به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر ؛ در دیدار پیشفصل بارسلونا در سئول، هواداران با صحنهای متفاوت روبهرو شدند؛ جایی که بهجای لوگوی سنتی نایک، نشان تجاری کوبی برایانت بر پیراهن بازیکنان نقش بسته بود. لباس دوم جدید بارسلونا با الهام از رنگهای لسآنجلس لیکرز و با طراحی طلایی، بنفش و مشکی تهیه شده و حتی بافت پوستمار پارچه، اشارهای مستقیم به لقب مشهور کوبی یعنی «مامبای سیاه» دارد.
ریشههای عاطفی یک همکاری
هرچند این تغییر ممکن است برای برخی یک ترفند بازاریابی به نظر برسد، اما پیوند کوبی با بارسا بسیار عمیقتر است. برایانت دوران کودکی خود را در ایتالیا گذراند، زبان اسپانیایی آموخت و به فوتبال و باشگاههای میلان و بارسلونا علاقهمند شد. او بارها به کمپ بارسلونا سر زد و حتی رونالدینیو در یکی از این دیدارها، لیونل مسی جوان را به او معرفی کرد.
هرچند این تغییر ممکن است برای برخی یک ترفند بازاریابی به نظر برسد، اما پیوند کوبی با بارسا بسیار عمیقتر است. برایانت دوران کودکی خود را در ایتالیا گذراند، زبان اسپانیایی آموخت و به فوتبال و باشگاههای میلان و بارسلونا علاقهمند شد. او بارها به کمپ بارسلونا سر زد و حتی رونالدینیو در یکی از این دیدارها، لیونل مسی جوان را به او معرفی کرد.
دوستیهای ماندگار درون و بیرون زمین
ارتباط کوبی با بارسلونا به دیدارهای گذرا محدود نشد. رابطه نزدیک او با پائو گسول، ستاره اسپانیایی لیکرز و پرورشیافته مدرسه بسکتبال بارسلونا، نمونهای از این پیوند عمیق بود. دو قهرمانی مشترک در سالهای 2009 و 2010 نقطه اوج این همکاری بود و پس از درگذشت ناگهانی کوبی در سال 2020، بارسلونا با یک دقیقه سکوت و پیامهای احساسی از او یاد کرد.
ارتباط کوبی با بارسلونا به دیدارهای گذرا محدود نشد. رابطه نزدیک او با پائو گسول، ستاره اسپانیایی لیکرز و پرورشیافته مدرسه بسکتبال بارسلونا، نمونهای از این پیوند عمیق بود. دو قهرمانی مشترک در سالهای 2009 و 2010 نقطه اوج این همکاری بود و پس از درگذشت ناگهانی کوبی در سال 2020، بارسلونا با یک دقیقه سکوت و پیامهای احساسی از او یاد کرد.

بخشی از استراتژی بلندمدت نایک و بارسا
این پروژه همزمان با تمدید قرارداد بارسلونا و نایک تا سال 2038 به ارزش حدود 1.7 میلیارد یورو اجرا شده است. لوگوی کوبی پیشتر تنها روی پیراهن تیمهای بسکتبال دانشگاهی دیده میشد و حالا حضورش روی پیراهن بارسلونا، گامی مهم برای جهانیسازی این برند است.
این پروژه همزمان با تمدید قرارداد بارسلونا و نایک تا سال 2038 به ارزش حدود 1.7 میلیارد یورو اجرا شده است. لوگوی کوبی پیشتر تنها روی پیراهن تیمهای بسکتبال دانشگاهی دیده میشد و حالا حضورش روی پیراهن بارسلونا، گامی مهم برای جهانیسازی این برند است.
میراث مشترک فوتبال و بسکتبال
بارسلونا تنها یک باشگاه فوتبال نیست؛ تیم بسکتبال آن در یورولیگ حضور پررنگی دارد و حتی در سال 2010 با حضور گسول و برایانت در لیکرز، توانست آنها را شکست دهد. حالا لباس جدید با لوگوی کوبی برایانت، ترکیبی از خاطره، هویت ورزشی و میراث فرهنگی است که برای همیشه در ذهن هواداران خواهد ماند.
بارسلونا تنها یک باشگاه فوتبال نیست؛ تیم بسکتبال آن در یورولیگ حضور پررنگی دارد و حتی در سال 2010 با حضور گسول و برایانت در لیکرز، توانست آنها را شکست دهد. حالا لباس جدید با لوگوی کوبی برایانت، ترکیبی از خاطره، هویت ورزشی و میراث فرهنگی است که برای همیشه در ذهن هواداران خواهد ماند.