loader
11:48
0
کد خبر : 10554

گزینه جدی جانشینی بیرانوند؛ دویس اپسی31 ساله از کامرون!

اختصاصی/ در حالی که پرسپولیس بعد از جدایی دروازه‌بان شماره یک و ملی‌پوش خود در این پست با چالش جدی مواجه شده، اخبار متفاوتی دباره جانشین احتمالی علی بیرو به گوش می‌رسد.

گزینه جدی جانشینی بیرانوند؛ دویس اپسی31 ساله از کامرون!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، هنوز جوهر قرارداد علیرضا بیرانوند با تراکتور خشک نشده که اخباری در رابطه با جانشین او در پرسپولیس شنیده می‌شود. شاید حتی مدیران پرسپولیس هم باور نداشتند با توجه به ریسک حقوقی پرونده بیرو، این دروازه‌بان را به راحتی از دست بدهند اما وقتی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی مقابل دوربین‌ عکاسان تبریزی با پیراهن تراکتور ژست گرفت، مشخص شد که سرخ‌های تهرانی با چالش بزرگی در این پست مهم روبرو شده‌‌اند.

هرچند روز گذشته احمد گوهری که به عنوان بازیکن قرضی به آلومینیوم اراک رفته بود با پایان قراردادش به پرسپولیس برگشت اما بعید است این باشگاه برای رقابت در چند تورنمنت مهم به این دروازه‌بان و امیررضا رفیعی جوان اکتفا کند. در حالی که صحبت از گزینه‌های داخلی مثل محمدرضا اخباری و حسین پورحمیدی هم در میان بود، شب گذشته نام یک دروازه‌بان سرشناس کامرونی برای حضور در پرسپولیس مطرح شد. دویس اپسی (Devis Epassy) نام این دروازه‌بان 31 ساله است که در دو فصل گذشته در تیم ابها در لیگ عربستان بازی کرده است.

اما درباره این دروازه‌بان که ۷ بازی ملی هم در کارنامه‌اش دارد، آخرین خبرهای رسمی موجود «علاقه تیم آمیان فرانسه» به  جذب او است. این دروازه‌بان که از ژانویه سال میلادی جدید و یا همان نقل و انتقالات زمستانی از ابها جدا شده و بدون تیم بوده، براساس گزارش‌ها در رادار این باشگاه لیگ دویی فرانسه قرار گرفته است. البته در این گزارش که افریکاساکر منتشر کرده، نوشته شده که نام این دروازه‌بان از زمان جدایی از ابها به تیم‌های مختلف آسیایی و اروپایی لینک شده اما هنوز در این مدت به تیمی نپیوسته است.

گفته می‌شود با توجه به دوری چند ماهه‌ اپسی از میادین، او مشتاق است بزودی تیم آینده‌اش را انتخاب کند و در رقابت برای برای حضور در لیست تیم ملی کامرون باقی بماند. به نظر می‌رسد بازگشت به فرانسه جایی که او فوتبال حرفه‌ای را درآنجا آغاز کرد، برای او در اولویت باشد.

اپسی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر دروازه‌بان اصلی تیم ملی کامرون بود

و در دیدار مقابل برزیل جایزه بهترین بازیکن زمین را هم دریافت کرد

براساس این گزارش، آمیان با نمایندگان دویس اپسی در تماس است و علاقه زیادی به جذب این دروازه‌بان دارد. گفته می‌شود آمیان قراردادی دوساله به این دروازه‌بان باتجربه پیشنهاد داده؛ بازیکنی که در فرانسه متولد شده و شاید بعد از هفت سال دوری به زادگاهش بازگردد. دویس  اپسای در آکادمی باشگاه رن  فوتبال را آغاز کرد و تا قبل از انتقالش به لیگ یونان در سال ۲۰۱۷،‌در تیم‌هایی از رده سوم لیگ فوتبال فرانسه بازی کرده است. دوران حضورش در یونان باعث شد قبل از بازی در ابها و لیگ عربستان، برای چند باشگاهی یونانی مانند لامیا یا او اف آی کرت به میدان برود. ترنسفرمارکت ارزش فعلی این دروازه‌بان را ۶۰۰ هزار  یورو برآورد کرده است.

در این گزارش همچنین تاکید شده که آمیان و اپسی هر دو علاقمند به همکاری هستند. نکته جالب اینکه آمیان تیمی است که سامان قدوس هافبک تیم ملی ایران در سال‌های قبل از حضورش در انگلستان در آن بازی کرد.

واقعی یا غیرواقعی؟

اینکه علاقه پرسپولیس به این دروازه‌بان باتجربه کامرونی تا چه حد جدی است، مشخص نیست و باید منتظر اظهارنظر رسمی باشگاه ماند تا معلوم شود پلن آنها برای جانشینی بیرانوند چگونه طراحی شده . آیا آنها به دنبال دروازه‌بانی هستند که بتواند سال‌ها درون دروازه‌ این تیم بایستد یا گزینه‌ای که بتواند امسال - به اصطلاح فوتبالی‌ها - کار را برایشان دربیاورد؟

با این حال این دروازه‌بان ۱۸۹سانتیمتری در دو فصل حضورش در ابها در مجموع در 30 مسابقه به میدان رفت؛ 29 مسابقه در فصل 23/2022 و یک بازی هم در فصل 24/2023! او در 29 بازی فصل اول 49 گل خورد و 3 بار هم کلین شیت کرد و در فصل گذشته در اولین مسابقه میان ابها و الهلال فقط به میدان رفت و سه بار دروازه‌اش توسط ستاره‌های حریف باز شد. البته که لیگ عربستان بخصوص در فصل گذشته مهاجمان بزرگی در خود داشته و ابها هم یکی از تیم‌های قعرنشین لیگ بود که در نهایت به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

برچسب ها
کد خبر : 10554
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار