13:25
0
کد خبر : 15757

سالگرد یک انتقال تاریخی؛ کوین یامگا و سه سال پر فراز و نشیب در ایران

از زمان عقد قرارداد کوین یامگا با استقلال، سه سال می‌گذرد. روزی که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان خارجی تاریخ استقلال و ایران با این باشگاه قرارداد رسمی بست.

سالگرد یک انتقال تاریخی؛ کوین یامگا و سه سال پر فراز و نشیب در ایران
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ کوین یامگا یکی از شاخص‌ترین چهره‌های خارجی فوتبال ایران در یک دهه اخیر بوده است.
داستان یامگا در فوتبال ایران، درست سه سال پیش آغاز شد. جایی که کادر فنی فرهاد مجیدی با توصیه گابریل پین، تصمیم به جذب این بازیکن چندپسته فرانسوی گرفت و کوین یامگا که آن روزها یک چهره گمنام بود، به عنوان بازیکن جدید تیم استقلال معرفی شد. یامگا شروع فوق‌العاده‌ای در لباس استقلال داشت و با دو بار گلزنی مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر، نشان داد که یکی از بازیکنان خارجی باکیفیت حاضر در لیگ ایران خواهد بود. در همان فصل، یامگا تبدیل به محور اصلی خط حمله استقلال شد و با کیفیت بالای خود، به ویژه در ضربات پنالتی، پس از ۹ سال استقلال را به قهرمانی در لیگ برتر رساند.



یامگا در دوران ساپینتو و نکونام هم عملکرد خوبی داشت و بازیکن بی‌جانشین ترکیب استقلال محسوب می‌شد. با وجود نرسیدن به قهرمانی در لیگ و حذفی، این بازیکن هم در پست مهاجم و هم در پست دفاع یا وینگ‌بک راست، عملکرد درخشانی از خود به ثبت رساند و عضو همیشگی ترکیب اصلی استقلال بود. مصدومیت تلخ سال گذشته این بازیکن اما دوران حرفه‌ای این بازیکن کم‌حاشیه را تحت شعاع قرار داد. برخورد سخت چشم یامگا با امید حامدی‌فر در تمرینات استقلال، فصل ۱۴۰۲/۱۴۰۳ را برای یامگا به پایان رساند و این بازیکن، برای به دست آوردن بینایی مجدد مجبور به انجام عمل‌های مختلف و سنگین روی چشم خود شد.



کم‌تر کسی پس از این مصدومیت سنگین انتظار داشت کوین یامگا به فوتبال بازگردد و به همین خاطر، ستاره فرانسوی در لیست خروج استقلال قرار گرفت اما یامگا، با گرفتن تأییدیه ایفمارک به فوتبال بازگشت و این، آغاز حواشی او با استقلال بود. در حالی که پزشکان و کادر فنی استقلال مدعی شده بودند یامگا توان حضور در زمین فوتبال را ندارد، او در تمرینات آلومینیوم اراک شرکت کرد و بارها در مصاحبه‌های خود، مدعی شد که باشگاه استقلال به دروغ مجوز بازی او را صادر نکرده است. در نهایت، یامگا با نظر علی خطیر مدیرعامل سابق استقلال به نساجی پیوست و در اولین مسابقه خود پس از بازگشت به فوتبال، دروازه استقلال را باز کرد تا یکی از دراماتیک‌ترین پنالتی‌های تاریخ لیگ برتر با ضربه یامگا رقم بخورد.



نساجی در این فصل هنوز بردی را کسب نکرده اما یامگا با وجود مشکلات شدید در بینایی خود، عضوی از ترکیب اصلی این تیم بوده و مردم شهر خسته، امید زیادی به خروج از بحران با درخشش این بازیکن فرانسوی دارند.
برچسب ها
کد خبر : 15757
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار