loader
12:31
0
کد خبر : 2621

گواردیولا در مورد مقصد بعدی‌اش: نمی‌دانم چه کسی مرا می‌خواهد؟

اختصاصی / قرارداد پپ گواردیولا با منچسترسیتی در سال ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید و حالا او از آرزویش برای هدایت یک تیم ملی و تجربه حضور در جام جهانی صحبت کرده است.

گواردیولا در مورد مقصد بعدی‌اش: نمی‌دانم چه کسی مرا می‌خواهد؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی در گفتگویی از رویایش برای سرمربیگری در عرصه فوتبال ملی بعد از اتمام ماجراجویی‌اش با سیتی صحبت کرده است.

این سرمربی اسپانیایی خیلی صادقانه در این باره گفته: « نمی‌دانم چه کسی مرا می‌خواهد (می خندد). برای کار کردن در یک تیم ملی هم مثل باشگاه‌ها، باید تو را بخواهند. نمی‌دانم چه زمانی ولی بین ۵، ۱۰ یا ۱۵ سال دیگر..دوست دارم روزی حضور در جام جهانی را به عنوان یک سرمربی تجربه کنم.»

قرارداد فعلی گواردیولا با منچسترسیتی تا سال ۲۰۲۵ اعتبار دارد و گمانه‌زنی‌هایی نیز در مورد احتمال حضور او روی نیمکت تیم ملی برزیل با قراردادی ۱۲ میلیون یورویی به گوش می‌رسد.

شکوفایی دور از انتظار

او با مروری بر خاطراتش در دنیای مربیگری گفته: « زمانی که کارم را شروع کردم، فکرش را هم نمی‌کردم که روزی به عنوان سرمربی قهرمان لیگ شوم و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کنم. با خودم فکر می‌کردم که همین که کار کنم، خوب خواهد بود.»

اما پپ حالا رویاهای بزرگتری را در سر دارد: « حالا دوست دارم تا مربیگری در جام جهانی و یورو را تجربه کنم.. در یک تورنمنت، مثل کوپا آمه‌ریکا حضور داشته باشم. دوست دارم چنین تجربه‌ای داشته باشم. نمی‌دانم، ۵ ، ۱۰ یا ۱۵ سال دیگر ولی دوست دارم به‌عنوان سرمربی در جام جهانی شرکت کنم.»

مواجهه با انتقادات به سبک پپ

او با انتقاد از فشار شدیدی که سرمربیان در دنیای الیت فوتبال تجربه می‌کنند گفت: « وقتی می‌آیی، همه می‌خواهند همه چیز در اوج باشد. بعد از دوران حضور در بارسلونا، همه می‌خواستند بدانند که من چه کردم و چطور این کارها را در این تیم انجام دادم. یک بار بحث پول بود، یک بار بحث مسی و هم تیمی‌هایش، یک بار بحث اینکه بایرن همیشه قهرمان بوده. همیشه عادت دارند که ارزش‌هایت را زیر سوال ببرند، این کاملا طبیعی است. وقتی کسی قهرمان نشود، همه می‌خواهند مهم بودنش را زیر سوال ببرند. رقبا می‌خواهند تو را شکست دهند و منتقدان می‌خواهند از ارزشهایت بکاهند. اینها مهم نیست.»

سرمربی سیتی ادامه داد: « منتقدان نشستند و تو را نگاه می کنند ولی کسی که می‌تواند از پس کارها بر بیاید، تو هستی و نه آنها. من با بازیکنانم و با تیمم، توانایی‌هایم را نشان می‌دهم. وقتی به بارسلونا پیوستم، ۸۶% افراد مرا نمی‌خواستند. با خودم گفتم :"بسیار خوب" من ترجیح می‌دهم که افراد مردد باشند؛ به این نیاز دارم که کسی مرا باور نداشته باشد. این به من انرژی حیرت‌انگیزی می‌دهد که بخواهم خودم را نشان دهم.»

گواردیولا در ادامه در مورد فشارهایی که روی دوش ارلینگ هالند، گلزن تیمش وارد است نیز صحبت کرد و او را با پله، نیمار، روماریو و رونالدو و ریوالدو مقایسه کرد: « فقط بحث هالند یا گواردیولا نیست. همه منتظرند که تو ۵۶ گل نزنی. منتظرند تا تو بلغزی.. دقیقا همینطور است. ولی واقعیت این است: " من قرار است گل بزنم.. توانایی‌هایم را به شما نشان خواهم داد."  در مورد پله، روماریو، رونالدو، ریوالدو و نیمار هم همین بوده. همیشه این‌طور بوده و خواهد بود. اگر بخواهی با این روحیه بجنگی، بازنده‌ای. باید به جایی برسی که بگویی :"وقتی داور سوت بازی را می‌زند، من هستم که بازی می‌کنم و نه تو. حالا به تو نشان می‌دهم که تو در اشتباهی و حق با من است. این قدرتی است که بازیکنان من از آن بهره‌مندند. ورزش واقعی این است.»

برچسب ها
کد خبر : 2621
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار