loader
09:21
0
کد خبر : 4330

گمنام‌هایی که در لیگ برتر چهره شدند؛ آشنایی با سلاح‌های مخفی لیگ 23

اختصاصی / در بیست‌وسومین دوره از رقابت‌های لیگ برتر، شاهد درخشش ستاره‌هایی کم‌آوازه‌تر نسبت به فوق‌ستاره‌ها در فاز هجومی بودیم که با آنها از نزدیک‌تر آشنا می‌شویم.

گمنام‌هایی که در لیگ برتر چهره شدند؛ آشنایی با سلاح‌های مخفی لیگ 23

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر، بازیکنان زیادی توانسته‌اند با گلزنی برای تیم‌های خود، نام‌شان را در بین اهالی فوتبال بیشتر از قبل مطرح کنند اما برخی از بازیکنان هم بوده‌اند که علیرغم عملکرد خوب، کمتر کسی سراغ آنها را گرفته. با این حال، این بازیکنان جزو پدیده‌های لیگ محسوب می‌شوند؛ ستاره‌هایی که نام بعضی از آن‌ها را برای اولین بار است که می‌شنویم و برخی دیگر بعد از مدت‌ها بی‌خبری، دوباره اسم خود را به اهالی فوتبال یادآوری کرده‌اند. در ادامه فهرستی از مهم‌ترین پدیده‌های این فصل در فاز هجومی را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

 

رحمان جعفری:

«رحمان جعفری» پس از آقای گلی با شمس آذر در لیگ دسته اول، پا به مسابقات لیگ برتر گذاشت و توانست یک نیم‌فصل بسیار خوب را همراه با این تیم تجربه کند. او در پایان نیم‌فصل هم مورد توجه چند باشگاه از جمله سپاهان و استقلال قرار گرفت اما در نهایت راهی تراکتور شد.

این بازیکن ۲۸ ساله تاکنون؛ با پیراهن دو باشگاه شمس آذر و تراکتور در لیگ برتر ۹ گل به ثمر رسانده و پس از رضا اسدی و شهریار مغانلو در رده دوم برترین گلزنان این فصل قرار دارد. جعفری در ۵ دیدار اخیر تراکتور، ۴ گل و یک پاس منجر به گل از خود به ثبت رسانده است تا یکی از مؤثرترین بازیکنان این فصل سرخ‌پوشان تبریزی لقب بگیرد.

 

علی قربانی:

«علی قربانی» چهره‌ای آشنا برای فوتبالدوستان قدیمی‌تر است و حتی در باشگاه استقلال هم تجربه بازی دارد اما در چند فصل گذشته به حاشیه رانده شد تا برای طرفداران نسل جدیدتر چندان اسم آشنایی نباشد. قربانی پس از حضور ناموفق در فوتبال اروپا و لیگ جمهوری آذربایجان، تصمیم گرفت تا بار دیگر به فوتبال ایران برگردد.

او سوم تیر سال ۱۴۰۱ به فولاد خوزستان پیوست اما مصدومیت طولانی مدت باعث شد تا این بازیکن خیلی زود دوباره با زمین بازی فاصله بگیرد. قربانی در نیم‌فصل هم جایی بین تیم‌های باشگاهی در لیگ برتر نداشت اما در تعطیلات نیم‌فصل مورد توجه رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان قرار گرفت و با عقد قراردادی راهی این تیم تهرانی شد.

قربانی با حضور در خط حمله پیکان جان تازه‌ای به این تیم داده و به آن‌ها کمک کرده با گذشت ۷ بازی از نیم‌فصل دوم برابر سپاهان و ملوان به دو پیروزی ارزشمند دست پیدا کنند. قربانی در این ۷ بازی دو گل و دو پاس گل را هم به نام خود به ثبت رسانده تا تأثیرگذاری بالایی در روند رو به رشد پیکان در نیم فصل دوم داشته باشد.

 

رضا جعفری:

جعفری ۲۸ ساله که سابقه حضور در تیم‌های پایه ملی فوتبال ایران را در کارنامه خود دارد، در فصل بیست‌وسوم، پس از جدایی از نساجی راهی ملوان و شاگرد مهدی تارتار شد. جعفری با عملکرد خوبی که از خود در ترکیب این تیم نشان داد، تبدیل به مُهره ثابت ملوانی‌ها شد و در همه ۲۱ بازی لیگ برتر برای این تیم به میدان رفته است.

او در ۹ گل ملوان تا به اینجای مسابقات لیگ برتر نقش داشته و ۷ گل و سه پاس گل از خود به ثبت رسانده است. او به یکی از اصلی‌ترین بازیکنان ملوان در فصل درخشان این باشگاه تبدیل شده و تارتار برای ادامه مسابقات روی جعفری حساب ویژه‌ای باز کرده است.

 

احمدرضا زنده‌روح:

نام زنده‌روح را هم درست مثل قربانی پیش از این بارها شنیده بودیم و حتی در مقطعی پرسپولیس به دنبال خریدش بود اما برای مدت‌ها از این بازیکن خبری به گوش نمی‌رسید ولی حالا او دوباره به کانون اخبار برگشته است. با اینکه پست اصلی «احمدرضا زنده‌روح» هافبک است اما توسط «مارینوس اوزونیدیس» سرمربی یونانی تیم گل‌گهر در پست مهاجم هم به کار گرفته شده و توانسته جواب اعتماد سرمربی خود را به بهترین نحو ممکن بدهد.

این بازیکن ۳۲ ساله در ۲۱ بازی لیگ برتر و یک دیدار جام حذفی توسط اوزونیدیس به کار گرفته شده و در مجموع ۷ بار دروازه حریفان را باز کرده است تا به عنوان بهترین گلزن این فصل گل گهر شناخته شود. زنده‌روح سابقه حضور در تیم فوتبال امید ایران را هم در کارنامه خود دارد.

 

پوریا سرآبادانی:

سرآبادانی که چهارمین فصل حضور خود در تیم شمس آذر قزوین را تجربه می‌کند، موفق شده در فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر خیلی خوش بدرخشد و در ۲۶ سالگی به عنوان کاپیتان این تیم هم شناخته شود.

سرآبادانی همراه با رحمان جعفری به عنوان بهترین گلزنان این فصل شمس آذر شناخته می‌شدند که با جدایی جعفری از این تیم حالا این هافبک جوان عنوان بهترین گلزن تیمش را یدک می‌کشد. سرآبادانی یکی از بازیکنان تأثیرگذار در شمس آذر بوده و در هر ۲۲ بازی لیگ برتر در ترکیب سعید دقیقی قرار داشته است.

جواد آقایی‌پور:

مهاجم شمالی و گلزن باشگاه استقلال خوزستان یکی دیگر از گمنام‌هایی است که در این فصل برای خود اسمی در کرده و حتی به پیراهن تیم ملی هم رسیده است. آقایی‌پور ستاره ۲۴ ساله و رشتی باشگاه «استقلال خوزستان» یکی از پدیده‌های این فصل لیگ برتر در فاز هجومی بوده و موفق شده علیرغم حضور تیمش در قعر جدول، در ۱۸ بازی و ۱۷۰۱ دقیقه بازی، ۵ بار گلزنی کند و ۲ بار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود.

یکی از مهم‌ترین لحظات درخشش بازیکن سابق سپیدرود در این فصل در جدال رفت تیمش با پرسپولیس رقم خورد؛ زمانی که موفق شد دو بار دروازه سرخپوشان پایتخت را باز کند. آقایی‌پور که با میانگین امتیازی ۷.۲۰ جزو ۲۳ بازیکن برتر این فصل لیگ برتر هم است، در نقل و انتقالات نیم‌فصل جزو چهره‌های محبوبی بود که دو باشگاه بزرگ پایتخت برای جذب او به دنبال هزینه‌های چند ده میلیاردی بودند.

 

سعید سحرخیزان:

سحرخیزان اولین دهه هشتادی تاریخ فوتبال ایران است که سابقه هت‌تریک در لیگ برتر را دارد و این کار را درست در هفته پایانی لیگ ۲۲ انجام داد تا به یک‌باره در کانون توجهات قرار بگیرد.

این بازیکن در فصل جدید هم به عملکرد درخشان خود ادامه داده و حالا با حضور در تیم ملی شناخته‌ شده‌‌تر از قبل است. سحرخیزان ۲۰ ساله در این فصل و در ۱۶ بازی و ۱۴۰۲ دقیقه حضور در ترکیب گل‌گهر، ۵ بار موفق به گلزنی شده و ۲ پاس گل هم ارسال کرده تا با کسب میانگین امتیازی ۷.۱۵ جزو ۳۰ بازیکن برتر لیگ برتر باشد.

مهدی لیموچی:

«مهدی لیموچی» ستاره تکنیکی و سرعتی آلومینیوم اراک دیگر پدیده این فصل از رقابت‌های لیگ خلیج فارس است. لیموچی در این فصل و در ترکیب «ایرالکو» با نمایش درخشانش توانسته پنج گل به ثمر برساند، دو پاس گل بدهد، دو پنالتی بگیرد و دو بار هم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود.

بازیکن ۲۴ ساله اراکی‌ها در ۱۹ بازی از رقابت‌های لیگ برتر به میدان رفته در طول ۱۶۳۸ دقیقه بازی، موفق شده میانگین آماری ۱.۴ شوت، ۱.۲ پاس کلیدی، ۲.۶ موفقیت در عملکرد دفاعی، ۴.۵ پیروزی در نبردها به آرای هر بازی را ثبت کند تا با امتیاز ۷.۱۶ جزو ۳۰ بازیکن برتر این فصل لیگ برتر لقب بگیرد.

برچسب ها
کد خبر : 4330
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار