25 شهریور سه‌شنبه 15:15 کد خبر : 33678

جزئیات تقسیم درآمد تبلیغات محیطی فوتبال از زبان خزانه‌دار سازمان لیگ

اکبر شکاری، خزانه‌دار سازمان لیگ فوتبال ایران، سازوکار توزیع درآمد تبلیغات محیطی را تشریح کرد و از شفافیت در اعلام سهم باشگاه‌ها و تخصیص پاداش ویژه به تیم‌های برتر خبر داد.

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛  اکبر شکاری در گفت‌وگو با وب‌سایت سازمان لیگ فوتبال ایران درباره نحوه توزیع درآمدهای حاصل از تبلیغات محیطی توضیح داد.
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر ؛ اکبر شکاری در گفت‌وگو با وب‌سایت سازمان لیگ فوتبال ایران درباره نحوه توزیع درآمدهای حاصل از تبلیغات محیطی توضیح داد. 

او با اشاره به مصوبه هیأت‌رئیسه سازمان لیگ گفت: «۷۵ درصد کل این درآمدها به باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ دسته اول تعلق دارد که سهم لیگ برتری‌ها ۷۰ درصد است.»

بر اساس این سازوکار، ۳۵ درصد از مبلغ مذکور به طور مساوی میان تمام تیم‌های لیگ برتر توزیع می‌شود و ۲۱ درصد نیز بر اساس رتبه تیم‌ها در پایان فصل به آن‌ها اختصاص خواهد یافت. 

همچنین ۵ درصد از کل درآمد به صورت مساوی به باشگاه‌های لیگ دسته اول تعلق می‌گیرد.

شکاری درباره پاداش‌های ویژه نیز افزود: «۱۴ درصد از درآمد تبلیغات محیطی برای تیم‌های اول تا سوم لیگ برتر و قهرمان جام حذفی در نظر گرفته شده است.

 طبق روال هر فصل نیز، مدیران مالی باشگاه‌ها به‌صورت حضوری گردش حساب‌ها را بررسی می‌کنند و سهم هر تیم به شکل شفاف اعلام خواهد شد.»

به گفته خزانه‌دار سازمان لیگ، ۲۵ درصد باقی‌مانده این درآمدها به فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، هیأت‌های فوتبال استان‌های دارای تیم لیگ برتری و همچنین هیأت‌های فوتبال استان‌های غیربرخوردار اختصاص خواهد یافت.
نویسنده :
رایاسان پردازان پارت