loader
06:33
0
کد خبر : 2599

قاب احساسی ایرانی در اروپا؛ اشک‌های علی‌جهان در آغوش سردار

تیم فوتبال فاینورد شب گذشته مقابل رم در ضربات پنالتی شکست خورد و از رقابت‌های لیگ اروپا کنار رفت اما قاب ماندگار این بازی، تلاش سردار آزمون برای متوقف کردن اشک‌های علیرضا جهانبخش بود.

قاب احساسی ایرانی در اروپا؛ اشک‌های علی‌جهان در آغوش سردار

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ از یک ماه قبل و با مشخص شدن قرعه‌کشی لیگ اروپا، همه ایرانی‌ها چشم‌انتظار دوئل فاینورد و رم و نبرد جذاب سردار آزمون و علیرضا جهانبخش بودند.

پیش از شروع مسابقه مشخص بود که یکی از ستاره‌های ایرانی در پایان این جدال، دست خالی و ناراحت به خانه برخواهد گشت! اینجا یک طرف باید به عنوان طرف پیروز از میدان خارج می‌شد و هر دو طرف برای تصاحب این جایگاه، هر آنچه در چنته داشتند، وسط گذاشتند.

با به صدا در آمدن سوت بازی اما کمی معادلات برای تماشاچیانی ایرانی عوض شد؛ نه سردار در زمین بود نه علی‌جهان! جدالی که قرار بود دوئل دو ستاره ایرانی باشد، بدون آنها شروع شد!

همه‌چیز همانند بازی رفت پیش رفت؛ دو تیم در وقت‌های قانونی باز هم به تساوی یک - یک رسیدند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. وقت‌هایی که در آخرین دقیقه‌اش، علیرضا جهانبخش به میدان رفت تا زننده یکی از ضربات پنالتی فاینورد باشد؛ ستاره‌ای که پیش‌تر نشان داده بود زدن این ضربات مهارت خاصی دارد. علیرضا باید ضربه سوم را می‌زد!

اولین پنالتی‌های دو طرف به تور نشست اما گل نشدن پنالتیِ روملو لوکاکو امیدها را به اردوی فاینورد آورد!

امیدی که البته دیوید هانکو آن را به باد داد! حالا نوبت به ضربات سوم رسیده بود؛ کریستانته ضربه‌اش را گل کرد و ...

جهانبخش پشت توپ ایستاد؛ بازیکنی که همین چند هفته قبل پنالتی‌های تیم ملی ایران را گل می‌کرد و زننده حساس‌ترین پنالتی سال‌های اخیر فوتبال ایران به ژاپن بود، حالا با خراب کردن پنالتی‌اش، تیم خود را در آستانه حذف قرار داده بود! ستاره ایرانی با خشم از خود، به سمت هم‌بازی‌هایش برگشت؛ آن هم در شرایطی که دوربین‌های تلویزیونی خشم او را به تصویر می‌کشیدند؛ فریادهایی از سر ناراحتی! فریادهایی که در پسِ آن، تفکر به یک سناریوی تلخ به وضوح به چشم می‌خورد. سناریویی که در دو ضربه بعد هم تغییری در آن ایجاد نشد تا اشک‌های «علی‌جهان» وسط زمین جاری شود.

پنالتی از دست رفته علیرضا جهانبخش مقابل رم

زمین به دو نیم تقسیم شد؛ یک طرف جشن و پایکوبیِ صعود، یک سمت غم و اندوهِ حذف! رُمی‌ها مشغول شادی و فاینوردی‌ها سربزیر! در همان لحظات بود که دو ستاره ایرانی قابی را روی پرده بردند که توجه دنیا را به خود جلب کرد.

سردار که در این بازی فرصت حضور در زمین را پیدا نکرده بود، توان دیدن اشک‌های جهانبخش را نداشت و به سرعت خود را به او رساند تا بلکه کمی بتواند درد هم‌وطنش را التیام ببخشد.

همین دو هفته پیش بود که علیرضا با برخورد توپش به تیرک دروازه قطر در شوکی بزرگ فرو رفته بود و حالا در رده باشگاهی هم یک اتفاق دراماتیک دیگر نصیب او شد.

سردار قطعاً بهتر از هر کسِ دیگری این غم را لمس کرد و علیرضا را به آغوش کشید! ستاره‌ای که با وجود حضور آزمون، تا تونل ورزشگاه به سوی رختکن، سرش را بالا نیاورد تا در تک‌تک آن لحظات، اتفاقات تلخ چند هفته اخیر را در ذهن مرور کند. ستاره‌ای که هواداران فاینورد چیزی جز موفقیت از او نمی‌خواهند! موفقیتی شاید حالا از جنس جبران اختلاف 10 امتیازی با آیندهوون در صدر جدول رده‌بندی فصل جاری اردیویسه!

خلاصه بازی رم ۱-۱ فاینورد | ۲-۴ ضربات پنالتی |
جهانبخش پنالتی از دست داد تا آزمون صعود کند

 

برچسب ها
کد خبر : 2599
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار