loader
12:31
0
کد خبر : 11257

گرفتن تکه‌ای از برج ایفل؛ حقایق شگفت‌انگیز از مدال‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴

اختصاصی/ کسب مدال طلای المپیک برای هرورزشکاری یک افتخار بزرگ است اما مدال‌های طلای پاریس ۲۰۲۴ مدال‌هایی خاص است.

گرفتن تکه‌ای از برج ایفل؛ حقایق شگفت‌انگیز از مدال‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، مدال‌ طلای بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ بسیار مورد توجه قرار گرفته چرا که هر ورزشکاری که این مدال را می‌گیرد تکه‌ای از برج ایفل نماد شهرمیزبان بازی‌ها را نیز با خود خواهد برد.

به گزارش اتلتیک نتوورک، حدود ۵۰۴۸ مدال برای بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ ساخته شده که حدود ۲۶۰۰ مدال برای بازی‌های المپیک و ۲۴۰۰ مدال برای بازی‌های پارالمپیک است. وزن هرمدال طلای المپیک پاریس ۱.۱۷ پوند (حدود ۵۳۰ گرم) مدال نفره ۱.۱۶ پوند و وزن مدال برنز ۱ پوند (حدود ۴۵۳ گرم) است. مدال‌های المپیک توسط برند فرانسوی جواهرات و ساعت لوکس شومی که در سال ۱۷۸۰ تاسیس شد طراحی شده که متعلق به شرکت مشهور لویی ویتون است.

طراحی مدال‌های طلا با سه ویژگی مشخص انجام شده؛ شکل شش ضلعی، پولک‌ها و منبت در مرکز مدال به شکل یک شش ضلعی وجود دارد که نمادی از شکل «شش ضلعی» نقشه فرانسه است.  در اطراف این شش ضلعی چندین شکل وجود دارد که نماد تابش نو است چرا که پاریس به «شهرنورها» معروف است. در ابتدای هر شش ضلعی نیز قطعه ای استفاده شده که نمادی ازبرج ایفل است.

هنگامی که برج ایفل در قرن بیستم تحت بازسازی قرار گرفت مرمت کنندگان قطعاتی از فلزات اصلی برج را برداشته و در انبار نگه داشتند و از آن‌ها در ساخت مدال طلای المپیک استفاده شده است. براساس گزارش‌ها هرمدال حاوی ۰.۰۴ (۱۸ گرم) از قطعات آهن بازیافت شده از برج ایفل است. این اولین بار است که یک قطعه از بنای تاریخی یک شهر در مدال المپیک گنجانده خواهد شد.

انتظار می‌رود ۱۰۱۱ مدال در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ توزیع شود و براساس گزارش مجله فوربس ارزش هرمدال طلای المپیک پاریس ۲۰۲۴ حدود ۹۵۰ دلار است.

برچسب ها
کد خبر : 11257
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار