دروازه خالی به روبن لوفتوس چیک رسید تا برتری را دوبرابر کند.

حملات میلان تا واپسین دقایق نیمه اول ادامه داشت و در دقیقه ۵+۴۵ شلیک استثنایی و محشر رافائل لیائو اختلاف را به ۳ رساند. ضربه فنی بازیکن پرتغالی از پشت محوطه جریمه به گوشه بالای دروازه اسلاویا پراگ رسید تا نتیجه مجموع دو مسابقه ۷ بر ۲ شود.

این پایان کار نبود و یوراسک در آخرین دقایق یکی از گل‌های خورده را جبران کرد؛ اتفاقی که البته هیچ تأثیری در نتیجه مسابقه نداشت.

خلاصه بازی اسلاویا پراگ ۱-۳ میلان را تماشا کنید:

وستهام ۵-۰ فرایبورگ

تقابل وستهام و فرایبورگ در لندن یک جدال مستقیم بر سر کسب سهمیه اضافی رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا (بین لیگ انگلیس و لیگ آلمان) هم به شمار می‌رفت.

بازی رفت با گل دیرهنگام گرگوریش (در فاصله ۹ دقیقه مانده به پایان مسابقه) به نفع سیاه و سفیدها به اتمام رسیده بود اما وستهام در مسابقه برگشت تنها ۹ دقیقه برای جبران نتیجه زمان نیاز داشت. کرنر کات‌دار کرسول روی تیر اول با اثرگذاری توماس سوچک همراه شد تا لوکاس پاکتا در آستانه دروازه گل نخست تیمش را به ثمر برساند.

وستهام تنها ۲۳ دقیقه بعد به گل دوم دست یافت. اثرگذاری سوچک روی ضربه دروازه فابیانسکی، سازنده موقعیت گل بود؛ آنتونیو به زیبایی توپ را رها کرد تا جرد بوون صاحب موقعیت شوت‌زنی شود. شلیک زمینی بال راست ۲۷ ساله گوشه راست دروازه میهمان را هدف قرار داد.

نیمه نخست با برتری ۲ بر صفر وستهام به پایان رسید و به محض آغاز ۴۵ دقیقه دوم، گل بعدی از راه رسید. دفع توپ ناقص گینتر روی ارسال بوون توپ را به کرسول رساند و شلیک زیبای او از آستانه محوطه جریمه به دورترین قسمت دروازه فرایبورگ رسید.

این پایان کار نبود و ۲ شلیک استثنایی پشت سر هم از محمد کودوس اختلاف را به عدد ۵ رساند تا فرآیند تحقیر تیم هشتم جدول بوندس لیگا در خانه تیم هفتم لیگ برتر تکمیل شود.

ویارئال ۳-۱ مارسی

شکست سنگین ۴ بر صفر در خانه مارسی کاملاً جبران‌نشدنی به نظر می‌رسید اما شاگردان مارسلینو گارسیا در ویارئال تا یک قدمی یک بازگشت به یاد ماندنی و تاریخی پیش رفتند. البته سرنوشت قهرمان فصل ۲۱-۲۰۲۰ اروپا" class="text-black">لیگ اروپا چیزی جز شکست نبود. ضربه سر اتین کاپو در نیمه اول زیردریایی‌ها را پیش انداخت و شلیک الکساندر سورلوت از آستانه محوطه جریمه در ابتدای نیمه دوم اختلاف را به ۲ رساند.

وقتی ضربه سر موسکورا درون دروازه پائو لوپس قرار گرفت، هنوز ۴ دقیقه تا پایان وقت قانونی باقی مانده بود اما حملات ویارئال برای رسیدن به گل چهارم و تکمیل بازگشت بی‌نتیجه ماند و این مارسی بود که در دقیقه ۹۴ روی نبوغ اوبامیانگ به گل رسید.

بنفیکا ۱-۰ رنجرز

نمایش شجاعانه و جذاب رنجرز در زمین بنفیکا که با تساوی ۲ بر ۲ همراه شده بود، امید هواداران اهل گلاسکو را برای صعود این تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی افزایش داد اما بنفیکا در ورزشگاه آیبروکس موقعیت‌های خطرناک‌تری خلق کرد و در دقیقه ۶۷ روی یک ضد حمله به گل پیروزی رسید.


رافا سیلوا از جلو کشیدن بازیکنان حریف حداکثر استفاده را برد، دیومانده را جا گذاشت و با یک شلیک محکم توپ را به پشت سر جک باتلن فرستاد. این گل برای صعود عقاب‌ها به مرحله بعد کافی بود.

برایتون ۱-۰ رم

در دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی اروپا" class="text-black">لیگ اروپا رم در انگلیس به مصاف برایتون رفت. در این دیدار دنیله ده‌روسی با توجه به پیروزی پرگل در دیدار رفت از بازیکنان ذخیره‌اش استفاده کرد و با اینکه متحمل شکست ۱-۰ شد اما به مرحله بعدی راه پیدا کرد. بازی پایاپای آغاز شد و توپ بیشتر در میانه میدان جریان داشت. در دقیقه ۶ برایتون به اولین موقعیتش رسید و ضربه ولبک با بدشانسی از کنار دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه ۱۵ ضربه آزمون از پشت محوطه، با اختلاف نه‌چندان زیادی به بیرون رفت. در ادامه دیگر شاهد اتفاق خاصی نبودیم تا اینکه آزمون در دقیقه ۲۳ موفق شد روی یک ضربه برگردان فوق‌العاده به گل برسد اما این گل به دلیل خطا مردود اعلام شد.

گل برگردان سردار آزمون مقابل برایتون که توسط داور مردود اعلام شد

این زنگ خطری برای برایتون بود. آنها پس از این صحنه، به‌طور کامل جلو کشیدند و بالاخره در دقیقه ۳۷ توانستند با شوتی پشت محوطه و زیبا از ولبک، به گل اول برسند. پس از گل ولبک موقعیت دیگری در بازی خلق نشد و ۴۵ دقیقه اول با برتری میزبان خاتمه یافت.

حملات برایتون در نیمه دوم هم ادامه داشت اما با دفاع خوب از شاگردان ده‌روسی دروازه مهمان با تهدید خاصی روبرو نشد و توپی هم از خط دروازه آنها نگذشت. در دیگر دقایق نیمه دوم هم حملات تیم میزبان نتیجه‌ای نداشتند تا تیم ده‌روسی به لطف پیروزی ۴-۰ در دیدار رفت به مرحله بعدی صعود کند.

خلاصه بازی برایتون ۱-۰ رم را تماشا کنید:

لیورپول ۶-۱ اسپارتاپراگ

لیورپول با یک برد پرگل دیگر صعودش به مرحله یک‌چهارم نهایی را قطعی کرد. آنها که در بازی رفت به برد ۵-۱ رسیده بودند، در این دیدار هم با پیروزی ۶-۱، در مجموع با برد ۱۱-۲ راهی دور بعد شدند.

بازی را شاگردان کلوپ طوفانی آغاز کردند و در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی به ۴ گل رسیدند. ابتدا در دقیقه ۷ دومینیک سوبوسلای از سمت راست حرکت کرد و توپ را به محوطه جریمه ارسال کرد. نونیز در آنجا به توپ رسید و گل اول را زد. یک دقیقه بعد صلاح با پرس، باعث شد که مدافع حریف اشتباه کند و توپ به بابی کلارک برسد. این بازیکن جوان پس از دریافت توپ با شوتی حساب‌شده گل دوم را زد. قرمز ها دست‌بردار نبودند.

باز هم روی یک اشتباه دیگر از مدافعان اسپارتا منجر به لو رفتن توپ شد. کلارک آن را به صلاح رساند و مهاجم مصری به راحتی اختلاف را به ۳ رساند. در دقیقه ۱۴ روی همکاری بازیکنان میزبان، صلاح در سمت راست به توپ رسید. او سپس خاکپو را در مقابل دروازه دید او توپ را به او سپرد. این مهاجم هم بلافاصله اقدام به شوت‌زنی کرد و گل چهارم را به ثمر رساند.

لیورپولی‌ها در ادامه نیمه اول مالکیت را در اختیار داشتند و چند موقعیت نصفه و نیمه هم خلق کردند اما در گلزنی ناکام بودند و این اسپارتا پراگ بود که موفق شد یکی از گل‌ها را جبران کند. در دقیقه ۴۲ بیرمانچویچ روی یک پاس عمقی زیبا با دروازه‌بان تک به تک شد و دروازه لیورپول را باز کرد.

نیمه اول لحظاتی پس از گل مهمان به پایان رسید اما ۴۵ دقیقه دوم هم با برتری لیورپولی‌ها آغاز شد. در دقیقه ۴۸ سوبوسلای در سمت راست محوطه جریمه به توپ رسید و ضربه او با برخورد به مدافع حریف وارد دروازه شد. در دقیقه ۵۵ هم هاروی الیوت گل ششم را به ثمر رساند. او در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوتی زیبا به گوشه دروازه، بازی را ۶-۱ کرد.

در ادامه لیورپول که خیالش از صعود راحت شده بود دیگر میل زیادی برای گلزنی نداشت و در سمت دیگر اسپارتا پراگ هم در خلق موقعیت و تهدید دروازه لیورپول ناکام بود. در دقایق پایانی بازی هم اتفاق خاص دیگری رخ نداد و شاگردان یورگن کلوپ با برد ۶-۱ و ۱۱-۲ در مجموع راهی مرحله یک‌چهارم نهایی اروپا" class="text-black">لیگ اروپا شدند.

خلاصه بازی لیورپول ۶-۱ اسپارتا پراگ را تماشا کنید:

بایرلورکوزن ۳-۲ قره باغ

شاگردان ژابی آلونسو پس از تساوی ۲-۲ در دیدار رفت، در بای‌آرنا از قره‌باغ پذیرایی کردند. مهمان در نیمه دوم با دو گل پیش افتاد اما لورکوزن پس از زدن گل اول در دقیقه ۷۲، با به ثمر رساندن دو گل دیگر در دقایق پایانی صعودش به مرحله یک‌چهارم نهایی را قطعی کرد.

بازی در نیمه اول تقریبا پایاپای آغاز شد و هر دو تیم موقعیت‌هایی نصفه و نیمه بر روی دروازه یکدیگر خلق کردند. با این حال این فرصت‌ها به اندازه باز کردن دروازه‌ها کافی نبودند و نیمه اول با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

در نیمه دوم قره‌باغ بهتر بازی کرد و با ضربه سر ذبیر روی ارسال آندراده در دقیقه ۵۸ دروازه لورکوزن را باز کرد. در دقیقه ۶۳ جعفرکولیف به دلیل خطای خشن بر روی بازیکن حریف با کارت قرمز مستقیم جریمه و از زمین بازی اخراج شد.

۱۰ نفره شدن مانع قره‌‌باغ برای زدن گل دوم نشد. آنها در دقیقه ۶۷ روی ارسال وسوویچ با ضربه جونینیو در مقابل دروازه به گل دوم رسیدند.

حالا نوبت به درخشش لورکوزن رسیده بود. پنج دقیقه بعد سانتر گریمالدو از سمت چپ در محوطه جریمه به فریمپونگ رسید و او موفق شد اختلاف را کاهش دهد. در ادامه شاگردان ژابی آلونسو بارها به دروازه حریف نزدیک شدند تا اینکه در وقت‌های اضافه و در حالی‌که همه باور کرده بودند لورکوزن از اروپا" class="text-black">لیگ اروپا حذف خواهد شد، یک کامبک فوق‌العاده را رقم زدند.

در دقیقه ۳+۹۰ ارسال گریمالدو از سمت چپ را پاتریک شیک در مقابل دروازه تبدیل به گل کرد و بازی را به تساوی کشاند. آنها به مساوی و کشاندن بازی به وقت اضافه راضی نبودند و ۴ دقیقه بعد هم گل برتری را زدند. شیک این بار سانتر پالاسیوس را با ضربه سر وارد دروازه قره‌باغ کرد و توانست بازی را ۳-۲ کند.

بدین ترتیب تیم جذاب ژابی آلونسو با پیروزی ۳-۲ در دیدار امشب و ۵-۴ در مجموع به مرحله یک‌چهارم نهایی اروپا" class="text-black">لیگ اروپا رسید.

آتالانتا ۲-۱ اسپورتینگ

در آخرین بازی هم تیم فوتبال آتالانتا با نتیجه ۲ بر یک میهمان پرتغالی‌اش اسپورتینگ لیسبون را از پیش رو برداشت و با توجه به تساوی یک - یک بازی رفت، شاگردان جان‌پیرو گاسپرینی به‌عنوان سومین تیم ایتالیایی در جمع هشت تیم برتر جام قرار گرفتند.

خلاصه بازی آتالانتا ۲-۱ اسپورتینگ لیسبون را تماشا کنید:

.

.

برچسب ها
کد خبر : 3665
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار