loader
06:09
0
کد خبر : 4871

گزارش ویژه؛ ۱۰ کلید موفقیت لورکوزن برای پایان دادن به سلطه ۱۱ ساله بایرن

اختصاصی/ بایرلورکوزن موفق شد تا با قطعی کردن قهرمانی‌اش در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا، به ۱۱ سلطه بایرن‌مونیخ بر این رقابت‌ها پایان دهد.

گزارش ویژه؛ ۱۰ کلید موفقیت لورکوزن برای پایان دادن به سلطه ۱۱ ساله بایرن

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، ژابی آلونسو و شاگردانش یکشنبه شب و با کسب پیروزی قاطع ۰-۵ مقابل وردربرمن، قهرمانی تیم‌شان در رقابت‌های این فصل بوندس لیگا را مسجل کردند تا بایرلورکوزن برای اولین بار در طول تاریخ، قهرمان بوندس‌لیگا لقب بگیرد.

آنها بخش عمده‌ای از این موفقیت را مدیون ژابی آلونسو سرمربی جوان و صاحب‌نامشان هستند. در عین حال و در کنار قطعی کردن زود هنگام قهرمانی، باید این را در نظر داشت که لورکوزن آلونسو بعد از برگزاری ۴۳ بازی، همچنان در فوتبال اروپا شکست‌ناپذیر است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ده کلید موفقیت لورکوزن در رقابت‌های این فصل بپردازیم:

۱- پروژه با ثبات

 به خدمت گرفتن فرناندو کارو، مدیر اجرایی اسپانیایی در سال ۲۰۱۸ و بازگشت سیمون رولفز در سمت مدیر ورزشی لورکوزن، باعث شد تا پروژه‌ای باثبات و قاطع در این تیم آغاز شود که بعد از گذشت چند سال به ثمر نشست.

۲- پایبندی به سیستم مدنظر

از زمان روی کار آمدن ژابی آلونسو در باشگاه بایرلورکوزن، او به سیستم مدنظرش وفادار بوده و همواره تیمش را با سیستم  ۱-۲-۴-۳به زمین فرستاده.

۳- شکست ناپذیری

بایرلورکوزن تنها باشگاه اروپایی است که در تمامی تورنمنت‌های این فصل طعم باخت را نچشیده؛ آنها در ۴۳ دیداری که تا به اینجای فصل برگزار کرده‌اند، به ۳۸ برد و ۵ تساوی دست یافته‌اند و بدین ترتیب با رکورد یوونتوس درفصل ۱۲-۲۰۱۱ برابری کردند.

۴- قدرت گلزنی

لورکوزن به علاوه برترین تیم از لحاظ گلزنی در تمام لیگ‌های مطرح اروپایی است. آنها در ۴۳  دیداری که تا به امروز در بوندس لیگا، جام حذفی آلمان و لیگ اروپا برگزار کرده‌اند، ۱۲۳ گل به ثمر رسانده‌اند و به طور میانگین در هر بازی ۲.۸ گل زده‌اند.

۵- دروازه‌بان قابل اعتماد

هرادسکی، دروازه‌بان لورکوزن در این فصل تنها ۱۹ گل دریافت کرده و دروازه‌بانی با کمترین گل دریافتی در بوندس لیگاست. او در مجموع ۲۹ بازی، ۱۵ بار موفق به کلین شیت شده و یعنی در نیمی از بازی‌هایی که حضور داشته، توانسته دروازه‌اش را بسته نگاه دارد. او در بوندس‌لیگا تنها در ۸% از دقایق ممکن در ترکیب تیمش غایب بوده.

۶- مدافعان گلزن

گریمالدو، برترین مدافع گلزن در تمام اروپاست که در بایرلورکوزن این فصل خوش درخشیده و ۱۱ گل زده و ۱۶ پاس گل داده و فریمپونگ هم با زدن ۱۲ گل و ۱۱ پاس گل یکی دیگر از بازیکنان موفق این تیم است.

۷- برگردندان نتایج بازی‌ها

درسال ۲۰۲۴، بایرلورکوزن در هفت بازی با گلزنی در وقت‌های اضافه، بازی را به تساوی کشانده یا پیروز شده: در بازی با لایپزیش (۳-۲)، هوفنهایم (۱-۲)، قره باغ (۲-۲ و ۲-۳) ، آگزبورگ (۱-۰) و اشتوتگارت (۲-۳)

۸- مغز متفکری به نام ژاکا

لورکوزن با پرداخت ۲۰ میلیون یورو ژاکا را از آرسنال به خدمت گرفت و حالا او نقشی مشابه با ژابی آلونسوی جوان را در زمین چمن ایفا می‌کند. او بازیکنی است که در تمامی لیگ‌های برتر اروپایی، بیشترین پاس‌ها را داده است.

۹- ویرانگرترین بازیکن‌ها

ویرتز، با زدن ۱۷ گل و دادن ۱۸ پاس گل، ویرانگرترین بازیکن بایرلورکوزن است. او بعد از رهایی از بند مصدومیت، به بهترین نحو ممکن به میادین بازگشت و نقش پررنگی در موفقیت این فصل تیمش داشت.

۱۰- انسجام و اتحاد

از ماه ژانویه تا حالا، ژابی آلونسو از یازده بازیکن فیکس و ثابت در تیمش استفاده کرده ولی حالا برخی از بازیکنانی که فصل را به عنوان بازیکنان ثابت آغاز کرده بودند، نیمکت نشین هستند (بازیکنانی مثل هیکاپیه، آندریش، تلا و شیک) که آنها هم نقش موثری در عملکرد خوب این تیم داشتند.

برچسب ها
کد خبر : 4871
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار