loader
20:33
0
کد خبر : 6851

گزینه‌های دور از انتظار در لیست جانشین پوچتینو روی نیمکت چلسی!

اختصاصی / سران باشگاه چلسی بعد از آنکه با پوچتینو برای جدایی به توافق رسیدند، حالا به دنبال سرمربی جدیدی برای تیمشان هستند.

گزینه‌های دور از انتظار در لیست جانشین پوچتینو روی نیمکت چلسی!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، سران چلسی سه‌شنبه شب اعلام کردند که مائوریسیو پوچتینو، سرمربی آرژانتینی این تیم با یک توافق دو طرفه این باشگاه را ترک می‌کند. گرچه در ابتدا، صحبت از تصمیم دوجانبه به گوش می‌رسید؛ اما منابع موثق حکایت از آن دارند که بسیاری از چهره‌های کلیدی باشگاه از روند چلسی در این فصل رضایت نداشتند. اگر این جدایی زودتر انجام می‌شد، چندان تعجب برانگیز نبود؛ اما آبی‌های لندن با کسب پنج برد در ۵ بازی آخرشان در لیگ برتر، سهمیه حضور در فصل بعد رقابت‌های اروپایی را کسب کردند و در این شرایط، خبر جدایی پوچیتینو کمی دور از انتظار به نظر می‌رسید.

حالا روزنامه تلگراف در گزارشی به بررسی جایگزین‌های احتمالی پوچتینو در استمفورد بریج پرداخته است:

سباستین هوینس (سرمربی اشتوتگارت)

سباستین هوینس به عنوان یک فوتبالیست حرف زیادی برای گفتن نداشت و بیشتر عمر فوتبالی‌اش را به عنوان بزایکن ذخیره هرتابرلین پشت سرگذاشت. اما با ورود به دنیای مربیگری، به عنوان یک مربی جوان آینده‌دار در بوندس لیگا ظاهر شد.

او از سال ۲۰۱۱ مربیگری را در سطح جوانان آغاز کرد و در سال ۲۰۱۷ به عنوان مربی جوانان به بایرن مونیخ پیوست و دو سال بعد مدیر تیم پایه‌ای آنها شد و در اولین فصل حضورش این تیم را به به عنوان قهرمانی دسته سوم رساند. همین موفقیت باعث شد تا او به سمت سرمربیگری هوفنهایم رسیده و بعد از آن هدایت اشتوتگارت را در دست گرفت.

اشتوتگارت در زمان آغاز همکاری با هوینس در قعر جدول قرار داشت ولی رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا را با کسب عنوان نایب قهرمانی به پایان برد و برای اولین بار از فصل ۱۰-۲۰۰۹ به بعد، سهمیه حضور در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد.

اشتوتگارت زیرنظر این سرمربی آلمانی ۵۱ بازی برگزار کرد و به ۳۲ برد، ۸ تساوی و ۱۱ باخت دست یافت که به منزله برد در ۶۲.۷% بازی‌های برگزار شده بود.

میچل (خیرونا)

هافبک سابق رائو وایکانو، از زمان حضورش در دنیای مربیگری، هنوز سرمربیگری در خارج از اسپانیا را تجربه نکرده و تا به امروز در سه باشگاه مختلف در اسپانیا به مربیگری پرداخته.

او در سال ۲۰۱۲ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و در همان سال مدیر تیم جوانان رائو شد و برای ۵ سال این پست را برعهده داشت  در نهایت به تیم اصلی رسید. میچل در سال ۲۰۱۹ به دلیل عملکرد ضعیف تیمش، توسط مدیران رائو وایه کانو برکنار شد و در تیم بعدی‌اش نیز عملکرد خوبی نداشت و در ژانویه ۲۰۲۱ بعد از فصلی ناموفق با اوئسکا از سمت سرمربیگری این تیم کنار گذاشته شد.

در سال ۲۰۲۱ بود که میچل هدایت خیرونا را در دست گرفت و با این تیم عملکرد حیرت‌انگیزی داشت و تیمش در حال حاضر با قرار گرفتن در رتبه سوم جدول لالیگا، سهمیه حضور در فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده است.

او در آخرین تجربه مربیگری‌اش در خیرونا، در  ۱۳۳ بازی روی نیمکت مربیگری این تیم قرار گرفته و به ۶۷ برد، ۲۶ تساوی و ۴۰ باخت دست یافته و به طور میانگین در ۵۰.۴% بازی‌ها تیمش رابه پیروزی رسانده است.

کئیران مک کنا (ایپسوویچ تاون)

کئیران مک کنا قبل در دست گرفتن هدایت ایپسویچ تاون، در کادر مربیگری ژوزه مورینیو و اوله گونار سولسشر در منچستریونایتد به کسب تجربه می‌پرداخت.

با برکناری سولسشر در نوامبر ۲۰۲۱ از سمت سرمربیگری یونایتد، رالف رانگنیک، سرمربی موقت شیاطین سرخ، مک کنا را در کادر فنی تیمش حفظ کرد ولی یک ماه بعد، او اولدترافورد را ترک کرد و هدایت ایپسوویچ را در دست گرفت.

شاگردان او فصل ۲۲-۲۰۲۱ را در رده یازدهم جدول رقابت‌ها به پایان بردند و در دو فصل آتی نیز به دسته بالاتر صعود کردند. آن‌ها در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ در لیگ یک، دوم شدند و در این فصل به عنوان نایب قهرمانی چمپیونشیپ دست یافتند.

مک کنا در طول دوران حضورش در ایپسوویچ تاون در ۱۳۱ بازی روی نیمکت مربیگری این تیم نشسته و با کسب ۷۶ برد، ۳۵ تساوی و ۲۰ باخت، آمار ۵۸% برد را در کارنامه مربیگری‌اش می‌بیند.

انزو مارسکا (لسترسیتی)

انزو مارسکا دو دوره در منچسترسیتی حضور داشت؛ او در بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، به عنوان مدیر تیم توسعه در این باشگاه مشغول به کار بود و در سال ۲۰۲۲ به عنوان یکی از دستیاران پپ گواردیولا به ورزشگاه اتحاد بازگشت.

او در بین دو دوره حضورش در سیتی، در یک دوره کوتاه، هدایت پارما را در دست گرفت؛ ولی اوضاع برایش خوب پیش نرفت و تنها پس از ۱۴ بازی اخراج شد.مارسکا تابستان گذشته تصمیم گرفت تا دوباره به فوتبال انگلیس برگردد و با در دست گرفتن هدایت لستر، این تیم را به عنوان قهرمان چمپیونشیپ به لیگ برتر بازگرداند.

برچسب ها
کد خبر : 6851
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار