01:03
0
کد خبر : 14731

آماده برای شهرآورد؛ اوج‌گیری علیپور در بهترین زمان ممکن

اختصاصی/ علی علیپور یک هفته پیش از دربی تهران پس از چهار سال برای پرسپولیس گلزنی کرد.

آماده برای شهرآورد؛ اوج‌گیری علیپور در بهترین زمان ممکن

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ علی علیپور که در ۷ مهرماه سال ۱۳۹۹ رسماً از پرسپولیس جدا شده بود در تیرماه سال جاری به تیم محبوب خود بازگشت تا بار دیگر گلزنی‌ها را برای پرسپولیس آغاز کند.

او که در بازی با فولاد پاس گل داده بود در بازی با آلومینیوم اراک با گرفتن یک پنالتی سبب ساز گل نخست بازی شد و در ادامه یک گل هم زد تا یاد ایام قدیم و گلزنی‌های زیادش برای پرسپولیس را زنده کند.

آخرین گلزنی علیپور برای پرسپولیس به آخرین بازی او قبل از جدایی و در بازی با استقلال در چارچوب دیدارهای جام حذفی مربوط می‌شد. این مسابقه که در ۵ شهریور سال ۱۳۹۹ برگزار شد در پایان وقت‌های قانونی با نتیجه ۲ بر ۲ تمام شد. علیپور در آن بازی هم یک گل ساخت و یک گل زد و حالا بعد از یکهزار و ۴۸۶ روز بار دیگر برای پرسپولیس گل زد. این گل قطعاً برای او و پرسپولیس، شروع یک ماجرای پرهیجان دیگر خواهد بود.

علیپور در زمستان سال ۱۳۹۳ و با تصمیم حمید درخشان به پرسپولیس پیوست. وقتی که اردوی سرخ‌ها همزمان با تیم راه آهن در یک هتل برگزار می‌شد، محسن بنگر به عنوان نماینده پرسپولیس، مذاکره با علیپور را آغاز کرد و خیلی زود گلزن راه‌آهن به جمع سرخپوشان ملحق شد و توانست در همان نیم فصل نخست، دو گل بزند که یکی در دربی پایتخت بود.

علیپور در لیگ چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم روی هم ۱۲ گل زد و بعد از جدایی مهدی طارمی در فصل ۹۶-۱۳۹۵ به مهاجم اول سرخپوشان تبدیل شد تا خود را به عنوان یک گلزن تمام عیار مطرح کند. 

حالا و با احتساب گل علیپور مقابل آلومینیوم اراک، او موفق شده در ۲۱۷ بازی در تمام رقابت‌ها، ۷۳ بار برای پرسپولیس گلزنی کند، ضمن اینکه در آمار او، ارسال ۳۵ پاس گل هم به چشم می‌خورد. علی علیپور مهاجم پرسپولیس بیشترین تعداد گل خود را در لیگ برتر به دو تیم صنعت نفت آبادان و پیکان زده است و توانسته دروازه هر دو تیم را ۶ بار باز کند.

علیپور همچنین ۴ مرتبه دروازه تیم های پدیده، ذوب آهن، سپاهان و سایپا را باز کرده است، سه گل به شاهین و استقلال خوزستان زده و دو مرتبه هم توپ را به تور دروازه ماشین‌سازی، سپیدرود، سیاه جامگان و پارس جنوبی چسبانده است.

علیپور بیشترین تعداد گل‌هایش در لیگ برتر را در استادیوم آزادی به ثمر رسانده است. او ۳۵ بار در ورزشگاه آزادی گلزنی کرده و ۳۴ مرتبه در دیگر استادیوم ها. ورزشگاه خانگی شاهین و فولادشهر اصفهان با سه گل، مهمان‌نوازترین استادیوم برای این بازیکن محسوب می‌شوند. علی علیپور همچنین دو گل هم در نقش جهان زده است.

مهاجم سرخپوشان علاوه بر گلزنی‌های بیشمار در لیگ، با گل‌های حساس خود در آسیا هم به یاد آورده می‌شود. فرار زیبای علیپور در بازی با السد و گل از روی نقطه پنالتی در نهایت منجر به صعود سرخ‌ها به فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ شد و می‌تواند لقب با اهمیت‌ترین گل علیپور با پیراهن سرخ را از آن خود کند. اما گلزنی در فینال جام حذفی برابر داماش که پرسپولیس را بعد از ۲۰ سال به دبل قهرمانی رساند و همچنین دو گل در دربی و یا گلزنی در مقابل ماشین سازی که سرخپوشان را پس از هشت فصل به جام قهرمانی رساند، از جمله دیگر گل‌های مهم این بازیکن محسوب می‌شود. همچنین بدون تردید تلخ ترین گل او در بازی با سایپا در نوروز ۱۳۹۷ رقم خورد. جایی که از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد اما در نهایت پرسپولیس به دلیل شکست برابر تیم علی دایی، قهرمانی را مسجل نکرد.

علیپور با ۷۳ گلی که برای پرسپولیس به ثمر رسانده، بالاتر از چهره‌هایی مثل مهدی طارمی، کریم باقری و علی دایی، دومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود و حالا تنها پنج گل با رکورد فرشاد پیوس و تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه فاصله دارد، رکوردی که به‌نظر می‌رسد علیپور بتواند در ادامه فصل آن را بشکند. 

برچسب ها
کد خبر : 14731
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار