به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر ؛ رقابت تجاری سیتی و لیورپول تشدید شد.
مدیران باشگاه منچسترسیتی به شدت نگران افزایش مداوم درآمدهای تجاری رقیب سنتی خود، لیورپول، هستند و این باشگاه را به عنوان یک رقیب جدی در عرصه تجارت و بازاریابی میبینند.
لیورپول، رقیبی فراتر از زمین مسابقه
گزارش روزنامه دیلیمیل حاکی از آن است که منچسترسیتی در حال حاضر لیورپول را به عنوان یک تهدید جدی در زمینه تجاری در نظر میگیرد. افزایش سالانه درآمد لیورپول از محل فروش پیراهن و عقد قراردادهای اسپانسری، زنگ خطر را برای مدیران سیتی به صدا درآورده است.

تغییر استراتژی سیتیزنها
در گذشته، منچسترسیتی مدل تجاری منچستریونایتد را به عنوان الگو در نظر میگرفت. اما با توجه به افت عملکرد تجاری یونایتد در دوران مالکیت خانواده گلیزر، سیتیزنها اکنون تمرکز خود را به رقابت مستقیم با لیورپول برای تسلط بر بازار جهانی معطوف کردهاند.
رقابت برای تسلط بر بازار جهانی
منچسترسیتی و لیورپول هر دو از بزرگترین و محبوبترین باشگاههای فوتبال جهان هستند و در تلاشند تا سهم بیشتری از بازار جهانی را به خود اختصاص دهند. رقابت بین این دو باشگاه در زمین مسابقه همواره دیدنی و جذاب بوده است و اکنون این رقابت به عرصه تجارت و بازاریابی نیز کشیده شده است.