برنامه فوتبال برتر با اجرای محمدحسین میثاقی با هدف بررسی فوتبال ایران در روزهای تعطیلی لیگ و رقابت نقل و انتقالاتی روی آنتن رفت.
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ بعد از چند هفته وقفه، این دوشنبه شب برنامه فوتبال برتر با اجرای محمدحسین میثاقی از شبکه ۳ پخش شد.
در این برنامه همچون همیشه شرایط روز فوتبال ایران مورد بررسی قرار گرفت؛ آن هم در روزهای داغ نقل و انتقالات که مانند همیشه همراه با حوادث و اتفاقات جالب توجهی بوده است.
برنامه امشب فوتبال برتر ساعت ۲۲:۴۰ آغاز شد.
⏰ ۲۲:۴۰
برنامه با صحبتهای محمدحسین میثاقی مجری برنامه که به معرفی برنامه پرداخت شروع شد. بخش اول برنامه مربوط به مهدی طارمی بود که روزهای درخشانی را در اینترمیلان سپری میکند. مهدی طارمی آخرین میهمان برنامه فوتبال برتر بود.
فوتبال برتر | کلیپ جذاب از حضور مهدی طارمی در اینتر
میثاقی در ادامه به ماجرای لژیونر شدن برخی از بازیکنان جوان و حضورشان در تیمها و لیگهای درجه ۲ و ۳ اروپا پرداخت. ضمن اینکه در این فصل هم مثل سالهای قبل برخی از لژیونرها به فوتبال ایران بازگشتهاند.
بعد از آن میهمان برنامه معرفی شد که آخرین جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران را، ۵۲ روز پیش بالای سر برده بود.
فوتبال برتر | کلیپ معرفی مهمان برنامه، امید عالیشاه
⏰ ۲۲:۵۵
امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس میهمان برنامه فوتبال در استودیو حضور پیدا کرد. عالیشاه صحبتهایش را با تسلیت به خانواده سعید راد، بازیگر مطرح و قدیمی و البته پرسپولیسی که امروز دارفانی را وداع گفت.
میثاقی در شروع صحبتهایش به سالهای حضور عالیشاه در پرسپولیس اشاره کرد.
عالیشاه: فکر کنم از نظر انگیزشی بعد از افتخاراتی که به دست آمد ممکن است بازیکن پایین بیاید اما نام بزرگ پرسپولیس آدم را ترغیب می کند که با تمام توانش تلاش کند. تا زمانی که توان داشته باشم در خدمت باشگاه خواهم بود.
میثاقی: چند سال شد؟
عالیشاه: ۱۱ یا دوازدهمین سال.
میثاقی: پارسال خیلی صحبت از جدایی تو جدی شد.
عالیشاه: زمان کالدرون بود که با هم به مشکل خوردیم متاسفانه. اوایل که ایشان آمده بود من هافبک دفاعی هم بازی می کردم. آن زمان تازه کرونا آمده بود و من و شجاع اولین کسایی بودیم که کرونا گرفتیم اما هیچکس نمیدانست چنین بیماری هست. ما خودمان را با آمپول میرساندیم. تب و لرز شدید داشتیم. قبل از بازی با فولاد قبل از بازی سرم گیج رفت و خوردم زمین. عذرخواهی کردم از آقای کالدرون ایشان هم پذیرفت اما بعد از آن ایشان نمیدانم چی شد که من را کنار گذاشت. اما قسمت شد در خدمت هواداران و تیم بزرگ پرسپولیس باشیم.
فوتبال برتر | دلیل به مشکل خوردن عالیشاه و کالدرون چه بود؟
میثاقی: فصل گذشته تغییر مربی داشتید که می توانست دو رو داشته باشد اما قهرمان شدید.
عالیشاه: اول تشکر کنم از گل محمدی و باقری که خیلی زحمت کشیدند. اوسمار شناخت داشت از تیم و این شناخت خیلی کمک کرد. در ابتدای حضورشان هم یک جلسه با من و آقای امیری داشتند و گفتند کمکشان کنیم که ما هم قول دادیم که تمام توانمان را میگذاریم. الحمدالله این اتفاق افتاد. پارسال شرایط خیلی خوبی داشتیم. با توجه به تداوم قهرمانی باید از نظر انگیزشی پایین میآمدیم. یک چیزی بگویم درباره مهدی ترابی به او تبریک میگویم انشالله موافق باشد. در مراسم معارفهاش کلیپی منتشر کردند با نام خلیج فارس بعد از اعتراض اسپانسر کلیپ را حذف کردند اما بعد از اعتراض هواداران دوباره پخش کردند. فلسفهشان این بود که احترام به هوادار مهمتر از اسپانسر و درآمدزایی است. امیدوارم باشگاههای ما هم چنین تفکری را سرلوحه قرار بدهند.
میثاقی: در یک مقطعی کار دست استقلال بود. بازی استقلال خوزستان سه گل خوردید و برگشتید. استقلال هم نتیجه نگرفت و سرنوشت عوض شد.
عالیشاه: ما میگفتیم به نتیجه دیگران کاری نداریم. الحمدالله این اتفاق افتاد. بازی استقلال خوزستان مثل خواب بود. سه تا گل خوردیم. همهاش به این فکر میکردم شرمنده مردم نباشیم. رفتیم تو رختکن جو عجیبی بود. بعد از صحبتهای اوسمار برگشتیم اما برگ برنده انرژی بود که هواداران به بچهها دادند.
میثاقی: اینکه سه هیچ بشود چهار سه را ندیده بودم در لیگ برتر.
عالیشاه: استقلالیها شاید گول این نتیجه را خوردند و خواستند بازی با نساجی را مدیریت کنند.
میثاقی: تا حدی هم منطقی بود. چون سه تا گل خورده بودید.
عالیشاه: بله ولی اگر برده بودند دیگر جای این غرولندها نبود. من چیزهایی شنیدم بعد از قهرمانی که نمیشود به راحتی آنرا بخشید. نمیشود همه چیز را با بهانهجویی زیر سوال ببرید.
میثاقی: اینکه گفتند داوری...؟
عالیشاه: بله فقط قهرمانی در تاریخ میماند نه بهانهجوییها.
فوتبال برتر | عالیشاه: قهرمانی ها در تاریخ می مانند نه بهانه جویی ها
میثاقی: فصل گذشته نکات خارج از زمین زشت زیاد داشت برای همه تیمها هم بود. اما داخل زمین امتیازگیری استقلال باعث شد که کورس شکل بگیرد.
عالیشاه: لیگ هیجانانگیزی بود تا پنج دقیقه آخر هم مشخص نبود. هفتادهزار تماشاگر پرسپولیسی داشتیم و نگران بودم که شرمنده نشویم. این زیبایی فوتبال است و باید احترام گذاشت به آن. مگر استقلال قهرمان شد کسی حرفی زد. من به دوستان استقلالی هم تبریک گفتم. شاید در فضای مجازی نبوده اما حضوری تبریک گفتیم. نباید حرفها طوری باشد که زحمات یک سال یک تیم از دست برود. شرایط جوری بود که چالشها و مشکلات زیادی داشتیم. مصدومیت تعویض مربیِ، از دست دادن جام و لیگ قهرمانان....اما باید بجنگید برای پیراهن و تیمت و هواداران.
میثاقی: اوسمار چی شد؟
عالیشاه: فارغ از نتیجهای که اوسمار گرفت و یا نوع رفتنش... من شخصیت اوسمار را خیلی دوست داشتم. آرام بود دنبال بهانهجویی و جنجال نبود. با تیم حرف میزد و فقط به فکر تیم بود. برای من دوست داشتنی بود. این مربیان و بازیکنان میآیند و میروند. آقای گاریدو آمدند از مربیان کارنامهدار اروپایی است و امیدوارم بتوانیم آنچه هواداران میخواهند رخ دهد.
میثاقی: فکر میکردی اوسمار برود؟
عالیشاه: صحبتهایی که کرده بود ظاهرا ماندگار بود اما بعدش چه شد؟
میثاقی: نظرت راجع به گاریدو چیست؟
عالیشاه: بشدت تمرینات سختی دارد. باورم نمیشد! بعد از برانکو چنین تمرین سختی را تجربه نکرده بودیم. سبک آقا یحیی فرق میکرد بدنسازی با توپ بود اوسمار هم شبیه بود. اما سبک گاریدو فرق دارد من را یاد برانکو میاندازد به مراتب سختتر و بالاتر.
میثاقی: زمان برانکو خیلی سخت بود...
عالیشاه: من میگویم به مراتب سختتر است. اوایل تیم را تحویل گرفتند بچهها غر نمیزنند اما آن زمان میشد منصرف کنیم. اما منتظریم یک ماهی بگذرد بعد ....
فوتبال برتر | تمرینات سخت گاریدو از زبان امید عالیشاه
میثاقی: رابطهاش با تو خیلی خوب است. این در فضای مجازی هست.
میثاقی: چند سالگی آمدی؟
عالیشاه: ۲۰ سالگی.
میثاقی: اولین قراردادت چقدر بود؟
عالیشاه: فوتبالی ۴ میلیون تومان و اولین قراردادم با پرسپولیس هفتصدتومان بود.
میثاقی: خیلی از سوالات درباره رفتن همتیمیهایت است. درباره پنجره نقل و انتقالاتی صحبت کن.
عالیشاه: معیارهای هر فردی فرق دارد و با توجه به شرایطش انتخاب میکند. بدیهی است که انتقاد دارند هواداران اما نباید بدعت بد بشود و بدبدرقه باشیم و زحمات بازیکنان را فراموش کنیم. ایرادی ندارد انتقادی اگر هست بگویند. من انتقادم را به بیرانوند کردم. بیرانوند و ترابی بخصوص دانیال هم دو سال برای تیم زحمت کشیده، ما زمانی کنار هم برای پرسپولیس جنگیدیم. کنار هم بودیم. نباید فراموش کرد. شاید روزی برای منم اتفاق بیفتد. ما بازیکنان میآییم و میرویم و مربیان و مدیرعاملان....اما این پرسپولیس است که میماند و باید همیشه موفق باشد.
میثاقی: طرفدار کدام نظریه هستی؟ بازیکن هم باید به فکر آیندهاش باشد. عدهای میگویند باید پای تیم بماند!
عالیشاه: معیارها و ارزشهای هرکسی متفاوت است. یکی میخواهد زندگی بهتری داشته باشد یکی هم خوشحالی هواداران را میبیند از آن لذت میبرد. همه اینها در یک مجموعه است و نباید کسانی که زحمت کشیدند بیارزش شود. شاید یکسری مسایل مثل سقف قرارداد هم بوده است.
میثاقی: چقدر فاصله بود بین رقمی که گرفتند و رفتند با چیزی که پرسپولیس میداد؟
عالیشاه: شما که خبر دارید و من هم دوازده ساله اینجا هستم. قراردادم یک سوم بازیکنان درجه ۲ و ۳ لیگ برتر باشد چون معیارهایم فرق دارم. منتی نیست با افتخار اینجا هستم. باید حرفهای آنها را هم شنید. میدانید روشهای پرداختی دیگری هم هست که میتوانند پرداخت کنند.
میثاقی: شما روشهای پرداختی نداشتید؟
عالیشاه: واقعیت این است شما میشنوید اعداد و ارقام را. دوستانی داریم که میفهمیم اعداد و ارقام عجیبی رد و بدل میشود. بعضی بازیکنان میخواهند به آن برسند. تفاوت خیلی زیاد است.
میثاقی: سقف دو طبقه است؟
عالیشاه: سقف که چیز بیاساسی است. کجای دنیا اینگونه است؟ باید براساستراز مالی باشگاهها تعیین شود. رقمهایی که پرداخت میشود عجیب و غریب است. به جای اینها برسیم به مسایل حرفهای درآمدزایی. هر باشگاهی هرچقدر درآورد همانقدر خرج کند. یک باشگاهی بیشتر پول دارد میخواهد هزینه کند چه اشکالی دارد. باشگاههای عربی درآمد ندارند؟
میثاقی: آنها وصل هستند به هلدینگها.
عالیشاه: برای هوادارانشان هزینه میکنند. جذب توریست و هوادار و خیلی از مسایل هست اما زیرساختهای ما مناسب نیست.
میثاقی: با سقف مخالفی؟
عالیشاه: بله یک قانون بیاساس است.
فوتبال برتر | عالیشاه: سقف قرارداد یک چیز بی اساسی است
میثاقی: باید در کارگروه نقل و انتقالات حتما باید بازیکن و مربی هم باشد.
عالیشاه: قوانین فقط به نفع باشگاههاست. این بازیکنان بیگانه نیستند که هم وطن هستند. همین قانون بالای سی سال. چرا یکطرفه وضع میکنید.
میثاقی: اینتر با طارمی ۳۱ ساله سه ساله بسته است.
عالیشاه: التهاب را زیاد میکنند. وضع یکسری قوانین این التهاب را افزایش میدهند. دعوای دیگری ایجاد میشود. تیمهای دیگر هم حق دارند هزینه کنند میخواهند قهرمان شوند. ما اشتباه میکنیم هزینه نمیکنیم.
میثاقی: شما فصل قبل سقف را رعایت کردید؟ بیرانوند پارسال آنقدر گرفت؟
عالیشاه: ما از بیست میلیارد بیشتر نمیگیریم.
میثاقی: بعضی از بازیکنان میلیون دلاری گرفتند
عالیشاه: نوش جانشان. میخواهند قهرمان شوند هزینه میکنند. بازیکنانی که به تیم برگشتند به جو و فضای باشگاه آشنا هستند و میدانند چه بار سنگینی به دوش دارند. تیم برای لیگ نخبگان باید بیشتر تقویت شود. هوادار میگوید چند سال قهرمان ایران شویم؟ میخواهیم در آسیا جام بگیریم. چه ایرادی دارد باشگاه و هواداران و همه ما چالش دیگری داشته باشیم و آن قهرمانی آسیا باشد؟
عالیشاه: خب رامین انتخاب کرد و رفت. این میتواند تجربه باشد که هواداران بدانند که به چه حرفهایی باید اعتماد کنند یا نه و بدانند کدام حرفها درست است و کدام درست نیست.
میثاقی: میگفتند تو مخالف آمدنش بودی!
عالیشاه: خیلی حرف و حدیث بود. اما من تا به حال نه دخالت کردم و نه میکنم. حتی درباره اوسمار هم آقای درویش با من صحبت کرد گفتم نه خودم این کار را میکنم و نه میگذارم کسی بکند. من نمیدانستم که سروش و بچهها صحبت کردند اگر میدانستم نمیگذاشتم این کار را بکنند. حیطه اختیارات من فرق دارد. مدیرعامل میداند مربی بماند یا نه. من به عنوان بازیکن در خدمت تیم هستم و کارم که تمرین و بازی است انجام میدهم.
فوتبال برتر | واکنش عالیشاه به پیوستن رامین رضاییان به استقلال
میثاقی: همه منتظرند ببیند جلسهای که قرار است درباره شرایط بازیکنان سرباز که سابقه ملی دارند برگزار شود نتیجهاش چیست.
میثاقی: بازیکنانی که پرسپولیس گرفت اغلب بالای سی سال هستند.
عالیشاه: به نظرم این قانونی که گذاشتند برای بالای سی سال به ضرر ما شد. چند سال است بازیکن جوان خیلی خوب ساخته نشده است. تیم ملی ما هم همین است و اکثرا ۳۰ به بالا هستند. وقتی تیم ملی اینگونه است نمیشود. به ضرر باشگاهها شد.
میثاقی: علی قلیزاده هم بازیکنی است که خیلی صحبت شد از او هم برای پرسپولیس و هم استقلال. هر دو باشگاه برای او نامه زده بودند و یکی از باشگاهها گفته بود یک و نیم میلیون یورو مبلغ رضایتنامه را میدهیم.
عالیشاه: من استقبال میکنم از این موضوع و معتقدم ما اشتباه میکنیم.
میثاقی: با توجه به یارگیریها تا الان کدام تیمها بهتر عمل کردند؟
عالیشاه: تراکتور و سپاهان خوب بودند و بعد هم استقلال.
میثاقی: تراکتور با تجربهها را گرفت. رویکرد متفاوتی است.
عالیشاه: همانطور که ما داریم عوض میشویم آنها هم عوض میشوند. یکسری رفتند و برگشتند.
فوتبال برتر | تذکر عالیشاه به میثاقی برای تلفظ نام بازیکنان جدید استقلال
میثاقی: وضعیت دروازهبان چطور است؟
عالیشاه: نمیدانم. منتظریم هرچه زودتر اتفاق بیفتد و تیم به یک اردوی خوب برود. اگر اردوی هلند کنسل نشود.
فوتبال برتر | کلیپ جذاب از اتفاقات عجیب نقل و انتقالات لیگ برتر
میثاقی: راجع به اورونوف هم پرسیدند. خبر داری؟
عالیشاه: با تیم ازبکستان به المپیک پاریس رفته. برای همه ورزشکاران ایرانی که به المپیک میروند آرزوی موفقیت دارم. اوستون در اختیار تیم نیست. سال گذشته خیلی کمک کرد. امیدوارم این فصل هم همینطور باشد و در همه بازیها خوب باشد. صحبتهایی درباره فروشش شده بود امیدوارم کذب باشد. فکر میکنم کذب بوده باشد. چون بازیکنان زیادی از دست دادیم باید اوستون را نگه داریم. خیلی کمک کرد. این بازیکنان لحظهای عمل میکنند و ورق را برمیگردانند. خیلی از بازیکنان ما این توانایی را دارند که بازی را عوض کنند. متاسفانه جوری شده که بازیکنی در یک سال می آید- البته فکر کنم برای تعدد فضای مجازی باشد- آنقدر بزرگش میکنند که گزینه اول نقل و انتقالات باشد. یک بازیکن باید دو سه فصل عملکرد خوبی داشته باشد و بعد در بازار برای خودش اسم رد و بدل کند.
فوتبال برتر | عالیشاه: امیدوارم شایعات فروش اورونوف کذب باشد
میثاقی: آمار بازیکنی که با ۲۰ میلیارد جا به جا شده در دو فصل ۲ گل زده است.
عالیشاه: آنقدر کانال و پیج زیاد داریم که این کارها میکنند.
میثاقی: در کنار رسانههای معتبر و همکاران عزیزمان که زحمت میکشند اما کانالها و پیجهایی هستند که عملا بازار را خراب کردهاند.
عالیشاه: اتفاقات عجیب وغریبی میافتد که آدم باورش نمیشود.
عالیشاه: امیدوارم امسال شاهد التهاب و تشنج روی سکوها نباشیم. انسان بودن مقدم است بر هر چیزی. احترام همدیگر را نگه داریم. کنار هم داریم زندگی میکنیم. امیدوارم فحاشی نداشته باشیم فصل آینده. پدیدههای کمتری این فصلها میبینیم از روی دلسوزی میگویم این جوانان به جای تیپ و مدل موهایشان باشند به فکر تلاش کردن باشند. این فرصتها روزی به آنها میرسد مهم آمادگی است. اهل نصیحت نیستم و از روی دلسوزی میگویم. چون شرایط فوتبال ایران را میبینم.
فوتبال برتر | ویدیوی عجیب از مجمع باشگاه ذوب آهن
⏰ ۲۳:۴۹
منصور قنبرزاده میهمان بعدی برنامه بود. او درباره مسایل مربوط به لیگ برتر صحبت کردقنبرزاده: روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه چندین ساعت در سطوح بالای استانی، روسای هیاتها و کارگروهی که تحت عنوان ستاد تجهیز ورزشگاههاست جلسات زیادی داشتند. یک کارگروهی برای حداقل کف استانداردها برای ورزشگاههایی که تیم دارند در لیگ برتر، تمام موارد از نور و چمن تا جایگاه خبرنگاران و تسهیلات تماشاگران را بررسی کردند و هر ورزشگاهی را کاملا یک تصویر روشن از نواقص آن و اینکه تا چه زمانی باید تکمیل شود وجود دارد. شور و نشاطی که در جامعه ایجاد میشود طبیعی است که متولیان هر استان با جلساتی که وزیر ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون داشتند امروز چهار استاندارد در جلسه بودند. روز چهارشنبه به همین شکل و تا حالا هشت استان در جلسات حضور پیدا کردند.
قنبرزاده: این کارگروههایی که نظارت دارند مکرر بررسی میکنند و گزارش میآورند. در یک برههای بارها نشان دادند شرایط ورزشکاران و امکانات در سطح کشور نیست و باید از جایی شروع کرد. چندین سال پیش شرایط اسفباری داشتیم. نهایتا تغییرات خیلی خوبی ایجاد شد. الان بعد از ۵-۶ سال باید خودمان را به شرایط روز نزدیک کنیم.
میثاقی: استانداردها چی هستند؟
قنبرزاده: نور ورزشگاه، تسهیلات ویژه تماشاگران در بخش خانمها و آقایان. موظفیم شرایط را برای ورود خانمها مهیا کنیم. تسهیلاتی مانند سرویسهای بهداشتی و چشمههای آبی که باید باشند، صندلیهایی که با دوربینهای مشخص تحت مراقبت هستند و هرفرد روی صندلی خودش بنشیند. اگر صددرصد هم نرسیم باید به این سمت و سو رفت. اگر یک استان به این استاندارد نرسد چون نظارت AFC خیلی شدیدتر شده و اینها را ممیزی میکند و ما ناچاریم اگر ورزشگاهی کف استاندارد را نداشته باشد در زمین همجوار بازی میکنند. اسم نمیآوریم اما خوشبین هستیم چون همه پای کار آمدند. برای جلسه استانداردسازی ورزشگاه استاندار میآید موضوع را جدی گرفتند. شوخی بردار نیست. ممکن است به ناچار بدون تماشاگر بازیهای یک تیم برگزار شود.
میثاقی: استانداردترین ورزشگاه آزدی است. ۴۰هزار بلیط فروختید اما ۶۰هزار نفر آمدند؟ ای اف سی به مشکل میخورد.
قنبرزاده: درست است همه دستگاهها چه فوتبالی چه خارج از فوتبال جلساتی برگزار میکنند تا این نواقص به حداقل برسد.
فوتبال برتر | آئین نامه نقل و انتقالات چه تغییراتی داشته است؟
میثاقی: استادیوم آزادی محل بازیهای تیم ملی هم هست. بازیهای استقلال و پرسپولیس همینطور. یک حرفی زده شد که بازیهای حساس فقط در آزادی و بقیه در ورزشگاه تختی برگزار میشود؟ درست است؟
قنبرزاده: اینها بحث و بررسی شده است. خود آقای تاج و سازمان لیگ و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از ورزشگاه تختی دیدن کردند. ورزشگاه هم پای کار آمده و نیاز به اعتبارات دارد. اگر به آن برسیم ورزشگاه خوبی است و بار را از روی ورزشگاه آزادی کم میکند. ورزشگاه آزادی در بازسازی است. تلاش زیادی شرکت توسعه و تجهیز میکند اما بازهم در بازدیدی که داشتیم ایدهآل نبود و بعید است به موقع به بازی تیم ملی در شهریور ماه برسد و این باعث نگرانی شده است.
میثاقی: مشکل سکوهاست؟
قنبرزاده: هم سکوها و هم جایگاهها و مسایل دیگر. اگر AFC تایید نکند باید جریمه بالایی بدهیم. بحث میزبانی هست. ما گزینه جایگزین داریم اما شایسته نیست که در ورزشگاه آزادی که تیم تمرین میکند و ورزشگاه اول است نتوانیم بازی کنیم اما اگر نشود به آن فکر شده است. حتما انشالله آماده خواهد شد. دو شیفت دارند کار می کنند. اعتبارات خوبی به شرکت توسعه داده اند.
میثاقی: مشکل سی آی پی و وی آی پی و مشکل ایمنسازی دارد؟
قنبرزاده: بحث ایمنسازی خیلی مهم است. بازی با ژاپن بود که چقدر از مسیولین درگیر مسایل قضایی شدند. اگر اتفاقی بیفتد همه باید پاسخگو باشند.
مثاقی: کی میرسد استادیوم آزادی؟
قنبرزاده: فدراسیون فوتبال در بحث اجرا دخیل نیست هرجا نیاز به کمک باشد ما هستیم. شرکت توسعه و تجهیز مسیول است و زحمت میکشد. اما نیاز است تلاش بیشتری بکنند و اگر اینگونه شود من امیدوارم...
میثاقی: هفتههای اول پرسپولیس و استقلال نمیتوانند در آزادی بازی کنند؟
قنبرزاده:: تختی هست و دارد نوسازی و بازسازی میشود. خود تختی میتواند برای باشگاهها درآمدزایی کند.
میثاقی: سال گذشته اگر تختی بود استقلال میتوانست مقابل پیکان آنجا بازی کند
قنبرزاده: من زمانی که در نفت بودم در تختی بازی میکردیم. آماده نبود ورزشگاه اما ما ۲۵درصد پیش پرداخت دادیم قبل از شروع مسابقات و آنها نواقص را حل کردند. چنین راهکارهایی هم هست.
میثاقی: چند هفته اول استقلال و پرسپولیس در تختی است؟
قنبرزاده: بله.
میثاقی: تیمهای تهرانی در ورزشگاه قوامین بدون تماشاگر برگزار میشد.
قنبرزاده: نکته خیلی مهمی است واقعیت اینست که ورزشگاه دستگردی در اکباتان در منطقه پرترافیکی است که بازیهای حساس بدون تماشاگر مشکلات ترافیکی و اجتماعی در منطقه میکند. این ورزشگاه با توجه به این شرایط دو تیم لیگ یکی از تهران آمده شاید برای آنها بشود استفاده کرد آن هم مشروط به رفع نواقص.
میثاقی: هوادار ورزشگاه معرفی کرده است؟
قنبرزاده: هنوز نه. ما ورزشگاه شهرقدس را هم داریم. باید چمن آن ترمیم شود. به نیم فصل دوم حداقل برسد. این ورزشگاهها اگر بیایند به کمک آزادی میتوانیم همیشه این ورزشگاه ملی را آماده داشته باشیم
میثاقی: هوادار شهرقدس را معرفی کرده. رفعتی میگوید همه بازیهای استقلال و پرسپولیس در تختی برگزار میشود
قنبرزاده: ایشان مسیول ممیزی هستند. ایشان خیلی وقت میگذارند.
میثاقی: آقای رفعتی گفتند همه بازیها پنجشنبه و جمعه برگزار میشود
قنبرزاده: مردم فرصت بهتری دارند و طبیعی است که در روزهای تعطیل برگزار شود. در ستاد برنامهریزی آقای تاج هم گفتند که پنجشنبه و جمعه باشد.
میثاقی: چقدر با واقعیت تطابق دارد. اگر همه بازیها را پنجشنبه و جمعه برگزار کنید من موهایم را از ته میزنم اگر نشد شما بزنید.
قنبرزاده: ما همینطوری هم زیاد مو نداریم. تمام تلاش ما اینست اما گاهی شورای تامین میگوید نمیشود. اتفاقات لحظهای وجود دارد اما دلیلی ندارد که فدراسیون با خواسته معقول مردم مخالف باشد.
فوتبال برتر | میثاقی: اگر همه بازیها را 5شنبه و جمعه برگزار کردید موهایم را از ته میزنم!
میثاقی: چرا دربی باید شنبه ساعت ۳ باشد؟
قنبرزاده: همه جای دنیا همین است که در روز تعطیل برگزار میشود. دلیلی ندارد ما این کار را نکنیم. مگر اینکه اتفاق خاصی باشد.
میثاقی: تیمها بیایند بگویند فصل آینده لیگ نخبگان دوشنبه و سه شنبه است و لیگ قهرمانان سه شنبه و چهارشنبه برگزار میشود. چهارتیم باید هر سه روز یک بازی کنند.
قنبرزاده: استانداردها این را میگوید. تیمهایی مثل النصر و الهلال همین روش را داشتند فصل قبل اما در مجموع سازمان لیگ باید فیفادی و بازیهای تیم ملی و لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان را ببیند و همه جوانب را بسنجند.
میثاقی: دو میلیون دلار به فدراسیون تخصیص داده میشود و میرود در حساب وزارت ورزش و ده ماه نمیشود این پول را انتقال داد. چرا؟
قنبرزاده: تشکر میکنم از هیات دولت باپیگیری آقای مخبر ۱۱۰ میلیارد تومان در کوتاه ترین زمان ممکن تخصیص داده شد و حدود ۱۰ ماه پیش این اتفاق افتاد. اما این اعتبار مستقیم به حساب فدراسیون نمیآید. باید به وزارت ورزش و شرکت توسعه تجهیز برود. آنها هم در سیکل اداری گیر کردهاند هرچند باید روندش تسریع شود. باید خیلی از کارها انجام میشد. بارها فدراسیون جلساتی گذاشت. این پول باید ترخیص میشد. آقای تاج اعتباری را از محل خود فدراسیون فوتبال تامین میکنند تا بعد این پول جایگزین شود. خوشبختانه تدبیر شد که بیش از این زمان نبرد. مردم را حق دارند آنها فدراسیون فوتبال را میبینند اما توسعه و تجهیز در اختیار فدراسیون نیست. ورزشگاهها دولتی هستند بالا رفتن ارز هم تاثیردارد. فدراسیون با همه این اوصاف خوشبختانه این کار را انجام دادند تا ۱۱۰ میلیارد را تامین کنند.
میثاقی: قرار بوده امروز بیاید اما قرار است سه دستگاه VAR از چین دوشنبه آینده بیاید. میشود چهار دستگاه اما آیا به هفتههای ابتدایی میرسد؟
قنبرزاده: ممکن است دو سه هفته نرسد اما برخی از ورزشگاهها که زیرساختشان خوب نیست نشود. شاید این چهارتا بیایند و کمیته برگزاری مسابقات به این جمعبندی برسد که همه تجهیز شوند.
فوتبال برتر | قنبرزاده: یدارهای هفته های ابتدایی استقلال و پرسپولیس در تختی برگزار می شود
میثاقی: قوانین نقل و انتقالاتی را میخواهیم بررسی کنیم. خواستید سر و سامان بدهید این شرایط را. چی شد داستان سقف قراردادها؟ یکسری بندها را اصلاح کردید بعد دوباره مثل قانون بالای سی را تغییر دادید؟
قنبرزاده: چرا بحث سقف بودجه پیش آمد. چرا فدراسیون زیربار این موضوع رفت. خیلی ما تمایل نداشتیم. دلیلش این بود ای اف سی فضای الزامات خودش را در مسایل مالی و حقوقی تنگ تر کرده است. رسیدیم به جایی که استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به مشکل خوردند و مجوز نگرفتند. این باعث سندسازی شد و مجوزحرفهای داخلی ما را لغو کرد و دوباره با تلاش و پیگیری دوباره اجازه فعالیت داخلی را داد با نظارت بیشتر. خود باشگاهها بارگذاری میکنند که چقدر درآمد و هزینه داشتند. در بحث سقف بودجه اگر همین را هم انجام بدهند اکثر قریب به اتفاق باشگاههای ما بازهم بدهکار میشوند. بازهم از طریق صدور مجوز حرفهای به AFC بگویند که هر سال ۲۵درصد کاهش میدهیم باید منطقی باشد.
میثاقی: چقدر یک تیم در لیگ برتر میتواند هزینه کند؟
قنبرزاده: برای تیمهای الیت اینگونه است و با پاداش و اینها حدود ۵۰۰ میلیاردتومان تیم های الیت میتوانند استفاده کنند. باشگاهی داشتیم که یک میلیون دلار بازیکن فروخته این میآید روی سقف قراردادش.
میثاقی: تا الان همه قراردادها داخلی بوده است؟
قنبرزاده: هنوز هیچ قراردادی در سازمان لیگ ثبت نشده است.
میثاقی: حدود ۵۰۰میلیارد تیمهایی که در آسیا هستند میتوانند هزینه کنند.
قنبرزاده: تیمهای الیت ما در آسیا میتوانند درآمدزایی کنند.
میثاقی: فصل گذشته رعایت شد این از سوی باشگاهها؟
قنبرزاده: ما یک قوانین داخلی داریم مرجع قضایی نیستیم. قراردادهایی که به ثبت سازمان لیگ میرسند اعتبار دارند. اگر جایی افشا شود که قرارداد سوری و ثانویه بوده و ....افشا شود
میثاقی: بعضی از بازیکنان که بمب نقل و انتقالاتی هستند با باشگاه قبلی قرارداد داخلی دارند. تکلیف آن قرارداد داخلی چه میشود؟
قنبرزاده: یکی از بندها گفته چنانچه ثابت شود یک قرارداد سوری بوده افشا شود صاحبان امضای باشگاه یک تا دو فصل از فعالیت فوتباللی محروم میشوند و پنجره نقل و انتقالاتی آن باشگاه یکی دو فصل بسته خواهد شد.
میثاقی: این اتفاق نیفتاده؟
قنبرزاده: سال گذشته که تمام شد امسال هم برخی خبرها آمده. نهادهای نظارتی پیگیری میکنند و اگر مدرکی پیدا کنند حتما برخورد میکنند. ما قوانین مبارزه با پولشویی که از قوانین کشوری هست را داریم و باشگاهها ملزم به رعایت قوانین مبارزه با پولشویی هستند. همین بحث باشگاه مس مربوط به چندسال قبل بود اما بالاخره سرنخ هایی پیدا شد. ماجرای پولشویی و فرار مالیاتی فقط در فوتبال نیست. اگر مبلغ قرارداد ثبت شده با واقعیت فرق داشته باشد فرار مالیاتی محسوب میشود.
فوتبال برتر | بررسی عملکرد تیم ها در فصل نقل و انتقالات
میثاقی: از حوزه اختیارات فدراسیون فوتبال خارج است؟
قنبرزاده: نه در بحث فوتبال در همه حوزه ها مقرراتی وجود دارد. امسال قوانینی هست و ضمانت اجرایی بهتری وجود دارد اما اگر قراردادهای سوری منطبق با قرارداد اصلی نباشد فدراسیون میتواند ورود کند.
میثاقی: شما قانونی وضع میکنید اما ابزار عملیاتی ندارید. چطور میخواهید جلوی خیلی از اتفاقات را بگیرید.
قنبرزاده: خیلی از بازیکنان میگویند که پول ما را ندادند. من فقط میگویم در آیندهای نزدیک خیلی از مسایل فاش میشود.
میثاقی: پرونده مس رفسنجان چی شد؟ پروندهای که باز شد و مسیولان فدراسیون و سازمان لیگ و کمیته داوران درگیر هستند و برخی بازداشت شدند. واضح به مردم بگویید جریان چیست؟ اگر مسئولی سکه گرفته ماشین گرفته یا پول گرفته و داده به داور ما نباید بدانیم که چه کسی بوده است؟
قنبرزاده: آقای حسنزاده در برنامه خود شما توضیحات حقوقی و قضایی را دادند. یک افرادی متهم شدند و کیفرخواست خوردند و بازداشت شدند. این مرحله هنوز در مرحله بازپرسی و بررسی است. بحث کیفری دارد. یکی از بحثها همین مساله پولشوریی است. مسیولین کرمان دارند روی آن کار میکنند. اگر بنده مطلبی را براساس حدس و گمان بگویم از نظر شرعی و حقوقی درست نیست.
میثاقی: تا شروع مسابقات قرار است تصمیمی درباره تیمی یا داور یا....گرفته شود؟
قنبرزاده: خیلی از کسانی که دخیل بودند احضار شده انده . اما نمیشود خیلی مسایل بازگو شود چرا که قاضی باید به قطعیت برسد. اینجا تحقیقاتی انجام شده اما به نظر میرسد آرایی که صادر میشود از طریق مرجع قضایی در کرمان میتواند خیلی از مسایل را روشن کند. تا جایی که می دانم فدراسیون اطلاعاتی که قابلیت ارايه داشته به مقامات قضایی داده است. قصد تطهیر کسی را نداریم اما هنوز حکمی صادر نشده است. حکم بدوی هم هنوز صادر نشده است.
میثاقی: شنیدم که تحقیقات به طور گسترده وجود دارد. سازمان بازرسی کل کشور برهمین اساس یکسری باشگاههای صنعتی بزرگ را بررسی کرد.
قنبرزاده: بخشی از این پولها هزینه است برخیاش مثلا بازیکن آمده بازی نکرده....
میثاقی: باشگاه فولاد شش بازیکن خارجی آوردند آنقدر استفاده نکردند که سهمیهشان سوخته است.
قنبرزاده: باید دستورالعملها جمع شود. لیموچی از فولاد رفت آلومینیوم. فولاد او را مازاد اعلام کرد با اینکه در یکی دوسال بعد فولاد بازیکن خارجی های مختلفی گرفت که حتی ۴۱ ساله هم بینشان بود.
فوتبال برتر | پرونده فساد در مس به کجا رسید؟
⏰ ۰۱:۰۰
رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس میهمان تلفنی برنامه بود. درویش در ابتدای صحبتش و درباره شرایط نقل و انتقالات و جلسه افزایش سقف بودجه در فدراسیون فوتبال صحبت کرد.
درویش: موضوع ظریف و حساسی است. اول بگویم آیا به نظر شما دربرابر افزایش قیمت فوتبال آیا فوتبال هم رشد کرده است. در دو سه سال اخیر شاید سه تا بازیکن جدید به تیم ملی اضافه نشده است. ده سال اگر در ایران نباشد بازی تیم ملی را ببیند غریبگی نخواهد کرد. رشد نداشتیم اما رقم قراردادها چند ده برابر شده است. یکی از دلایلش به خاطر رقابت و استفاده از اسمها است. پارسال پرسپولیس به خاطر پایبندی به قوانین سقف بودجه بشدت مورد انتقاد از سوی هواداران قرار گرفت. امسال یکی از مسیولان که همیشه از آنها مشورت میگیرم گفتند امسال هیچ راهی برای دور زدن سقف نیست. بازهم هواداران به ما انتقاد کردند ما سرپیچی نکردیم چند بازیکن کلیدی را به خاطر رعایت سقف از دست دادیم. بعد از ۴۰ روز بخشنامه ابلاغ میشود چنین درخواستی بعد از اینکه تیمها بازیکنانشان را گرفتهاند و برخی را به خاطر رعایت سقف قرارداد از دست دادند حالا آمدهاند میگویند بیایید قانون را عوض کنید. خوشبختانه رییس فدراسیون ورود کرد.
درویش: آقای قنبرزاده میتواند شاهد باشد من دوست داشتم بگویم سی درصد قراردادها بیاید پایین. آیا فوتبال ما سی درصد رشد کرده است. برای یک بازیکن که ما درخواست کردیم که حتی مدیرعامل باشگاهش و خود بازیکن گفتند او به پرسپولیس میآید اما چه رقمهایی رد و بدل شده که اینگونه نشد. معلوم نشد در ۴۸ ساعت چه اتفاقی افتاد که این انتقال انجام نشد. اگر ۳۰-۴۰ درصد اضافه شود هر سال کار به کجا خواهد رسید؟
درویش: ما سعی کردیم سقف بودجه را رعایت کنیم. اگر به بازیکنانی که رفتند مبالغی میدادیم میماندند اما بالای سقف بود. فقط برای دو بازیکن یک تیم ۱۱۵ میلیارد تومان داده چطور یک تیم توانسته این بازیکنان را ثبت کند جالب است. یک بازیکنی را ما میخواستیم با مبلغی که داشتیم آنها مبلغ بالاتری دادند وبازیکن هم رفت. خوشبختانه همه مسئولان از جمله رییس فدراسیون و دوستان سازمان بازرسی کل کشور تاکید کردند امسال امکان افزایش نیست و از الان برای سال آینده اقدام کنیم. من گفتم اگر میخواهید فوتبال پیشرفت کند ۳۰ درصد کم کنید. ما خواستیم برای تیمهای آسیایی یک سهمیه خارجی به ۵+۱ اضافه شود چون ما هر سه روز باید یک بازی کنیم. ۵۰ بازی در ۱۵۳ روز انجام میدهیم و باید بازیکنان بیشتر و با کیفیتتری داشته باشیم.
درویش: الان بازیکن خارجی ارزانتر از بازیکنان ایرانی است که میلیون دلاری هزینه میکنند. امشب گفتید که یک باشگاه برای آقای قلیزاده یک و نیم میلیون یورو پیشنهاد داده به باشگاه. ما عددی ندادیم هنوز مگر اینکه بخواهید بازار را خراب کنید. آقای قلیزاده گفتند اگر به ایران بیایند فقط در پرسپولیس بازی کنند. اما به هر صورت باشگاه بتواند جذب کند با این سقف بودجه چطور میتوانند چنین پولی به باشگاه بدهند و یک مبلغی هم به بازیکن بدهند.
فوتبال برتر | رضا درویش: ما برای قلی زاده پیشنهاد مالی ارائه ندادیم
میثاقی: شما هم میتوانید به دوستی در دبی بگویید که مبلغی را به یک بازیکن بدهد. کسی متوجه نمیشود!
درویش: این درست است و کسی متوجه نمیشود. آقای قنبرزاده می گویند که زمان ثبت قرارداد مشخص میشود قراردادشان چقدر است. بازیکنی از تیم ما رفت ۳۵ میلیارد تومان به او پیشنهاد شد گفت نصف پولی هم به من میدهند نیست. این آخرین پیشنهادی بود که به آقای ترابی دادیم گفت این به نصف پیشنهادی که دارم نمیرسد. ایشان به صداقتش همه اذعان دارند. پس چجوری میشود سقف را رعایت کنند. باورش سخت است. این راهها هست بخواهید سقف را بالاتر هم ببرید.
میثاقی: یک چیزی میشود مبلغ قرارداد و یک چیزی میشود پول بیرون از قرارداد. یکی هوادار متمول میدهد یکی یک شرکت در خارج از ایران میدهد. شما گفتید بیرانوند با پرسپولیس قرارداد دارد اگر ثبت کند من استعفا میدهم.
درویش: بله کمیته تعیین وضعیت هنوز رای را اعلام نکرده است. هر بازیکنی میتواند امروز برود قراردادش را فسخ کند اینکه کمیته تعیین وضعیت چه حکمی میدهد آن مهم است. خوشبختانه در این مورد ما غفلتی نداشتیم و قبل از زمان مقرر ما تعهداتمان را انجام دادیم.
میثاقی: شما متممی را امضا کردید با ایشان؟
درویش: رقم قرارداد ایشان مبلغ جزئی بیشتر بود که سازمان لیگ خواست آنرا کم کنیم. یک الحاقیه هست که ایشان پانزده روز پس از پایان لیگ مجاز به فسخ است. قبل از پانزده روز پول پرداخت شده به ایشان. پول اما کامل پرداخت شد.
میثاقی: یعنی ما باید بین بازی کردن بیرانوند در تراکتور و دیدن شما در پرسپولیس یکی را میبینیم.
درویش: تردید نکنید. با شناختی که از کمیته تعیین وضعیت دارم مطمین هستم. ما نه از جدایی ایشان فقط به خاطر خانواده آن هواداری که به خاطر حرکت فصل گذشته ایشان، به خاطر تالم و تاثراین خانواده، و خانوادههای دیگر دچار مشکل روحی شدند خواستم این کار را کردم. مگر بازیکنان دیگرمان نرفتند. پرسپولیس همیشه پرسپولیس است. ولی اینکه هوادار را بخواهند اذیت کنند و از آن سمت شعارهای آن شکلی میدهند. چند نفر را دیدید که لوگو و پیراهن را میبوسند و بعد رفتار دیگری نشان میدهند؟
فوتبال برتر | رضا درویش: علیرضا بیرانوند تا ریال آخر پول خود را در زمان مقرر دریافت کرد
⏰ ۰۱:۱۱
در ادامه قنبرزاده درپاسخ به سوال میثاقی درباره مساله بیرانوند حرف زد.
قنبرزاده: بالاخره یک طرح دعاوی متقابل شده است. در قانون آمده فسخ قرارداد سازمان لیگ بدون ورود به ماهیت، طبق قانون ملزم به فسخ است اما آثار آن وجود دارد. آقای بیرانوند قراردادی داشته و بعد از آن الحاقیه قرارداد داشته است . وکیلش میگوید بند فسخی داشتیم و براساس آن اقدام کردیم. پرسپولیس میگوید به تعهداتمان عمل کردیم. هر دو طرف مدارکشان را ارائه کردند و نهایتا به نظر میرسد پرونده روند نهایی را طی میکند. این موضوع در اولویت قراردارد مراحل پایانی را طی میکند. مدارک و مستنداتی که نیاز هست تکمیل شده و رای بزودی صادر میشود.
فوتبال برتر | صحبت های قنبرزاده درباره پرونده بیرانوند و پرسپولیس
قنبرزاده: بحث سقف بودجه براساس تراز مالی بود که AFC تعیین کرده بود. باشگاهها درآمد و هزینهشان را بارگذاری میکنند. برای صدور مجوز حرفهای باشگاهها خودشان بارگذاری میکنند. این نکته را هم فراموش نکنیم که شش هفت باشگاه مجوز حرفهای گرفتند. ژاپن و کره نتوانستند بگیرند.
میثاقی: دلیلش اینست که این را کارشناسان خودمان دادهاند؟
قنبرزاده: آقای میثاقی مطمین باشید با توجه به پیش فصلهایی که بود، چون آقای تاج خبر داده بود که AFC ورود میکند. اصلا لیگمان در خطر بود که مجوز حرفهایاش را از دست بدهد. اگر این سقف بودجه نبود حتما به مشکل میخوردیم مجوز نمیگرفتیم. فراموش نکنیم که در قانون برنامه هفتم فیرپلی مالی صراحتا آمده که باید شفافیت مالی و سلامت مالی باشگاهها باید به تصویب مجمعشان برسد و به وزارت ورزش برسد و قانون شود.
قنبرزاده: ما دو جلسه داشتیم. چند مورد را باشگاهها درخواست داشتند که اصلاحاتی بدهند. این دستورالعمل بندی دارد که در هر مقطع زمانی قابلیت اصلاح داشته باشد. در بحث بودجه ما امسال هم در بحث دستورالعمل و هم بودجه مکاتباتی با تیمهای لیگ برتر و لیگ یک داشتیم گفتیم پیشنهاداتتان را بدهید. این پیشنهادات که آمدند بعضی از باشگاهها مثل پرسپولیس، شمس آذر و ....تقاضای جلسه حضورش داشتند. چهار باشگاه آسیایی هم آمدند گفتند سقف بودجه از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد برسد و ما قبول کردیم. یا گفتند این درآمدی که از ای اف سی میگیریم را صددرصد کنیم. گفتند ما بدهی داریم بعدا مشکلساز میشود و این را هم حذف کردیم. چون باید باشگاهها آنرا اجرا کنند.
قنبرزاده: ذوب آهن ۲۴۰ میلیارد بودجهاش شد برای مجموع تیمهایشان. یکی دیگر از باشگاهها که در آسیا هست ۷۰۰ میلیارد مجمع تصویب کرده است. از این ۷۰۰ میلیارد دویست میلیارد تومان بدهی قبلی میماند ۵۰۰ میلیارد. ۱۰ درصد برای بانوان که امسال حتما باید تیم داشته باشند. اگر سال دیگر نداشته باشند مجوز نمیگیرند. ۱۰ درصد هم برای آکادمی باید بگذارند. ۴۰۰ میلیارد تومان را باید ۲۵-۳۰ درصد را برای پشتیبانی و هزینههای جاری بگذارید و در نهایت ۲۷۰-۸۰ میلیارد تومان میماند باید ۶۰۰میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد. همان باشگاه ۲۵۰ میلیارد به بازیکنانش بدهی دارد. این اتفاق اگر نیفتد نهایتا بحث مجوز حرفهای کل فوتبال کشور را تحت تاثیر قرار میدهد.
میثاقی: شما پارسال نامه زدید که ۳۰ میلیارد اضافه کنند؟ الان میگویید زیاد نکنند.
قنبرزاده: امسال هم گفتیم زیاد کنند اما چون امسال همه هواداران من را شماتت میکنند چرا سقف را نمیشکنی. بنا بود اضافه شود باید اول میشد اما این به سخره گرفتن است یا طرح از پیش تعیین شده است که بازیکنان ما را بگیرند و ما نتوانیم بازیکن بگیریم بعد میروند از اوامر ملوکانه استفاده کرده و نامه میگیرند. یکبار دیدیدم که مسیولان رفیقبازی نکردند و گفتند بخشنامه است. تضعیف حقوق دیگران است. خوشبختانه گفتند نمیشود والا داشتنند میبردند به سویی که حالا بازیکنان را گرفتیم و سقف را هم میبریم بالا...
قنبرزاده: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ موظف هستند که از نظرات باشگاهها باخبر شویم و این فرآیند خیلی خوب انجام میشود. ما نقطه نظرات افراد فنی را داریم مثل آقای جلالی که به صورت مکتوب گرفتیم. مثلا در بحث بازیکن خارجی دقایق بازی بود یکی از مربیان لیگ برتری به من زنگ زد، گفت باید چرخه بازیکن بیکیفیت را بگیریم که توسط دلالهای بیانصاف وارد میشوند اما بازیکنی میآوریم که سرعتی است که ۲۵ دقیقه آخر بازی میکند و کارایی دارد. گفت ۴۰درصد دقایق بازی بکنید ۶۰درصد بازی به صورت فیکس و ذخیره حضور داشته است. ما دیدیدم این معادله تغییر نمیکند و معقول است. یا رسانهها ما را نقد کردند ماجرای طارمی را گفتند که در اروپا بازیکن بالای سی سال چند ساله میبندد. در لیگ برای جوانگرایی باید براساس شیب ملایم باشد. بازیکنان ۳۰ تا ۳۵ سال میتوانند قرارداد سه ساله هم ببندند اما بالای ۳۵ سال فقط یکساله میتوانند ببندند.
⏰ ۰۱:۴۰
میثاقی: وکیل بیرانوند گفتند که چرا همه مطالبات بیرانوند را پرداخت نکردند؟
درویش: اگر یک ریال از آن قراردادشان ۱۱/۸۵ مانده بود بیایند چندبرابر بیایند بگیرند.
میثاقی: میگویند پاداش بوده شما اصل قرارداد حساب کردید؟
درویش: آقای قنبرزاده میدانند هیچ قراردادی بیش از ۲۰ درصد پاداش نمیگیرد و اگر بگیرد جریمه میشود.
قنبرزاده: کاری به قرارداد طرفین نداریم. آمده که حداکثر پاداش نباید بیش از ۲۰درصد کل قرارداد باشد. یا گفته شرط فسخ یکطرفه باطل است اما گفته اگر مواد و بندهایی مغایر آن آمد قرارداد معتبر است. مثلا لیموچی یک بند فسخ داشت چون مغایر با دستورالعمل بود میخواست ۳.۵ میلیارد بدهد سازمان لیگ گفت این جزو شروط باطله است.
میثاقی: این پرونده باید توسط رکن قضایی تعیین تکلیف شود؟
درویش: بله. ما فقط به خاطر هوادران پیگیری میکنیم آقای بیرانوند بازیکن بزرگی است و برای پرسپولیس زحمت کشیده است.
میثاقی: گولسیانی چی شد؟
درویش: امشب یا فردا حتما امضا میکنند. فرصت کمی برای استراحت داشته است که با مربی هماهنگ کرده چند روز بیشتر بماند.
میثاقی: صددرصد کردید؟
درویش: همه چیز آماده شده و برای ایشان فرستاده شده است.
فوتبال برتر | گولسیانی و عبدالکریم حسن در پرسپولیس می مانند؟
میثاقی: سقف قراردادتان چقدر است؟
درویش: ۲۰ میلیارد با آپشن. استثنایا برای ترابی با آفر تا ۳۵ رساندیم. پارسال هم ترابی بیشترین مبلغ را گرفت و حتی از بیرانوند بیشتر بود.
میثاقی: داستان عبدالکریم حسن چی شد؟ گفته باشگاه رضایتنامه من را بدهد.
درویش: عبدالکریم حسن چند بار با من حرف زده . دو هفته پیش به ایران آمد و با من نشست داشت. گفت موقعیتی فراهم شده که بتوانم در کشورم دیده شوم و به تیم ملی برسم. این فرصت هست برام و تمام فکرم آنجاست. ایشان بازهم تماس گرفتند که من بروم.
میثاقی: جدا میشود؟
درویش: در کش و قوس هستیم. خاطرات خوبی با ایشان داریم. میخواهیم تمام فکرش با ما باشد.
میثاقی: باید از شما رضایتنامه بگیرد؟
درویش: بله حتما عددی خواهیم گرفت.
قنبرزاده: چندین فصل است که ترنسفر نداشتیم اما این چرخه دارد فعال میشود. یک باشگاه دو میلیون دلار ارز وارد کشور کند. من اصلاح کنم که هفت باشگاه ما مجوز حرفهای گرفتند. یک شرکت آلمانی نظارت کرده است. در آسیا هیچ کشوری را به اندازه ما سختگیری نکردند. این یک موفقیت است برای فدراسیونی که تعلیق شده بود. توهین به فوتبال کشور بود که ممیزی ما را قبول نداشتند. اتفاقات خوبی افتاد که تعلیق تبدیل شد به کشور اول در آسیا که هفت سهمیه گرفت.
میثاقی: اینکه در قرارداد بازیکن غیراز ۲۰ میلیاردتومان، تعهد میزبانی تیم بزرگسالان، امیدها، هتل، پذیرایی و ۳۰۰ پیراهن بیاید روی قرارداد بازیکن...مشکلی ندارید؟
قنبرزاده: چنین چیزی در سازمان لیگ ثبت نمیشود. اگر قرارداد داخلی باشد و این را باید متقلبانه باید حساب کرد. باید افشا شود. شاید نهادهای نظارتی چیزهایی دستشان آمده چون مکاتباتی هم کردند. اگر اینها به طور مستند دست فدراسیون بیاید میفرستد به نهادهای نظارتی. اینها دور زدن قانون است. اگر قراردادی در سازمان لیگ ثبت نشده باشد طرفین باید پاسخگو باشند. بعضی از دوستان به رای استیناف درباره سپاهان دقت نکردند درست است که ۴ امتیاز برگشت اما گفت باشگاه و بازیکن باید قرارداد را براساس دستورالعمل اصلاح کنند و تا زمانی که این کار را نکردند حق بازی کردن ندارند. مجبور شدند قرارداد را اصلاح کردند.
میثاقی: امکان ندارد ۲۵ درصد انجام شده باشد. همه باشگاهها دارند دور میزنند.
قنبرزاده:: اگر چیزی افشا شد. شما گفتی فلان بازیکن زنگ زده گفته من قرارداد داخلی دارم. به نظر من قراردادهای اینطوری لو میروند و به مشکل میخورند.
میثاقی: آقای درویش شما اقدامی برای جذب میلاد محمدی انجام دادید؟
درویش: خیر ما با دوگزینه خارجی برای دفاع چپ مذاکره کردیم.
فوتبال برتر | رضا درویش: برای جذب میلاد محمدی اقدامی نکرده ایم
میثاقی: شنیدم سالی ۶۰۰هزار دلار سالانه است. دروازهبان چی؟
درویش: با دو دروازهبان خارجی صحبت کردیم که یکی از آنها را با نظر سرمربی جذب میکنیم.
میثاقی: شما درخواستی برای رامین داشتید؟
درویش: به خاطر هواداران نامه رسمی به باشگاه سپاهان زدیم و هم ازطریق باشگاه و حتی آقای استیلی هم پیگیری کردند که ایشان پاسخ ندادند.
میثاقی: مگر نظر مربی مهم نیست؟
درویش: هنوز مربی جدید نیامده بود اما در لیست اوسمار بود. برای بازیکنانی که قرار بود جذب کنیم طبق لیست ایشان عمل کردیم اما بعد از آمدن مربی جدید بازیکنان جدید با نظر ایشان جذب شدند.
میثاقی: اردوی خارجی میروید؟
درویش: مشکلی داریم که هنوز وقت سفارتشان انجام نشده. اگر تمام تیم ویزایشان بیاید همه چیز آماده است و میرویم. امیدواریم که اتفاق بیفتد که با همه تیم برویم.
میثاقی: گزینههای دیگر جذب بازیکنان خارجی هستند؟
درویش: داخلی فقط یکی دو گزینه زیر ۲۳ سال داریم.
قنبرزاده: یکی از مسایل مهم درباره کارگزاران یا ایجنتها است. در این راستا به دلیل تخلفاتی که برخی از مدیربرنامهها پیش آمد کمیته اخلاق محرومیت برایشان اعمال کرد. این دستورالعمل کارگزاران رسمی مشخص هستند که چه کسانی هستند. اگر مدیرعامل باشگاه غیر از افرادی که در سایت نامشان آمده مذاکره کند خلاف است. کارگزار باید شناسه اقتصادی و مالیاتی داشته باشد. دیگر یک کارگزار نمیتواند رابط یا زیرشاخه داشته باشد. اینها منسوخ شدند. نرخ کارگزاران مشخص شده و حق و حقوق فدراسیون را باید بدهد. بحث کارگزاران قانونمند شده است. این هم یک صنف است دلالی یک شغل است مثل بنگاه املاک و اتومبیل....یک صنف است اگر خوب کار کند به نفع فوتبال است.
برنامه فوتبال برتر امشب که با محوریت مسایل مربوط به نقل و انتقالات و شرایط برگزاری فصل آینده رقابتها بود راس ساعت ۱:۴۸ صبح سه شنبه به پایان رسید.
صدرا سلطانی - 4 ماه پیش
علیرضا - 4 ماه پیش
TAHA - 4 ماه پیش
صدرا سلطانی - 4 ماه پیش
محمد حسین جهاندوست - 4 ماه پیش
فرزاد - 4 ماه پیش
پیمان رحیمی - 4 ماه پیش
فاطمه حاتمی - 4 ماه پیش
حسین مرسلی - 4 ماه پیش
رضوی - 4 ماه پیش
محمد - 4 ماه پیش
فرزاد - 4 ماه پیش
علی - 4 ماه پیش
موسوی هوادار پرسپولیس - 4 ماه پیش
فاطمه حاتمی - 4 ماه پیش
علیرضا - 4 ماه پیش
مهدی - 4 ماه پیش
M - 4 ماه پیش
صدرا سلطانی - 4 ماه پیش
باباحیدری هستم - 4 ماه پیش
محمد - 4 ماه پیش
مهدی - 4 ماه پیش
M - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
فاطمه حاتمی - 4 ماه پیش
علی - 4 ماه پیش
hadis - 4 ماه پیش
فاطمه حاتمی - 4 ماه پیش
امیرعلی جوادی - 4 ماه پیش
باباحیدری - 4 ماه پیش
Amir - 4 ماه پیش
محمد باقری - 4 ماه پیش
رضوی - 4 ماه پیش
Amir abdi - 4 ماه پیش
رضا - 4 ماه پیش
امیر محمد خیراتی - 4 ماه پیش
KIAN - 4 ماه پیش
مجتبی از جهرم - 4 ماه پیش
امیررضا رزاق راد - 4 ماه پیش
...m - 4 ماه پیش
بردیا - 4 ماه پیش
ماهان فدوی - 4 ماه پیش
اسی - 4 ماه پیش
بابک لامعی - 4 ماه پیش
بردبار - 4 ماه پیش
سعید ملکی - 4 ماه پیش
حسنا - 4 ماه پیش
ali - 4 ماه پیش
سبحان - 4 ماه پیش
پرسپولیس قهرمان@ - 4 ماه پیش
Hadis - 4 ماه پیش
دیانا - 4 ماه پیش
....... - 4 ماه پیش
علی - 4 ماه پیش
Ra8 - 4 ماه پیش
امیر محمد خیراتی - 4 ماه پیش
امیر محمد خیراتی - 4 ماه پیش
امیر رضا - 4 ماه پیش
۰۰۰۰۰ - 4 ماه پیش
رضوی - 4 ماه پیش
محمدحسین صالحی - 4 ماه پیش
محمد بافری - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
امیررضا صادقی مهر - 4 ماه پیش
غلامعلی قاسمی - 4 ماه پیش
محمد بافری - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
علی رضا - 4 ماه پیش
مجتبی از جهرم - 4 ماه پیش
علی - 4 ماه پیش
مهدی - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
علی رضا - 4 ماه پیش
رضا - 4 ماه پیش
عشقپولیس - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
ماهان فدوی - 4 ماه پیش
رضا - 4 ماه پیش
غلامعلی قاسمی - 4 ماه پیش
امیر عباس - 4 ماه پیش
امیررضا صادقی مهر - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
Peyman - 4 ماه پیش
امیرعلی حسن شاهی - 4 ماه پیش
امیررضا رزاق راد - 4 ماه پیش
موژان - 4 ماه پیش
موژان - 4 ماه پیش
نصراله رجبی - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
امیر عباس - 4 ماه پیش
غلامعلی قاسمی - 4 ماه پیش
غلامعلی قاسمی - 4 ماه پیش
غلامعلی قاسمی - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
حالا هرکی - 4 ماه پیش
کیوان - 4 ماه پیش
Keyvan - 4 ماه پیش
A..8 - 4 ماه پیش
Keyvan - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
جواد - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
عرشیا - 4 ماه پیش
نام آشنا - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
علی - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
A..8 - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
ایلیا بهنام فر - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
kashani - 4 ماه پیش
پرسپولیسی ام - 4 ماه پیش
A..8 - 4 ماه پیش
Reza emadi - 4 ماه پیش
A..8 - 4 ماه پیش
A..8 - 4 ماه پیش
قاسم پور - 4 ماه پیش
قاسم پور - 4 ماه پیش
Reza emadi - 4 ماه پیش
A..8 - 4 ماه پیش
M - 4 ماه پیش
حبیب الله حسین پور مقدم - 4 ماه پیش
حبیب الله حسین پور مقدم - 4 ماه پیش
محمد عارف - 4 ماه پیش
تاجی - 4 ماه پیش
محمد - 4 ماه پیش
محمد - 4 ماه پیش
ابوالفضل - 4 ماه پیش
امیر - 4 ماه پیش