loader
07:24
0
کد خبر : 6234

گوندوگان: تا قبل از گواردیولا، چیزی از فوتبال نمی‌دانستم

اختصاصی / ایلکای گوندوگان، ستاره بارسلونا از تاثیراتی که پپ گواردیولا در کارنامه فوتبالی‌اش داشته صحبت کرده است.

گوندوگان: تا قبل از گواردیولا، چیزی از فوتبال نمی‌دانستم

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ این روزها کمتر بازیکنی را می‌توان پیدا کرد که کارنامه فوتبالی‌ای مثل ایلکای گوندوگان داشته باشد. این ستاره ۳۳ ساله فوتبالش را در بوخوم شروع کرد و سپس به نورنبرگ رفت و در سال ۲۰۱۱ به دورتموند منتقل شد و ۵ سال موفق را زیر نظر یورگن کلوپ پشت سرگذاشت.

گوندوگان تدریجاً تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان جوان خط میانی در اروپا شد و با دورتموند افتخارات متعددی از قهرمانی در بوندس لیگا و جام حذفی گرفته تا حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.

این بازیکن موفق در تابستان ۲۰۱۶ به منچسترسیتی پیوست و حالا به گفته خود او، تازه در سیتی معنا و مفهوم واقعی فوتبال را زیر نظر گواردیولا فهمید. گوندوگان گفته که بیشترین درس‌های فوتبالی‌اش را از پپ فرا گرفته است.

او در این رابطه گفت: «هفت سال پیش که به منچسترسیتی پیوستم، فکر می‌کردم که فوتبال بلدم. من آن زمان ۲۵ یا ۲۶ ساله بودم و فکر می‌کردم که تجربه کافی دارم. در تورنمنت‌های مختلفی قهرمان شده بودم و حالا بعد از هفت سال حضور در مدرسه گواردیولا، اینجا هستم و به شما می‌گویم که تا قبل از آن چیزی از فوتبال نمی‌دانستم.»

گوندوگان که اولین بازی ملی‌اش را در سال ۲۰۱۱ برگزار کرد، حالا تجربه حضور در ۷۵ بازی ملی با پیراهن آلمان را دارد و اولین خرید پپ برای سیتی بود و در طول دوران حضورش در منچسترسیتی هم جام‌های زیادی را کسب کرد.

این ستاره آلمانی چندی پیش در گفتگو با ESPN اعلام کرده بود که گواردیولا اثرگذاری بیشتری برفوتبال او، بیش از هرسرمربی دیگری داشته و حالا دراین باره در توضیح بیشتر گفته: « تأثیر گواردیولا، نه فقط برروی تیم، بلکه برروی شخص من حیرت انگیز بود. جزئیات کوچکی که او در بازی مدنظر داشت و به من و به ما نشان می‌داد، خیلی خاص و ویژه بود.»

حالا او زیر نظر ژاوی ارناندز فوتبالش را دنبال می‌کند و جالب اینجاست که شباهت‌های زیادی بین او و گواردیولا می‌بیند. گوندوگان معتقد است که هردوی آنها فلسفه فوتبالی مشابهی دارند و همین باعث شد تا انتقال او از سیتی به بارسلونا برایش سخت نباشد: « سبک بازی بارسلونا خیلی شبیه سبک بازی ما در سیتی است. از همان اولین باری که با ژاوی صحبت کردم، یک ارتباط ویژه بین ما ایجاد شد. وقتی با او حرف زدم، می‌دانستم که در مسیر درستی هستیم. بارسلونا تیم فوق‌العاده‌ای است و من این فرصت را یافتم تا در لیگی دیگر و در کشوری دیگر فوتبالم را دنبال کنم.»

برچسب ها
کد خبر : 6234
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار