loader
07:23
0
کد خبر : 5413

گزارش روز: مروری بر شب‌های تراژدیک چلسی در لیگ برتر

اختصاصی / بعد از باخت تحقیرآمیز و دردناک ۰-۵ چلسی مقابل آرسنال، حالا به بررسی پنج باخت سنگین آبی‌های لندنی در لیگ برتر می‌پردازیم

گزارش روز: مروری بر شب‌های تراژدیک چلسی در لیگ برتر

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، هواداران چلسی این روزها، لحظات سختی را پشت سرمی‌گذارند. آبی‌های شهر لندن روز سه شنبه یک باخت سنگین دیگر را زیر نظر مائوریتسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی تیم‌شان تجربه کردند و در مصاف حساس ورزشگاه امارات، به تماشای شکست ۰-۵ تیمشان نشستند.

همین باخت تلخ و تراژدیک، بهانه‌ای است تا به مرور پنج باخت تلخ و سنگین چلسی در رقابت‌های لیگ برتر بپردازیم:

۱- منچسترسیتی ۶- چلسی ۰ (فوریه سال ۲۰۱۹)

سنگین‌ترین باخت چلسی در لیگ برتر در روز دهم فوریه سال ۲۰۱۹ و در مصاف با منچسترسیتی رقم خورد. پیروزی در این مسابقه، به منزله چهاردهمین برد متوالی سیتی در آن فصل بود و در نهایت آنها در پایان فصل، با یک امتیاز برتری نسبت به لیورپول جام قهرمانی را به خانه بردند.  

چنین باخت سنگینی برای چلسی غیرقابل پذیرش و بسیار دردناک بود. سرنوشت بازی عملا در نیمه اول رقم خورد و منچسترسیتی ۴ تا از این ۶ گل را در ۴۵ دقیقه ابتدایی بازی به ثمر رساند.

در آن مسابقه سرخیو آگوئرو ستاره سیتی بود و با هت تریک، نقش پررنگی در برد تیمش داشت. چلسی آن فصل را در جایگاه سوم جدول لیگ برتر و با فاصله ۲۶ امتیازی نسبت به سیتی قهرمان به پایان برد.

۲- آرسنال ۵- چلسی ۰ ( آوریل سال ۲۰۲۴)

مصاف اخیر این دو تیم که روز سه شنبه برگزار شد هم یکی دیگر از دردناک‌ترین و سنگین‌ترین باخت‌های چلسی در لیگ برتر را رقم زد.

آبی‌های لندنی در این بازی کول پالمر ستاره تیم‌شان را به خاطر بیماری در اختیار نداشتند و شروع کابوس‌واری را در این بازی تجربه کردند. چرا که لئاندرو تروسارد، در دقیقه ۴ مسابقه اولین گل آرسنال را به ثمر رساند.

بعد از آن در نیمه دوم بن وایت و کای هاورتز کار چلسی را یکسره کردند تا شب تلخی برای پوچتینو و شاگردانش رقم بخورد. این سنگین‌ترین باخت چلسی مقابل حریف همشهری‌اش در لیگ برتر انگلیس بود.

۳- منچستریونایتد ۴- چلسی ۰ (آگوست سال ۲۰۱۹)

این بازی اولین حضور فرانک لمپارد روی نیمکت مربیگری چلسی بود که اوضاع اصلا به کام او پیش نرفت و تیمش در اولین بازی فصل ۲۰-۲۰۱۹، با نتیجه ۰-۴ مغلوب منچستریونایتد شد.

مارکوس رشفورد ستاره شیاطین سرخ در آن بازی بود که در دقیقه ۱۸ اولین گل بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در دقیقه ۶۷ هم به گل دیگری رسید. آنتونی مارشیال و دنیل جیمز هم گل‌های دیگر یونایتد را به ثمر رساندند تا آنها فصل را با بردی ارزشمند در اولدترافورد آغاز کنند. این سنگین‌ترین باخت چلسی در اولدترافورد از سال ۱۹۶۵ به بعد بود.

۴- بورنموث ۴- چلسی ۰ (ژانویه سال ۲۰۱۹)

باور شکست ۴-۰ مقابل بورنموث در لیگ برتر برای هواداران چلسی خیلی سخت بود ولی این اتفاق در ۳۰ ژانویه سال ۲۰۱۹ رخ داد. بورنموثی‌ها به بهترین نحو ممکن سی‌امین سالگرد اولین مصاف‌شان با چلسی را جشن گرفتند و با زدن ۴ گل، مائوریتسیو ساری یکی از سنگین‌ترین شکست‌های عمر مربیگری‌اش را تجربه کرد.

باخت ۰-۴ مقابل بورنموث یکی از سنگین‌ترین باخت‌های تاریخ باشگاه لندنی لقب گرفت.

۵- چلسی ۱- لیورپول ۳ (اکتبر سال ۲۰۱۵)

هواداران چلسی هرگز باخت ۱-۳ تیمشان مقابل لیورپول در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۵ را فراموش نمی‌کنند. چرا که این باخت، حکایت از آن داشت که دوران حکمرانی مورینیو در استمفورد بریج رو به اتمام است.

آبی‌های لندنی بعد از کسب ۱۱ امتیاز در ده بازی ابتدایی‌شان در لیگ برتر، حسابی تحت فشار بودند ولی در مصاف با لیورپول هم نتوانستند به نتیجه مطلوبی برسند و روند بدشان ادامه یافت.

آن بازی اولین حضور یورگن کلوپ روی نیمکت مربیگری لیورپول بود که با بردی ارزشمند برای قرمز پوشان همراه شد. کوتینیو گل اول لیورپول را به ثمر رساند و کریستین بنتکه، در دقیقه ۸۳ برد لیورپول را قطعی کرد.

بعد از این باخت، اوضاع برای آبی‌ها بهتر نشد و آنها در پنج بازی بعدی‌شان در لیگ برتر هم تنها موفق به کسب ۴ امتیاز شدند و در همان زمان بود که رومن آبراموویچ تصمیم گرفت تا کادر مربیگری تیمش را تغییر داده و برای دومین بار در دسامبر سال ۲۰۱۵، ژوزه مورینیو را از سمت مربیگری چلسی برکنار کرد.

برچسب ها
کد خبر : 5413
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار