loader
17:09
0
کد خبر : 4509

یوونتوس ۱-۰ فیورنتینا؛ برتری بیانکونری به سبک آلگری

یوونتوس پس از یک دوره ناکامی، موفق شد به مسیر پیروزی در سری آ هم برگردد. در راه کسب سهمیه لیگ قهرمانان، فاصله آنها با رم 7 امتیاز باقی ماند.

یوونتوس ۱-۰ فیورنتینا؛ برتری بیانکونری به سبک آلگری

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ یوونتوس در مسابقه‌ای از چارچوب هفته سی‌ویکم رقابت‌های سری آ در مقابل فیورنتینا به برتری یک بر صفر دست یافت. فدریکو گاتی در دقیقه ۲۱ با استفاده از یک توپ برگشتی در آستانه دروازه، یووه را پیش انداخت و همین گل برای برد شیرین بیانکونری در مقابل رقیب سنتی کافی بود. 

یوونتوس با این نتیجه ۶۲ امتیازی شد و فاصله با میلان در رده دوم را به عدد ۶ کاهش داد. از سوی دیگر حاشیه امنیت بیانکونری برای کسب سهمیه قطعی رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا به عدد ۷ افزایش پیدا کرد. تنها ۷ مسابقه تا پایان فصل باقی مانده است.

یوونتوس در هر ۳ مسابقه خانگی اخیر خود مقابل فیورنتینا بدون گل خورده به پیروزی رسیده بود. شاگردان ماسیمیلیانو آلگری از ۲۷ امتیاز در دسترس در ۹ مسابقه قبلی خود تنها ۷ امتیاز کسب کردند؛ هر چند پیروزی وسط هفته مقابل لاتسیو در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا، بیانکونری را به روند پیروزی برگرداند. وستون مک‌کنی و دوشان ولاهوویچ در همان دقایق ابتدایی با فرار به پشت سر مدافعان ۲ بار تور دروازه فیورنتینا را به لرزه درآوردند اما هر ۲ گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد. ضربه گاتی روی ارسال کرنر به تیر دروازه برخورد کرد و ولاهوویچ با یک ضربه نمایشی زیبا دروازه حریف را گشود؛ پیش از آنکه پرچم کمک‌داور بالا برود. 

فیورنتینا مالکیت توپ را با اختلاف فاحش در اختیار داشت اما حملات جدی را یاران یووه طرح‌ریزی می‌کردند؛ موقعیت‌هایی که در دقیقه ۲۱ بالاخره به نتیجه رسید. ارسال کاستیچ از نقطه کرنر با ضربه سر برمر مواجه شد. شلیک مدافع برزیلی در مقابل چشمان خیره تراچانو به تیر دروازه برخورد کرد و گاتی با واکنش سریع توپ را به آن سوی خط فرستاد. این چهارمین گل فصل مدافع سابق فروزینونه بود؛ بیشتر از هر مدافع وسط دیگر در هر تیم دیگر در ۵ لیگ معتبر اروپایی. 

۱۰ دقیقه بعد، ولاهوویچ بار دیگر تور دروازه تیم سابقش را به لرزه درآورد اما این گل هم با دخالت VAR و بازبینی ویدئویی تصاویر مردود اعلام شد. ولاهوویچ و کیزا از فلورانس به یوونتوس آمدند اما بعد از انتقال به تورین هرگز موفق به ثبت گل یا پاس گل در مقابل فیورنتینا نشدند؛ طلسمی که امشب هم ادامه پیدا کرد. 

نیمه نخست با برتری میلی‌متری یووه پایان یافت. حملات فیورنتینا بعد از دریافت گل بیشتر شد اما همچنان خبری از ایجاد خطر جدی روی دروازه شسنی نبود. ارسال خطرناک کاستیچ می‌توانست هم‌تیمی او در تیم ملی صربستان یعنی میلنکوویچ را وادار به گل به خودی کند اما توپ با اختلاف اندک از کنار تیر دورتر به بیرون رفت. فیورنتینا در نیمه دوم ۸۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت اما بازیکنان تیم وینچنزو ایتالیانو از نفوذ به یک‌سوم دفاعی میزبان و ایجاد موقعیت جدی گل عاجز بودند. جدی‌ترین موقعیت فیورنتینا را نیکلاس گونسالس در دقیقه ۷۴ رقم زد. نفوذ بال راست آرژانتینی از سمت راست با یک شلیک خطرناک به گوشه دروازه همراه شد اما مهار استثنایی شزنی اجازه گلزنی را نداد‌.

فیورنتینا در دقیقه ۸۴ صاحب یک موقعیت عالی دیگر شد. ارسال زمینی خطرناک گونسالس از سمت چپ، مهار ناقص شزنی را در پی داشت. بلتران توپ برگشتی را به سمت دروازه یووه نشانه گرفت اما ضربه او پیش از رسیدن به خط به هم‌تیمی‌اش انزولا برخورد کرد و توسط شزنی به جایی خارج از چارچوب رفت  تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به نفع یوونتوس به پایان برسد. شاگردان آلگری شنبه آینده در شهرآورد تورین میهمان تورینو خواهند بود.

برچسب ها
کد خبر : 4509
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار