12:46
0
کد خبر : 15847

از گئورگی تا عبدالکریم؛ پرسپولیس عامل وصال ستارگان به تیم‌های ملی!

ستارگان فصول اخیر پرسپولیس با عملکرد خوب خود در این تیم موفق به پوشیدن لباس تیم ملی کشور خود شده‌اند.

از گئورگی تا عبدالکریم؛ پرسپولیس عامل وصال ستارگان به تیم‌های ملی!
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ پرسپولیس در بازی‌های ملی این دوره بیش از آنکه ملی‌پوش داخلی داشته باشد، ملی‌پوش خارجی دارد.

عملکرد خوب ستارگان خارجی این تیم در سال‌های اخیر، موجب حضور بازیکنان پرسپولیس در تیم‌های ملی کشورشان شده که موضوعی قابل‌توجه محسوب می‌شود. گیورگی گولسیانی، الکسیس گندوز و عبدالکریم حسن، سه ستاره خارجی پرسپولیس در سال‌های اخیر هستند که با نمایش خوب در فوتبال ایران، موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی کشور خود شده‌اند.

 این بازیکن پیش از حضور در پرسپولیس سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های ذوب آهن، نساجی و سپاهان را هم در کارنامه خود داشت اما با حضور در این تیم‌ها هیچگاه موفق نشد به تیم ملی گرجستان دعوت شود. روند دعوت گولسیانی به تیم ملی گرجستان از پیش از آغاز مسابقات یورو ۲۰۲۴ آغاز شد و حتی او در یکی، دو دیدار جام ملت‌ها برای تیم ملی کشورش به میدان رفت. این مدافع پس از جام ملت‌های اروپا نیز به تیم ملی گرجستان برای رقابت‌های مقدماتی لیگ ملت‌های اروپا دعوت شده و بازی‌هایی نیز برای گرجستان انجام داده است. گولسیانی بارها در مصاحبه‌های خود عنوان کرده که حضور در پرسپولیس باعث شده تا او به تیم ملی کشورش دعوت شود.



گندوز که فصل گذشته در تیم بلویزداد الجزایر بازی می‌کرد، پس از جدایی علیرضا بیرانوند با پیشنهاد باشگاه پرسپولیس رو به رو شد و با عقد قراردادی به این تیم پیوست تا جایگزین دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران در پرسپولیس شود. گندوز بر خلاف تصورات خیلی زود توانست خود را در ترکیب پرسپولیس جا بی اندازد و عملکرد بسیار خوب او باعث شد تا در بین هواداران نیز محبوب شود. گندوز پیش از حضور در پرسپولیس توانسته بود به تیم ملی الجزایر دعوت شود و پس از حضور در جمع سرخ‌پوشان، روند دعوت او به تیم ملی الجزایر ادامه پیدا کرد و در روز پنج شنبه ۱۹ مهر توانست اولین بازی ملی خود را برای کشورش مقابل توگو به ثبت برساند.



عبدالکریم حسن ملقب به «کیمو» که بنا به دلایلی پس از جدایی از تیم السد قطر و حضور در لیگ کویت دیگر به تیم ملی کشورش دعوت نشد، در نیم فصل دوم لیگ بیست و سوم با عقد قراردادی راهی پرسپولیس شد. «حسن» با توجه به قدرت بدنی خوب خود و همچنین آمادگی بسیار بالایی که از خود در تمرینات نشان داد توسط اوسمار ویرا سرمربی فصل گذشته پرسپولیس در اکثر دیدارها به کار گرفته شد و توانست بار دیگر خود را به دوران اوجش نزدیک کند. حسن در پایان فصل با پیشنهاد باشگاه‌های قطری رو به رو شد و تصمیم گرفت تا به تیم الوکره بپیوندد. حضور در پرسپولیس باعث شد تا مرد سال آسیا در سال ۲۰۱۸ بار دیگر به روزهای خوب خود باز گردد و همین امر زمینه حضور مجدد «کیمو» به تیم ملی قطر را فراهم کرد و او در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ نیز به تیم ملی قطر دعوت شد و حتی ممکن است روز سه شنبه ۲۴ مهر مقابل تیم ملی ایران نیز به میدان برود.


برچسب ها
کد خبر : 15847
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار