loader
21:58
0
کد خبر : 11000

گزارش ویژه؛ سیر تا پیاز مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۴

اختصاصی/ با وجودی که قرار است مراسم افتتاحیه رسمی بازی‌های المپیک پاریس روز جمعه برگزار شود، اما مسابقات فوتبال این تورنمنت از امروز آغاز شد.

گزارش ویژه؛ سیر تا پیاز مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۴

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، کمتر از دو هفته پیش بود که رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ در کشور آلمان و با قهرمانی تیم ملی اسپانیا به پایان رسید و حالا خیلی زود تورنمنت دیگری را پیش رو داریم؛ بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس که رقابت‌های فوتبال آن از امروز آغاز شد.

اسپانیایی‌ها در شرایطی در این تورنمنت حضور دارند که در دوره قبل، لوئیس دلافوئنته هدایت تیم فوتبال المپیک اسپانیا را عهده دار بود و او کمتر از ۱۰ روز پیش توانست تا لاروخای اصلی را به قهرمانی یورو ۲۰۲۴ برساند و حالا سانتی دینیا به عنوان جانشین دلافوئنته درتیم المپیک اسپانیا، امیدوار است بتواند او هم افتخاری در المپیک برای ماتادورها کسب کند.

تیم‌های حاضر از سراسر دنیا

در رقابت‌های فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ۱۶ تیم زیر۲۳ سال از قاره‌های مختلف دنیا حضور دارند و در چهار گروه چهار تیمی به رقابت می‌پردازند؛ دو تیم اول هرگروه، به مرحله یک چهارم نهایی راه خواهند یافت. هر یک از تیم‌های شرکت کننده در المپیک می‌توانند ۳ بازیکن بالای ۲۳ سال به همراه داشته باشند.

از ۱۶ تیم حاضر در مسابقات فوتبال المپیک، ۴ تیم اروپایی هستند (سه تیم برتر مسابقات زیر ۲۱ سال یورو+ فرانسه میزبان)،  ۳ تیم از قاره آسیا، ۴ تیم از قاره آفریقا، ۴ تیم از قاره آمریکا و یک تیم هم از قاره اقیانوسیه دراین تورنمنت به رقابت می‌پردازند.

گروه بندی مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۴ به ترتیب زیر است:

گروه A :  آمریکا – فرانسه -  گینه - نیوزیلند

گروه B:  آرژانتین -  عراق-  مراکش-  اوکراین

گروه C:   مصر- اسپانیا- جمهوری دومینیکن – ازبکستان

گروه D :  اسرائيل-  ژاپن-  مالی-  پاراگوئه

ساختار برگزاری رقابت‌ها

ابتدا بازی‌ها در مرحله گروهی برگزار می‌شود و دو تیم برتر هرگروه به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کنند و پس از آن هم شاهد برگزاری بازی‌های نیمه‌نهایی و فینال برای تعیین برنده مدال طلا در پاریس خواهیم بود. در رقابت‌های المپیک، بازی رده بندی هم برای مشخص شدن برنده مدال برنز برگزار خواهد شد.

بازی‌های مرحله گروهی در سه روز و ۴ ساعت مختلف برگزار می‌شود؛ بازی‌های دور اول گروهی، امروز چهارشنبه ۲۴ جولای (۳مرداد) در جریان است. بازی‌های دور دوم گروهی، شنبه ۲۷ جولای (۶ مرداد) و بازی‌های دور سوم مرحله گروهی دوشنبه ۳۰ جولای (۹ مرداد) برگزار خواهند شد تا تکلیف تیم‌های راه یافته به دور بعد مشخص شود.           

برچسب ها
کد خبر : 11000
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار